K 75

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voorheen heb ik nog zeker langer doorgereden terwijl lampje brandde..
Tank zit nu ook vol en heb teller op nul gezet dus niet echt een groot probleem.
Moet nog bij ene Herr Voodoo een ander tankje en spatbord en nog wat spullen ophalen zodat er weer gekladderd kan worden met matte verf }) ..tank moet er dan toch af (ook om de vastzittende ventilator te maken) dus kan dan gelijk goed kijken wat er aan de hand is.
Misschien tussendoor nog eens kijken voor een goedkope K erbij 8-) dan kan ik er een zijspanbakje aan knopen 8-) .
Gelijk onderdelen voor noodgevallen ;)
Mzzzlllss,Rob.
 
goedemiddag
als je rustig gaat toeren dan kan je ver komen inderdaad naar de 350km maar verder ?????
niet doen of je neemt benzine mee maar 350km vind ik zelf al prima
gr
 
goedemiddag
als je rustig gaat toeren dan kan je ver komen inderdaad naar de 350km maar verder ?????
niet doen of je neemt benzine mee maar 350km vind ik zelf al prima
gr


vandaag een getankt na een 326 km op de klok gezet,, er ging een 16 L , maar het lampje ging bij een 300 km branden,, hoeveel reserve zat er ook alweer in van het lampje tot ie afslaat ? 3 L ??
 
vandaag een getankt na een 326 km op de klok gezet,, er ging een 16 L , maar het lampje ging bij een 300 km branden,, hoeveel reserve zat er ook alweer in van het lampje tot ie afslaat ? 3 L ??
Is afhankelijk van welk bouwjaar je K75 is.
Ik weet dat er een uitvoering is met 2 reservelampjes (ik meen de oudste uitvoeringen) en een versie met 1 reservelampje. Heb ook hoeveelheden van 3 en 5 Liter gehoord. Maar weet dus niet of dat nog weer verschilt bij de 1 of 2 lamps uitvoering.

Meen dat de tank ongeveer 20-21 Liter inhoud heeft. Daarvan wordt een gedeelte ingenomen door de benzinepomp en filter. Nuttige inhoud zal op een 19,5 liter benzine komen.

Reservelampje gaat bij mij meestal branden rond de 350 KM. Dan gaat er ongeveer 16 Liter in. Heb ook wel eens 440KM op de teller gehad.
 
Is afhankelijk van welk bouwjaar je K75 is.
Ik weet dat er een uitvoering is met 2 reservelampjes (ik meen de oudste uitvoeringen) en een versie met 1 reservelampje. Heb ook hoeveelheden van 3 en 5 Liter gehoord. Maar weet dus niet of dat nog weer verschilt bij de 1 of 2 lamps uitvoering.

Meen dat de tank ongeveer 20-21 Liter inhoud heeft. Daarvan wordt een gedeelte ingenomen door de benzinepomp en filter. Nuttige inhoud zal op een 19,5 liter benzine komen.

Reservelampje gaat bij mij meestal branden rond de 350 KM. Dan gaat er ongeveer 16 Liter in. Heb ook wel eens 440KM op de teller gehad.
Abs gebruikt 1 van de2 lampjes dacht ik
 
Is afhankelijk van welk bouwjaar je K75 is.
Ik weet dat er een uitvoering is met 2 reservelampjes (ik meen de oudste uitvoeringen) en een versie met 1 reservelampje. Heb ook hoeveelheden van 3 en 5 Liter gehoord. Maar weet dus niet of dat nog weer verschilt bij de 1 of 2 lamps uitvoering.

Meen dat de tank ongeveer 20-21 Liter inhoud heeft. Daarvan wordt een gedeelte ingenomen door de benzinepomp en filter. Nuttige inhoud zal op een 19,5 liter benzine komen.

