Nu snap ik het echt niet meer, wellicht dat er wat bollebozen rondsurfen die me de juiste richting uit kunnen wijzen.
Wat is er aan de hand;
Welnu ik heb dus een CX500 café-racert waarbij de orginele uitlaten zijn vervangen door min of meer open dempers, en het originele luchtfilterhuis door een paar open kelken.
Voordat er al mensen gaan schreeuwen 'Je moet het origineel laten , dan loopt het het beste', Ja dat weet ik, maar dat wil ik niet, dus die commentaren heb ik niks.
Dus, het zit zo, enige tijd geleden het blokje vervangen voor een iets jonger exemplaar, omdat het vorige wat 'moe' was geworden, en er een aantal delen in het blok versleten waren.
Daarna de carburateurs van dat nieuwe blok meegemonteerd. Wel netje de sproeiers overgezet e.d. Maar gewoon slecht lopen. Dus vorige week heb ik eens om te proberen de 'oude' carburateurs erop gezet.
Netjes de grotere spoeiers weer terug gezet en een paar open filters (geen K&N overigens). Liep op zich wel goed, maar toch niet helemaal, dus als probeersel een paar open kelken erop en lopen als een trein.
Zelfs geen ploffen en knallen bij het remmen op de motor (nou ja, bijna niet, als ze komen, dan met vlammen erbij )
Zaterdag naar Coevorden gereden, op zich allemaal goed, maar het vreemde doet zich voor dat af en toe, en totaal onvoorspelbaar de motor in gaat houden. Alsof nog maar 1 cilinder brandstof krijgt ipv 2.
1) Is dit een CDI-probleem? En zo ja, hoe kan het dan dat ik het ene moment prima rij, om vervolgens die inhouding te krijgen?
2) Ligt dit aan de carburateurs? Ik heb de carburateurs goed bekeken, en alle rubbers e.d. zagen er goed uit.
3) Ligt dit aan de afstelling van lucht/brandstog verhouding?
Gaarne advies zodat ik de brommer op tijd goed klaar kan hebben voor de september OBT.
Wat is er aan de hand;
Welnu ik heb dus een CX500 café-racert waarbij de orginele uitlaten zijn vervangen door min of meer open dempers, en het originele luchtfilterhuis door een paar open kelken.
Voordat er al mensen gaan schreeuwen 'Je moet het origineel laten , dan loopt het het beste', Ja dat weet ik, maar dat wil ik niet, dus die commentaren heb ik niks.
Dus, het zit zo, enige tijd geleden het blokje vervangen voor een iets jonger exemplaar, omdat het vorige wat 'moe' was geworden, en er een aantal delen in het blok versleten waren.
Daarna de carburateurs van dat nieuwe blok meegemonteerd. Wel netje de sproeiers overgezet e.d. Maar gewoon slecht lopen. Dus vorige week heb ik eens om te proberen de 'oude' carburateurs erop gezet.
Netjes de grotere spoeiers weer terug gezet en een paar open filters (geen K&N overigens). Liep op zich wel goed, maar toch niet helemaal, dus als probeersel een paar open kelken erop en lopen als een trein.
Zelfs geen ploffen en knallen bij het remmen op de motor (nou ja, bijna niet, als ze komen, dan met vlammen erbij )
Zaterdag naar Coevorden gereden, op zich allemaal goed, maar het vreemde doet zich voor dat af en toe, en totaal onvoorspelbaar de motor in gaat houden. Alsof nog maar 1 cilinder brandstof krijgt ipv 2.
1) Is dit een CDI-probleem? En zo ja, hoe kan het dan dat ik het ene moment prima rij, om vervolgens die inhouding te krijgen?
2) Ligt dit aan de carburateurs? Ik heb de carburateurs goed bekeken, en alle rubbers e.d. zagen er goed uit.
3) Ligt dit aan de afstelling van lucht/brandstog verhouding?
Gaarne advies zodat ik de brommer op tijd goed klaar kan hebben voor de september OBT.