K™ 690 Sm© deel 4, hij gaat hard!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bikerlife

MF veteraan
5 okt 2007
1.988
4
Deeltje 5 alweer, we gaan hard!

2011%252CKTM+690+smc+r+view+image+1.jpg


MOTOR
Bouwwijze: 1-cilinder 4-takt mengselmotor, gekoeld met vloeistof
Slagruimte: 690 cm³
Boring: 102 mm
Slag: 84,5 mm
Vermogen: 49 kW (67 PS)
Starthulp: E-starter, automatische decompressor
Versnelling:6e versnelling klauwschakeling
Motorsmering: Drukcirculatiesmering met 2 rotorpompen
Primaire overbrenging: 36:79
Secundaire overbrenging: 16:42
Radiateur: Vloeistofkoeling permanente circulatie koelmiddel door waterpomp
Koppeling: APTC™ Antihopping koppeling in oliebad / hydraulisch bediend
Ontstekingssysteem: Contactvrij aangestuurd volledig elektronisch ontstekingssysteem met digitale ontstekingsvertraging

RIJWIELGEDEELTE
Frame: Buisframe met staalbuizen van chroommolybdeen, geëloxeerd
Voorvork: WP Suspension Up Side Down 4860 ROMA
Schokdemper: WP Suspension 4618 met Pro‑Lever omkering
Veerweg vooraan: 250 mm
Veerweg achteraan: 250 mm
Remsysteem voor: Schijfrem met radiaal vastgeschroefde remklauw met vier zuigers
Remsysteem achter: Schijfrem met remklauw met enkele zuiger, vlottend gelagerd
Remschijven - diameter voor: 320 mm
Remschijven - diameter achter: 240 mm
Ketting: 5/8 x 1/4" X-ring
Balhoofdhoek: 63°
Wielstand: 1.480±15 mm
Afstand van bodem, onbelast: 270 mm
Zadelhoogte onbelast: 890 mm
Brandstoftankvolume totaal ca.12 l
Brandstof super loodvrij (ROZ 95)
Gewicht zonder brandstof ca. 139,5 kg

voorgaande topic's:
# KTM 690 smc 2008 #
#KTM 690 SMC# deel 2
KTM SMC 690 Deel 3 Braaaaap!
 
Laatst bewerkt:
Met plezier kan ik me bij dit forum voegen aangezien ik sinds kort de trotse bezitter ben van een SMC-r. Helaas ben ik blijkbaar op zaken vooruit gelopen, hij heeft namelijk pas 2700 km gelopen maar moet nog ingevoerd worden vanuit Duitsland. Weet iemand (zoals in het vorige topic werd besproken) of de teller tijdelijk vervangen een optie is? En is dit ingrijpend?

gr. Robin
 
Dan zou je Majestic hier in het smc topic kunnen benaderen,die zat hier ook mee en heeft toen een teller kunnen lenen van iemand.
 
Met plezier kan ik me bij dit forum voegen aangezien ik sinds kort de trotse bezitter ben van een SMC-r. Helaas ben ik blijkbaar op zaken vooruit gelopen, hij heeft namelijk pas 2700 km gelopen maar moet nog ingevoerd worden vanuit Duitsland. Weet iemand (zoals in het vorige topic werd besproken) of de teller tijdelijk vervangen een optie is? En is dit ingrijpend?

gr. Robin

Nope, heb het destijds ook gedaan.
Is met 15min voor elkaar.
Als je hem gewoon standaard brengt is de keuring ook met 5 minuten gebeurd.

Appeltje eitje
 
Gelukkig, het niet kunnen rijden wordt er niet makkelijker op. Alleen heeft iemand hier toevallig nog een teller liggen waar meer dan 6000 km mee geklokt is die ik kan gebruiken?
 
Zo, eerste fatsoenlijke kilometers met de 690 zitten er op vanavond.