Reservelampje gaat bij mij meestal branden rond de 350 KM. Dan gaat er ongeveer 16 Liter in. Heb ook wel eens 440KM op de teller gehad.

de mijne is van 1991, en heeft geen ABS ( mn oude wel ) maar rond de 300 km gaat meestal het lampje al aan,, en nu ging er een 16 L in en dat is 1 op 20,3 niet slecht, voor veel woonwerk verkeer met stads werk en maar een deel toer, en de temperaturen zakken ook al wel, dan loopt ie ook wat duurder .

ik had nog een 60 km kunnen rijden dan, maar speel liever op save dan sorry
 
voor dj verhulst
volgens mij ligt je achterband er verkeerd op kijk naar je voor band die ligt goed'
de v vorm van profiel zie foto wijst naar boven
dus de v vorm achter zie foto moet naar beneden wijzen
succes er mee
 
Ik heb net even gekeken maar de achterband als de pijp boven is wijst ie net als de voorband naar de rijrichting.
 
Nog even nagekeken. Bij de oude uitvoeringen heb je 2 lampjes voor 7 Liter en 4 Liter resterend. Daar is men op een gegeven moment mee gestopt en bleef alleen 4 Literlampje over. 7 Literlampje werd later gebruikt voor ABS.
Heb dus echt tellers gezien waarbij 4 en 7 Liter bij de lampjes stond.
 
een tankmeter was beter geweest dan twee lampjes ( één is genoeg ), jammer dat het een dure optie was, die ze makkelijk in het cockpitje hadden in bouwen, wat kost dat nou zeker als je de hoge nieuw prijs in acht neemt.
 
Ik vind het alleen wel irritant dat het reservelampje rood van kleur is. Schrik me iedere de rambam als die weer opflitst. Had beter gewoon oranje kunnen zijn.
 
Conti go is op droog prima, in de regen rustig aan doen. Je kan er in ieder geval weer ff tegen

Hmm, zit trouwens naar je profiel te kijken en vraag me af of de draairichting van je voorband wel klopt. Misschien heb ik het mis maar voor en achterband lijken er verschillend op te liggen
Dat hoort zo.

Veel merken en types (niet allemaal) hebben omgekeerd profiel voor de voorband en de achterband.
 
Ben nu trouwens bezig om nieuwe klepseals in mijn K75 te zetten.

De vorige eigenaar zette de motor altijd op de zijstandaard, met het druppen langs de uitlaatpoorten als gevolg.

Meteen maar goed doen :Y
 
Ben nu trouwens bezig om nieuwe klepseals in mijn K75 te zetten.

De vorige eigenaar zette de motor altijd op de zijstandaard, met het druppen langs de uitlaatpoorten als gevolg.

Meteen maar goed doen :Y


wat heeft ie gelopen ?
puur van het alleen op de zijstandaart zetten alleen ?
 
80k km's

Ouderdom+stilstand+jiffy

Blok loopt verder prima :)


80K is helemaal niks. heb ze wel gezien met 180 K zonder enig olie verbruik, maar goed, haal je de kop eraf ? of zet je de cilinder onder druk met perslucht en dan de nokkenassen eruit de spietjes eruit met zo'n klepveren tang ?
 
Dat hoort zo.

Veel merken en types (niet allemaal) hebben omgekeerd profiel voor de voorband en de achterband.
Wilde net ff opmerken dat ik bij de michelins van een collega zijn k1200gts heb staan kijken en inderdaad , banden goed gemonteerd maar de profielen zijn omgekeerd
 
80K is helemaal niks. heb ze wel gezien met 180 K zonder enig olie verbruik, maar goed, haal je de kop eraf ? of zet je de cilinder onder druk met perslucht en dan de nokkenassen eruit de spietjes eruit met zo'n klepveren tang ?
Moet met tang. Koppie er af.

Zit er inmiddels weer op.
Morgen zooi aansluiten, kvs vullen. En de olie.

En drie nieuwe uitlaatringen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan