Een tijdje gedaan, was meer toeval dan iets anders. Domweg mijn versnellingspookje verkeerd gemonteerd. ( tenminste als je met race versnelling bedoeld andersom schakelen, dus naar beneden ipv naar boven.)1. wie rijdt er met een race versnelling?
(subvraag) wat zijn de ervaringen hiermee... en wat te doen bij 3 fietsen waarbij er een moeilijk om te zetten (enduro) is en de ander (Superlight) niet vanwege het feit dat de vrouw er ook op rijdtKan je op een gegeven moment erg makkelijk omschakelen van de een naar de ander.....
ps k\'heb de indruk dat ie wel sneller opschakeld op deze manier is dat ook aangetoond ooit
Op vrijdag 11 januari 2002 18:41 schreef poohbeer het volgende:
Plaatje
Op vrijdag 11 januari 2002 18:37 schreef HELLdesker het volgende:Voor zover ik weet doen racers het alleen vanwege de middelpuntvliegende kracht.... Als je hard door de bocht gaat dan kan je je voet niet meer optillen vandaar...
Sorry pooh, zie het verschil niet. Kan net zo goed 1 omlaag rest omhoog zijn.
Wel een strak schakelsetje
Op vrijdag 11 januari 2002 18:37 schreef HELLdesker het volgende:Kzie de toegevoegde waarde niet op een Enduro...
Waarom zou ie sneller opschakelenVoor zover ik weet doen racers het alleen vanwege de middelpuntvliegende kracht.... Als je hard door de bocht gaat dan kan je je voet niet meer optillen vandaar...
Op vrijdag 11 januari 2002 20:10 schreef Rico het volgende:oh jah iedereen vergeet vraag 2 \
Sorry pooh, zie het verschil niet. Kan net zo goed 1 omlaag rest omhoog zijn.
Wel een strak schakelsetje
Je zij dat je al fimpjes had van de Nordschleiffe, waarschijnlijk deze link van Jorund uit Denemarken.
Maar post hem toch maar voor de zekerheid.
http/www.motorcycle-dk.com/en/multimedia/
en op deze site staan er ook volgens mij
http/w1.143.telia.com/~u14303114
Het is een R1, en origineel zit schakelstang aan de bovenkant vast aan schakelpook, loopt dan door het frame, je ziet het originele gat nog net op foto, naar schakelas.
Op deze foto zit schakelsstang aan onderzijde vd schakelpook, en dus schakel je dan ondersom.
Dus deze foto levert bewijs.
]race versnelling is kut met schakelen als je op je achterwiel rijd
En als die op de schakelas ook andersom zit?
Het blijft een mooie set.
Op dat antwoord zat ik te wachten en heb ik express niet beantwoord in me eerste post, die ruimte is er niet door het frame en schakelas en andere positie zorgt voor en dusdanige moment dat bak niet goed meer kan schakelen.
Idd,moet dan welzo zijn, bij R1 tenminste wel,(stang door frame!)Het is een R1, en origineel zit schakelstang aan de bovenkant vast aan schakelpook, loopt dan door het frame, je ziet het originele gat nog net op foto, naar schakelas.
Op deze foto zit schakelsstang aan onderzijde vd schakelpook, en dus schakel je dan ondersom.
Dus deze foto levert bewijs.
Goed Gizzmo13. Jij hebt een R1, er zal dus geen speld tussen te krijgen zijn.
Andere vraag, wat moet zo\'n rem-schakelsetje gemiddeld kosten. Zit er steeds meer aan te denken om zelf ook wat met de positie van de stepjes gaan te expirementeren. Ben vrij lang en stoot daarom soms met m\'n knieen op de kuip.
aangezien ik een leek ben op dit gebied
is het alleen maar het omzetten van het schakelpedaal ??? volgens mij hebben alle ducati\'s dit toch standaard ??