Wat dingen die me opvallen:
- Veel smeuïger vermogen dan de oude 660 SMC
- Aan/uit-effect wel erg aanwezig...is daar wat aan te doen?
- Hoop dat de EVO 1 deksel helpen want het luchtfilter maakt echt veel herrie.
- Toch wel lekker om een SM te hebben die ook echt goed te gebruiken is op de openbare weg. Zie mijn ondertitel voor de andere SM's die ik gehad heb, deze SMC is veruit het beste. Weinig trillingen, niet nerveus..heerlijk!
- Had ik al gezegd dat het aan/uit-effect irritant was? :)
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig, het niet kunnen rijden wordt er niet makkelijker op. Alleen heeft iemand hier toevallig nog een teller liggen waar meer dan 6000 km mee geklokt is die ik kan gebruiken?

Inderdaad een teller lenen is de beste optie. Het omwisselen is zoals Joey zei zo gebeurd. Eventueel kan je de teller ook voorruit laten draaien voor een paar tientjes. Bij de keuring kijken ze btw alleen naar je VIN, bloknr en telllerstand. Dus bespaar jezelf de moeite om de motor origineel te maken, totaal onnodig.

SMC telllers werken ook prima op de R, volgens mij zitten ze op nog meer modellen (duke etc.). Helaas heb je aan mijne weinig want er staat ook nog geen 6000 op.

Succes! Bij vragen hoor ik het wel, was mijn 3e ingevoerde motor.
 
Inderdaad een teller lenen is de beste optie. Het omwisselen is zoals Joey zei zo gebeurd. Eventueel kan je de teller ook voorruit laten draaien voor een paar tientjes. Bij de keuring kijken ze btw alleen naar je VIN, bloknr en telllerstand. Dus bespaar jezelf de moeite om de motor origineel te maken, totaal onnodig.

SMC telllers werken ook prima op de R, volgens mij zitten ze op nog meer modellen (duke etc.). Helaas heb je aan mijne weinig want er staat ook nog geen 6000 op.

Succes! Bij vragen hoor ik het wel, was mijn 3e ingevoerde motor.

Maar jij had toch een teller geleend van iemand :? Denk dat Bart dat bedoelde, dus of jij iemand weet waar hij die teller kan lenen ;)
 
Zo, eerste fatsoenlijke kilometers met de 690 zitten er op vanavond.

Wat dingen die me opvallen:
- Veel smeuïger vermogen dan de oude 660 SMC
- Aan/uit-effect wel erg aanwezig...is daar wat aan te doen?
- Hoop dat de EVO 1 deksel helpen want het luchtfilter maakt echt veel herrie.
- Toch wel lekker om een SM te hebben die ook echt goed te gebruiken is op de openbare weg. Zie mijn ondertitel voor de andere SM's die ik gehad heb, deze SMC is veruit het beste. Weinig trillingen, niet nerveus..heerlijk!
- Had ik al gezegd dat het aan/uit-effect irritant was? :)

Vond ik ook, ik heb er een open filter ingelegd, evo 1 deksel gemonteerd, evo 1 mapping geladen, en de lambdasonde eruit gehaald.. Dat laatste deed veel voor het aan/uit effect! Is er nog wel, maar niet meer zo hinderlijk!
 
Maar jij had toch een teller geleend van iemand :? Denk dat Bart dat bedoelde, dus of jij iemand weet waar hij die teller kan lenen ;)

Haha daar komt het op neer. De enige bekende met een ktm heeft ook een teller waar minder dan 6000km op staat. Dus ik hoop hier iemand te treffen die me even uit de brand kan helpen. Overigens balen, want de afspraak stond voor dinsdag en dat wordt waarschijnlijk een topdag om te rijden.
 
Ik heb de teller van Else geleend, je zal toch iemand hier van het forum lief moeten aankijken die wellicht bij jou in de buurt woont :]

Het werk is het niet en hoe meer SMC's op de weg... :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan