Justitie wil lasergun aanpassen

bertje-r1150r

Die hard MF'er
14 feb 2002
465
1
Moordrecht
Justitie wil lasergun aanpassen

Uitgegeven: 18-6-2002 10:43

DEN HAAG - Justitie onderzoekt of het mogelijk is een bepaald type lasergun aan te passen. Het apparaat blijkt namelijk niet te werken als de politie de snelheid meet van een nieuw type Nissan dat is voorzien van een speciaal soort cruisecontrol.



Het Openbaar Ministerie in Den Haag heeft volgens een woordvoerster inmiddels via alle parketten de politiekorpsen gevraagd in voorkomende gevallen geen proces-verbaal op te maken omdat de bestuurders te goeder trouw zijn.

Het gaat om cruisecontroles die als extra optie zijn voorzien van een apparaat dat ervoor zorgt dat de afstand met de voorganger niet te klein wordt. Die afstandhouder werkt ook met laserstralen. Justitie heeft Nissan niet gevraagd om het apparaat uit de handel te nemen.

Overigens hebben Nissanrijders nu geen vrijbrief om risicoloos te scheuren, aldus de woordvoerster. "We controleren ook op andere manieren en bovendien werkt de lasergun wel als we de snelheid meten via de achterkant van de auto."

nu.nl

Wilde dit bericht eigenlijk in het grote grappige verhalen topic plaatsen, maar kon die even niet vinden...

Tssssss. wat een verhaal
 
Volgens mij hebben ze bij Mercedes ook zo'n systeem.......maar ik denk dat ik mijn Mazdaatje ook maar eens ga uitrusten met een Nissan cruise control!
 
gweeldig...ik denk dat ik maar een nissan ga kopen..ondanks dat ik het lelijk bakken vind...

wel handig ingebouwde lasershield...

maar dan moet mercedes en bmw er ook last van hebben want de duurdere autoos hebben dat ook standaard...dat intelligent cruisecontrol?

Justitie wil lasergun aanpassen

Uitgegeven: 18-6-2002 10:43

DEN HAAG - Justitie onderzoekt of het mogelijk is een bepaald type lasergun aan te passen. Het apparaat blijkt namelijk niet te werken als de politie de snelheid meet van een nieuw type Nissan dat is voorzien van een speciaal soort cruisecontrol.



Het Openbaar Ministerie in Den Haag heeft volgens een woordvoerster inmiddels via alle parketten de politiekorpsen gevraagd in voorkomende gevallen geen proces-verbaal op te maken omdat de bestuurders te goeder trouw zijn.

Het gaat om cruisecontroles die als extra optie zijn voorzien van een apparaat dat ervoor zorgt dat de afstand met de voorganger niet te klein wordt. Die afstandhouder werkt ook met laserstralen. Justitie heeft Nissan niet gevraagd om het apparaat uit de handel te nemen.

Overigens hebben Nissanrijders nu geen vrijbrief om risicoloos te scheuren, aldus de woordvoerster. "We controleren ook op andere manieren en bovendien werkt de lasergun wel als we de snelheid meten via de achterkant van de auto."

nu.nl

Wilde dit bericht eigenlijk in het grote grappige verhalen topic plaatsen, maar kon die even niet vinden...

Tssssss. wat een verhaal
 
gweeldig...ik denk dat ik maar een nissan ga kopen..ondanks dat ik het lelijk bakken vind...

wel handig ingebouwde lasershield...

maar dan moet mercedes en bmw er ook last van hebben want de duurdere autoos hebben dat ook standaard...dat intelligent cruisecontrol?

Helaas werken de meeste afstandshouders met rader en niet met laser (zoals Nissan), en dan werkt de verstoring niet.
 
Ik rij Nissan :)



...alleen is dit de Primera, en die heb ik niet ;(
Valt me mee dat het niet direct uit de handel wordt gehaald. Ze zouden toch zomaar een paar boetes kunnen missen.
 
woordvoerster. "We controleren ook op andere manieren en bovendien werkt de lasergun wel als we de snelheid meten via de achterkant van de auto."

wat een onzin!
van hun af meten kan niet...
grootste onzin...

ze meten ALTIJD naar je toe..en dan zou het nu ook van je af kunnen zijn?

hoe willen ze je dan aan houden...de controle post staat altijd 100 meter verderop...dan is die radar man nog aan het meten...

het kan dus niet... :)
 
Ik wil die laserguns ook wel voor ze aanpassen.. })

Datzelfde probleem hadden ze toch al eens eerder met een bepaald automerk gehad?!?
 
wat een onzin!
van hun af meten kan niet...
grootste onzin...

ze meten ALTIJD naar je toe..en dan zou het nu ook van je af kunnen zijn?

hoe willen ze je dan aan houden...de controle post staat altijd 100 meter verderop...dan is die radar man nog aan het meten...

het kan dus niet... :)

Kan dus wel...en hebbet ze ook regelmatig zien doen op de A10...staat de ene te meten op viaduct 1, en controlepost wat je aanhoudt staat bij volgende viaduct....meten dus ook van zich af...
 
Wie gaat er nou 'scheuren' met een cruise controle in Nederland??
Ik rij met een cruisecontrol en scheuren doe ik erbij door dat ding wel eens onderin te trappen dan

enne, cruisecontrol bespaart me een hoop bekeuringen op de A15 nu


[edit]
met de auto dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan