k&n filter in een 1999 fireblade

blade99

Die hard MF'er
15 nov 2004
478
0
Geldermalsen
Hoi zijn er onder jullie ook 1999 bladerijders die een k&n filter hebben geplaats
en wat zijn de ervaringen ermee
Loopt de motor beter, of (en dat hoor je ook wel eens) loopt die juist slechter
Let op ik wil het niet doen voor prestatie verbetering maar puur voor de levenduur
en natuurlijk de mooiere inlaatsound :W
 
ik heb een k&n filter en een andere uitlaat en ik ben er tevreden over je hebt een beetje meer power.Nog een voordeel is dat je die nooit hoeft te vervangen alleen maar zuivermaken. Maar als je een k&n wilt steken kun je ook beter een andere uitlaat erop zetten anders zul je er niet veel van merken. Succes
 
Je zal het verschil niet echt merken enige voordeel is dat je em niet meer hoeft te vervangen. Heb zelf volledig race arata systeem met bmc en powercom3usb en merk daar ook heel weinig van, ietsje sterker midden gebied maar niet veel pk s meer!
 
Het gaasje aan de bovenkant van het originele filter eruit knippen heeft doet zo goed als het zelfde als een K&N inlegfilter.
Meteen nog een tip: Er zit aan de zijkant van je filterbak een slang zo dik als je duim ongeveer. Die moet je eraf trekken en even goochelen met de kniestukjes zodat die ingang van de slang naar je balhoofd wijst. Nu komt er rijwind in die slang en loopt je motor beter als je harde tegenwind of zijwing hebt.
Het technische verhaal erachter zal ik je besparen.
 
laat dan ook meteen een Dynojet of Factory kit plaatsen, want anders komt je mengsel te arm te staan. Dynojet + K&N word je motor directer van op 't gas. Ik heb 't op m'n '97er blade, en een maatje van me, op z'n 99er, beide zijn feller op 't gas dan een standaard '97 en '99er blade.
 
Het gaasje aan de bovenkant van het originele filter eruit knippen heeft doet zo goed als het zelfde als een K&N inlegfilter.
Meteen nog een tip: Er zit aan de zijkant van je filterbak een slang zo dik als je duim ongeveer. Die moet je eraf trekken en even goochelen met de kniestukjes zodat die ingang van de slang naar je balhoofd wijst. Nu komt er rijwind in die slang en loopt je motor beter als je harde tegenwind of zijwing hebt.
Het technische verhaal erachter zal ik je besparen.

Dat gaas zal er echt niet voor zorger dat er minder lucht door je filter heen gaat, dat gaas is er voor om back-fire te doven, zodat je filter niet in de brand vliegt. en die slang die rechts onder je luchtfilterbak komt, komt vanaf je kleppendeksel en is je carter ontluchting. motor zal d'r echt niet beter van gaan lopen als die los ligt en in de rijwind hangt.
 
Dat gaas zal er echt niet voor zorger dat er minder lucht door je filter heen gaat, dat gaas is er voor om back-fire te doven, zodat je filter niet in de brand vliegt. en die slang die rechts onder je luchtfilterbak komt, komt vanaf je kleppendeksel en is je carter ontluchting. motor zal d'r echt niet beter van gaan lopen als die los ligt en in de rijwind hangt.
Dat grove gaas op de bovenkant van je filter bedoel ik. En ja dat help wel. En ik heb het ook niet over de carterontluchting. Met die slang "meet" je carb de lucht die binnenkomt. Als je harde tegen of zijwind hebt is er een verschil tussen wat hij "meet" en wat er echt naar je cilinders gaat. Als die slang in de rijrichting zit, zal je motor beter rijden. Ik zeg niet dat je vermogenswist haald.
Deze trucjes heb ik trouwens van iemand die al jaren Fireblade's en andere motoren tuned voor de Superbike's ed
 
Het is zoals eerder gezegd het beste om niet alleen een K&N filter te plaatsen.
Mijn Fireblade uitgerust met een Yoshi , een dynojet, en een K&N filter.

Top vermogen slechts 3 pk meer na dyno en K&N (hoog toerental), maar in het gebied rond de 7000-8000 toeren 17 pk erbij; kijk wat eerst een dip was is nu mooi vlak.
Deze winst is echt heerlijk; de motor komt vlotter op toeren, ook als je eens een versnelling te laag zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan