K 75

Status
Niet open voor verdere reacties.

john shaft

Die hard MF'er
13 nov 2004
371
0
rotterdam
Verbazingwekkend eigenlijk dat er nog geen topic is voor deze fantastische motor. Heb van de week m'n oude RT teruggekocht K75RT/1995/91.000 km en nog steeds lopen als een naaimachine. Ok koppeling lijkt wat minder en de kuip heeft ook nog wat TLC nodig maar verder lopen als vanouds. Olieverbruik nihil, starten in 1 keer. Remmen is even wennen t.o.v. de GT net als het vermogen trouwens is 50% van de GT. Van een monteur van BMW begrepen dat de K-motorblokken eigenlijk de beste zijn die ze ooit hebben gemaakt, zelden problemen en altijd lopen.
Wat ik vergeten was dat via de kuip de warmte van het blok omhoog komt zodat je met dit weer je handvatverwarming iig niet nodig hebt! Echt bloedheet.

Iemand ervaring met het krasvrij krijgen van de ruit. Vorige eigenaar heeft denk ik met JIF geprobeerd de vliegen er af te krijgen. Heeft poetsen met commandant zin of een ander polijstmiddel? Kan er ook ventureshield overheen?

Maar goed, wat mij betreft ideale motor voor zoonlief om de eerste km motorervaring op te doen (mits hij slaagt natuurlijk!)

Cu

Peter
 
welkom back.in de club..hier een k75rt 1993 bordeauxrood, 53000 km..en daar gaan er snel meer bij komen..

mag ik je attent maken op:

www.klubzuid.nl
www.bmwk.nl
www.hobbyist.nl/forum

dat windscherm..ja..die kan je weer mooi krijgen..moet je ff kijken bij het forum van www.bmwk.nl (iemand had dat ooit gedaan) maar kan de link zo niet vinden.

Groeten, Job
 
Ik ben ook zeer content met mijn Zwarte K75rt uit 95 net over de 100.000 het is mijn 2e de 1e een Bordeaux rode uit 96 (kenteken 97) is helaas onder mijn kont vandaan gereden door een Belg die geen voorang gaf.
In Juli ga ik naar Schotland voor 3 weken op de rt.
En van die ruit heb ik ook wel eens gelezen bij de rubriek tips op het forum van de BMW K site.
Danny :W :]
 
En ik vergeet nog te melden dat er verderop in mijn straat iemand is komen wonen met ook een Zwarte K75rt uit 92 met 175.000 op de teller en die gaat ook nog steeds als een banaan. :Y
Danny :W :]
 
Ik heb het ff opgezocht voor je met Seapower metal polish krijg je je ruit weer als nieuw.
Suc6 Danny :W :]
 
Ahh leuk een topic over de K op MF...
Eindelijk wordt deze ondergewaardeerde fiets ook hier eens genoemd.
Toch vreemd, want je kan er aardig snel op rijden en het is de ultieme toerder.

Daarom ook even een piccie van mijn K75RT Ultima die ik onlangs gekocht heb...

full


Heb er nu 2500 km op gereden en ga er nog vele maken.
Binnenkort even een verhoogd scherm kopen en een USB oplaadpunt voor de navigatie.
Dan kan de zomer voor mij beginnen *D

Gaan jullie nog zaken aanpassen aan je K voor de vakantie?
 
Nee alleen zet ik mijn kleine topkoffer erop voor de vakantie de grote tourkoffers zitten er bij mij altijd op :Y
En mijn remschijven voor moeten nog vervangen worden i.v.m kleine scheurtjes in 1 van de schijven , Vorige maand al nieuwe banden + grote beurt gehad.
En dan 28/07 voor 3 weken met de tent naar Schotland. :Y
Voor een tourtje high + lowlands.
Danny :W :]

Veel plezier met je Ultima :]
 
Kijk, jij bent klaar voor een mooie vakantie.

Jammer van die remschijven, blijven dure dingen.

veel plezier in Schotland. :]
 
\thx voor alle info, ga zeker aan de slag met de ruit. Iemand een idee wat een voorband moet kosten?

8-) u

Peter

Ps
Dit jaar niet op de beamer op vakantie, maar op een Royal Enfield Bullit in de Himalaya!
 
Ik heb op internet nog een binnentas voor de kleine topkoffer gevonden :Y
Ik wist niet eens dat deze bestonden :N
Dus nu ben ik helemaal klaar voor de vakantie 8-)
Alleen nog 7 Juli de voorschijven/remblokjes en de voorvoorkkeering vervangen.
Ik bijna niet wachten.
Danny :W :]
 
Leuke motor, idd. Was mijn eerste BMW:
6bb9f03075f9bc6c98fa25d90912f7f0



Heb ik heel wat plezierige kilometertjes op gemaakt. Ik noemde het altijd gekscherend 'mijn BMW 740i' (740 cc met injectie) om lekker verwarring bij anderen te brengen. :+
 
prima moter ,spijtig dat er nog zoveel zijn die er laatdunkend over zijn.Heb hem nu 4 jaar en al veel plz aan gehad.
 
Ben ook K75RT bezitter sinds anderhalf jaar. In de zomer is de hitte achter de kuip inderdaad vreselijk. Mijn probleem met deze fiets is de versnellingsbak. Op diverse fora is er al veel over geschreven, dus ga me niet iets vertellen wat ik al weet. Wat heb ik tot nu toe al geprobeerd?
- koppelingskabel zeer secuur afgesteld en herhaaldelijk gecontroleerd
- versnellingsbakolie ververst (oude olie zag er prima uit)
- door de dealer (K-specialist) de koppelingskabel laten vernieuwen en proefrit laten maken
- nogmaals de versnellingsbakolie ververst, ditmaal met Castrol TAF-X (speciale olie voor moeilijk schakelende bakken)

Het heeft allemaal weinig geholpen. Het schakelen met de K75 gaat niet bepaald soepel, vooral van 2 naar 3. En terugschakelen zonder tussengas wordt genadeloos afgestraft met enge geluiden. Ik moet zeggen dat het m'n rijplezier behoorlijk vergalt.

