K&N luchtfilter

Ik heb gehoord dat je bij een injectie fiets (zoals mijn SP-1) je de hele afstelling moet verandered bij het plaatsen van een K&N luchtfilter omdat de hele lucht-benzine verhouding veranaderd. Wat ik weet van verbrandingsmotoren klinkt dat wel logisch... andere verontrustende berichten die ik hoorde zijn dat dat dat soort luchtfilters de neiging hebben meer vuil door te laten :? Wat is hiervan waar??
 
Ik heb gehoord dat je bij een injectie fiets (zoals mijn SP-1) je de hele afstelling moet verandered bij het plaatsen van een K&N luchtfilter omdat de hele lucht-benzine verhouding veranaderd. Wat ik weet van verbrandingsmotoren klinkt dat wel logisch... andere verontrustende berichten die ik hoorde zijn dat dat dat soort luchtfilters de neiging hebben meer vuil door te laten :? Wat is hiervan waar??

Vervangingsfilters van BMC of K&N laten niet meer troep door dan papieren filters.
 
Een goede maat van mij , die bij de Suzuki importeur werkt, beweert dat je motor zelfs vermogen verlies heeft als je alleen een K&N filter steekt...
Je kan beter een originele filter monteren zegt hij... :?
Wou ik toch effe ter informatie meegeven. Hij zou het toch moeten weten, is zelf zo'n tuning freak...


Nou snap ik het......daarom loopt mijn 'tuf' zo hard...komt door die K&N filters die ik gemonteerd heb....!!
 
Ik heb gehoord dat je bij een injectie fiets (zoals mijn SP-1) je de hele afstelling moet verandered bij het plaatsen van een K&N luchtfilter omdat de hele lucht-benzine verhouding veranaderd. Wat ik weet van verbrandingsmotoren klinkt dat wel logisch... andere verontrustende berichten die ik hoorde zijn dat dat dat soort luchtfilters de neiging hebben meer vuil door te laten :? Wat is hiervan waar??

Zijn moderne motorfietsen werkelijk zo primitief?
 
Huidige nieuwe motoren lopen fabriek-af arm door de emissie-eisen. Een K&N-filter met grotere doorlaat resulteert in een nog armer lopende fiets.....

Ik dacht wel dat als je een lambda-sensor in je uitlaat hebt de injectie dat nog wel bij kan regelen en er dus een kleine winst valt te behalen.

Anders zit je toch echt (merk-afhankelijk) aan een powercommander te denken...
 
Vast een stomme vraag maar: Wat is een lambda sensor en hoe kom ik er achter of die wel of niet in mijn uitlaat zit?
Lambda (griekse letter, omgekeerde y, geen zin om te zoeken :) )is de verhouding tussen de werkelijk aanwezige lucht per kg brandstof en de theoretische hoeveelheid. Je hebt theoretisch 14 tot 14,5 kg lucht per kg brandstof nodig. In de praktijk is dit meer om een goede menging en snelle verbranding te krijgen.
 
Op mijn motor een andere pijp plus k&n filter PLUS een dynojet kit gemonteerd, loopt nu heel erg :9~ . Maar toen ik nog geen dyno erop had was het waardeloos.
Maar nu,...pakt zeer goed op, lekker fel als je maar ff dat gas aanraakt.(beter dan hoe die voor de veranderingen liep)
 
Terug
Bovenaan Onderaan