Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
5% vermogenswinst en zuiniger, denk juist dan 5% meer power en dan ook 5% meer verbruikSinds kort heb ik een SRAD 600 uit 1998. Dit is mijn eerste motor en heb er technisch niet zo veel verstand van. Omdat ik hem particulier heb gekocht en niet helemaal zeker ben van de onderhoudshistorie (motor staat op 24.000km) laat ik hem binnenkort een grote beurt geven.
Als ik dan een advertentie lees over K&N luchtfilters beweren zij dan ongeveer 5% vermogenwinst, lager benzineverbruik en dat de motor beter oppakt.
Ik vraag me af hoe jullie ervaring is met dit filter en of hij de prijs/kwaliteit verhouding waard is ten opzichte van een origineel filter.
p.s. bij welke kilometerstand moeten ongeveer de kleppen worden gesteld van een SRAD.
Nop... Kan wellicht zo zijn met carburateur-autootje, dan is effe afstellen voldoende, maar met injectie loopt het blik toch echt sneller met open filter...Ik dacht personelijk dat de topsnelheid naar beneden gaat omdat de verhouding lucht/benzine anders wordt. Dat was namelijk het geval mij mijn auto na het instaleren van zo`n filter en ook van ander (auto)rijders heb ik het gehoord. Maar het kan ook aan mij liggen
Wat heeft klepspeling met compressie te maken???
5% vermogenswinst en zuiniger, denk juist dan 5% meer power en dan ook 5% meer verbruik
of rustig rijden maar daar koop je het niet voor lijkt me
nou uh.., als de speling groot genoeg is heb je geen compressie meer...
kom maar langs met je motor.... zorg ik voor 50% vermogensverlies en 100% meer verbruik...5% vermogenswinst en zuiniger, denk juist dan 5% meer power en dan ook 5% meer verbruik
of rustig rijden maar daar koop je het niet voor lijkt me
Hoebedoeloe??? Als je speling weg is, negatief dus!! dan blijven je kleppen openstaan en DAN heb je GEEN compressie meer!
IDD\"groot genoeg\" ook.., dan heb je geen kleppen meer
Wie weet of de originele naalden in de carb\'s van een \'98 ZX-6 verstelbaar zijn??
Ik dacht nl. dat originele naalden nooit verstelbaar waren!!
Ik heb een K&N filter gemonteerd, en nu komt ie inderdaad duidelijk in bepaalde toerengebieden wat benzine te kort.
Ik wil eens proberen of dit enkel met de naalden te verhelpen is!
Groetjes
zoiets doelde ik ook op, maar dit is wat duidelijker dan mn kromme texteen goed (=beter dan standaard) afgestelde motor is sterker en zuiniger.... als je \"echt\" gaat tunen wordt ie vaak wel wat duurder in gebruik.
Wie weet of de originele naalden in de carb\'s van een \'98 ZX-6 verstelbaar zijn??
Ik dacht nl. dat originele naalden nooit verstelbaar waren!!
Ik heb een K&N filter gemonteerd, en nu komt ie inderdaad duidelijk in bepaalde toerengebieden wat benzine te kort.
Ik wil eens proberen of dit enkel met de naalden te verhelpen is!
Groetjes
Feit:
Eerst had ik een Kawa GPX750R met 105pk. Vriend van me een standaard Blade uit \'96 (met dus rond de 125pk).
Ik trok hem er gewoon uit met een rollende start in de 1e 2 versnellingen!
Hij heeft later een dynokit+k&n+bosdemper geïnstalleerd, toen bleef ik nergens meer.
Machine trok (dus) harder, en de dip die er eerst in zat is er nu (bijna) helemaal uit.
Het maakte bij hem dus wel degelijk uit...
Feit:
Eerst had ik een Kawa GPX750R met 105pk. Vriend van me een standaard Blade uit \'96 (met dus rond de 125pk).
Ik trok hem er gewoon uit met een rollende start in de 1e 2 versnellingen!
Hij heeft later een dynokit+k&n+bosdemper geïnstalleerd, toen bleef ik nergens meer.
Machine trok (dus) harder, en de dip die er eerst in zat is er nu (bijna) helemaal uit.
Het maakte bij hem dus wel degelijk uit...