Wat zijn jullie ervaringen?
 
neem ff contact met me op:
ben lid van de bmw k klub zuid..

het is niet normaal..dat je met tussengas moet schakelen..
okee..een duidelijke klang..dat kan..maar meer niet..

zijn je schakelvorken nog wel recht? die slijten vaak wat af..zodat ze rond worden.

mail me maar ff..denk dat het te verhelpen is..

overigens moet je kijken dat je bmw specialist de kabels niet bij de hobbyist koopt..die kabels zijn slecht..beter die van origineel bmw (die van de hobbyist zijn van een andere maker, waar bmw zijn kabels niet meer haalt)

mijn mail staat in mijn profiel
 
Heb je al eens een BMW rijder laten voelen hoe je bak schakelt? De mijne schakelt ook niet soepel tussen 2 en 3 als hij koud is. Maar met beleid is er goed mee te leven. Deze bakken schakelen nu eenmaal niet supersoepel en terugschakelen zonder tussengas kan eigenlijk niet. Het is tenslotte een wat oudere ongesynchroniseerde bak.

Overigens heeft de Hobbyist zijn koppelingskabels laten verbeteren. Ik kreeg na mijn klacht een nieuwe (die iets dunner is) en na inspuiten met teflonspray rij ik daar nu alweer bijna 10k mee en dat gaat prima. De oudere kabels gingen veel te zwaar, zelfs met teflon.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal een andere BMW rijder vragen om 'ns proef te rijden.
De nieuwe koppelingskabel is origineel BMW (gezien de prijs die ik ervoor betaalde) dus dat zou toch goed moeten zijn.
 
He mannen, kheb mij ook zo'n grasmachine gekocht, daarpas net gaan ophalen zelfs 8-)

17463734.jpg



Gekocht als woon-werk tuffer :Y
 
Een S-je, met ABS en kofferset. Netjes. Gefeliciteerd, hoor!
Welja, das de mijne niet (had nog geen foto).

De mijne ziet er zo uit:


full



Maarja, veel verschil is er niet natuurlijk. '93 met een goede 80k op de teller. Ging over van eigenaar voor 1500, een juiste prijs lijkt me zo. Morgen doe ik een testritje om te zien of hij echt zo betrouwbaar is :Y








(naar Boedapest en terug)
 
Nou ben weer terug van vakantie 8-) 3 weken met de K75rt door schotland en lake district getoerd :] de hoogste/steilste bergpassen van GB gereden met hellingen tot 30% dus ik weet nu ook hoe mijn remmen ruiken :Y
En geen enkel probleem gehad. :N
Dus die ouwe trouwe K75 heeft het weer getrokken mij 110 kg + 60 kg kampeerbagage.
Ynnad :W :]
 
Beste mede BMW rijders
Leuk voor zondag 6 september ?
Een gratis tocht van BMW rijders voor ( voornamelijk) BMW rijders

full
 
Ben hier ook nog eens gegraakt :Y


De testrit naar Boedapest was een succes, K en ik hebben elkaar wat beter leren kennen.



Als het regent remt hij niet en mis je die korte wegdraaiertjes van afritten op de autobahn. Leve de uitloopstroken zullen we maar zeggen.
En na een hele dag aan 190 door Duitsland te rijden trilde de drainagebout van de cardan los :o Gelukkig zonder erg, de velg en de achterkant zaten onder de olie maar we konden nog verder. Om de boel te controleren en terug vast te draaien moest ik in Oostenrijk wel op zoek naar een sleutelset en olie. En dat krijg je dus allemaal weggestopt in dat kontje 8-)


Een aangename toerder die je kan martelen zonder dat hij opgeeft, waarmee je in alle comfort een griet kan vervoeren en die genoeg bagageplaats heeft om een verhuisfirma mee te starten. Maar voor de sensatie kruip ik toch liever op de duc :Y



:W
 
Effe nieuw leven inblazen dit topic.
Lachen met zo'n k75. Ik heb er een met 260000km. Al zeker 10 jaar zomer winter buiten geparkeerd, nooit gepoetst. Als je m ziet dan :r
Alles werkt zoals het hoort. Start altijd, geen noemenswaardig olieverbruik, altijd :]
Onderhoud daar waar nodig en ik _O- iedereen uit...
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf ook lachen in het voorjaar diverse dingen laten doen zie eerder in dit topic :Y
En nu al weer 6000km verder zonder problemen , Tijdens vakantie in Schotland de drie hoogst berijdbare bergpassen gereden :] zodat ik nu ook weet hoe mijn remmen ruiken :+
Ik durf te zeggen dat volgens mij de K75 BMW beste motor tot nu toe is geweest. :Y
Die GS is ook goed volgens mij maar die gaat nog niet zo lang mee als de K75 dus dat is nog ff afwachten.
Dus :} :} voor de K75 :} :}
Misschien is in het voorjaar een K75 treffen organiseren ???
Danny :W :]
 
Vanochtend na 4 weken de motor uitgepakt (2 hoesen om te beschermen tegen vuurwerk + sneeuw). :+ :Y
En in 1 keer starten weer die ouwe trouwe. :Y
Was wel lekker mistig op die A9 vanmorgen.
Danny :W :]
PS:Die MF oma zou ook zo maar een opa kunnen zijn. :+ 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan