K1 fighter

Jeroen5

Die hard MF'er
8 okt 2007
304
0
Helmond
Een paar maanden terug een GSX-R 1000 uit 2001 aangeschaft. Na 10 jaar op een V-max wil de ik toch een motor hebben die wat makkelijker stuurt.
Het moet een project fiets worden, zonder dat de fiets lange tijd niet rijdbaar is.
Tevens is het mijn 1e echte sleutel project, dus mijn planning is om de verbouwing op te delen in kleine stappen.

De volgende punten wil ik gaan verbouwen:
- duc 999 marchesini wielen (reeds in bezit *O* )
- aprilia RSV achterbrug 2004 model (reeds in bezit *O*)
- LSL kroonplaat superbike kroonplaat. (kroonplaat reeds in bezit *O* )
- Korte GP uitlaat (Akrapovic voor een R6 gekocht via Ebay, maar nog niet ontvangen (oops!? :X !) |( )
- demonteren kuip. Ik zit er nog aan te denken om de onderkuip te laten zitten. Dit heb ik een paar keer gezien in van die stunt filmpjes en ik vond het er wel dik uitzien.
- nieuw koplamp. Ik heb een simpel streetfighter kapje met 2 lampjes. Deze heb ik altijd de mooiste gevonden omdat het zo kort tegen de vork gemonteerd kan worden. Het nadeel is echter dat je met de lampjes niet echt over motor verlichting kunt spreken.
Hier moet dus nog iets anders voor komen. Mijn 1e optie is om te proberen fatsoenlijk lampen in het kuipje te verwerken en als dit niet lukt, misschien een standaard koplamp van een fazer 600 of van een V-rod.
- kontje vervangen. Ik zit hierbij te denken aan een DUC 1098 kontje in carbon of iets in die lijn. Dus geen duitse look.
- vervangen van de completekoppeling en remhendels, ISR of iets dergelijks (wie weet er mooie voor weinig?)
- vervangen teller unit door iets exotisch (misschien meteen een navi in de koplamp integreren)

De 1e stap die ik wil doen is het voorwiel uit de duc monteren.

Na het meten van blijkt het allemaal redelijk te gaan passen.
De as diameter komt overeen. Het voorwiel van de duc is echter 119,8 mm breed t.o.v. 130,2 van het originele wiel. Tevens is de diameter van de kering in het duc wiel groter.

Is het mogelijk om de 5,2 mm per zijde op te vullen met bussen?
Of moet er een as komen die het verschil in de breedte tussen de wielen opvangt, en de keringen vervangen zodat deze aansluiten op de originele diameter van de as?

Alle info/tips zijn welkom.

Ik zal foto's maken.

Jeroen5
full
 
Toen ik de titel las dacht ik dat er een BMW K1 gefightered ging worden! :X
Haha nou ik dacht dus presies het zelfde, maar dit is natuurlijk tien keer beter !
En je hebt al behoorlijk mooie onderdelen ij elkaar gezocht !
Welkom hier en suc6 met je project !
We gaan het volgen, groetjes Fighterfan. :W
 
lijkt wel of iedereen ineens de swingarm van een RSV-mille gaat inbouwen... :X

succes ermee, ben benieuwd hoe jij het linksysteem gaat oplossen.

gr. Remco
 
Volgens mij gaat dit ene heel mooi project worden! je gebruikt iig de juiste onderdelen!

Ik ga toevallig dezelfde wielen gebruiken, en ook dezelfde achterbrug. Ligt bij mij allemaal ook al op de plank. Ik ben heel beniuwd hoe jij eht gaat oplossen met het linksysteem/de veering. De montage voor de het linksysteem op de brug zit op een zeer lastige plaats. Namenlijk misschien iets te laag voor de risers (aka dogbones) en npog veel vervelender, hij zit niet in het midden. Zowel suzuki als kawasaki gebruiken een link systeem in de vorm van een "balk". waarbij de lagers in de arm ("balk") zitten. Bij zon systeem met een driehoek zitten de lagers echter in de brug, de schokbreker, en het frame. Het wordt voor ons dus misschien vrij lastig om de boel passend te krijgen, maar het moet en zal mij lukken. Ik ben wel heel erg benieuwd naar details van hoe jij dit gaat oplossen.

Qua voorwiel kan ik je het volgende vertellen. het 999 voorwiel is idd erg small. Dit pan je idd prima spacen met gewoon ene paar alu spacers. Gebruik de positie van de remschijf binnen de remklauwen om te bepalen wanneer het wiel in het midden zit. Die remschijven zul je waarschijnlijk wel naar buiten moeten brengen, ik iig wel, en best wel veel. Ik weet nog niet hoe ik dit ga doen. maar dat wordt waarschijnlijk met een plaatje alu. Wellicht ene goed idee als we dit samen laten doen, dat kan weer een paar centjes schelen misschien, en is iig voor minimaal 1 van ons minder moeite. Ik heb zelf 320 Galver Wave disks en een radiale vork, dus de remklauwen zijn betreft de grote van de de schijven voor mij heel eenvoudig te spacen. Heeft jou K1 standaard ook 320 schijven, dan zul je daar geen problemen hebben. Zijn ze kleiner zul je hele ingewikkelde adapters moeten maken, of een radiale vork moeten aanschaffen.

Veel suc6 met je project, wordt vast heel mooi!
 
trouwens, controleer wel even of je achterbrug 1 of 2 schoefgaten aan de binnenkant bij de linker achterkant heeft. Heb je er 2 danbestaat er ene kans dat de brug kan gaan scheuren. Hiervoor is een terugroep aktie geweest destijds.

Ik ga trouwens een radiale achterrem ontwerpen voor een kleine 80mm radiale 4 zuiger remklauw. Ik ga de beugel hiervoor zelf maken. Als je hiervoor de tekeningen tegen die tijd wil, zeg je het maar :)
 
kijk trouwens even in het topic van FZRene, die is ook met dezelfde achterbug bezig, en hij weet erg goed wat hij doet!
 
pffff alweer een soesoecie,zijn die dan echt zo eenvoudig om te bouwen?
Het moet haast wel omdat er zoveel zijn(ook die nooit afkomen natuurlijk)
 
Bedankt voor de racties.

Het voorwiel moet gaan lukken. Mijn schijven hebben ook een diameter van 320 mm.
Origineel is de afstand tussen de schijven 136,8 mm. Bij de duc zitten ze op 133,3 mm uit elkaar. Een verschil van 1,75 mm per kant. Ik moet nog even kijken of ik dit ga oplossen door de schijven naar buiten te plaatsen, of door de klauwen naar binnen te zetten.

Mijn achterbrug komt uit de terugroep actie van Aprilia. Ik vind dit niet zo erg. Ik ga de brug alleen gebruiken om te passen, te meten en te slijpen. In het topic van FZ Rene heb ik gezien hoeveel hindernissen er overwonnen dienen te worden om het linksysteem te monteren. Met deze achterbrug kan ik gewoon een beetje kijken of het mogelijk past. En als de achterbrug niet in de motor past verzin ik er wel een ander doel voor.

Mar om gewoon aan het rijden te kunnen blijven vandaag nieuwe banden aangeschaft. Bij het demonteren van de velgen ondekte ik dat de remblokken ook niet meer voldeden. Dus die ook maar vervangen. Als ik hierbij het kettingsetje van vorige week bij optel begint het al flink in de papieren te lopen.


Jeroen5
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn demper(tje) binnen gekregen.

Alleen nog een verloop maken naar de diameter van mijn collector. (als iemand die diameter weet vermeen ik die graag.)

Hoe zal dit gaan klinken??
Mischien dat ik nog iets moet verzinnen in de vorm van een DB killer die ik er achterin kan schuiven, maar zoveel herrie zal hij toch niet maken?

Jeroen5
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn demper(tje) binnen gekregen.

Alleen nog een verloop maken naar de diameter van mijn collector. (als iemand die diameter weet vermeen ik die graag.)

Hoe zal dit gaan klinken??
Mischien dat ik nog iets moet verzinnen in de vorm van een DB killer die ik er achterin kan schuiven, maar zoveel herrie zal hij toch niet maken?

Jeroen5[afbeelding]
als ik die demper zo zie... denk ik dat ie heel veel herrie gaat maken :P
maar das niet erg natuurlijk })

dit ga ik wel volgen :Y
 
Er moet nog wel iets met de demper gebeuren voordat ik ermee ga rijden. Ik heb geprobeerd hem achter mijn bestaande demper te houden. (ook akrapovic) Het leek wel of ik meer geluid kreeg O-) .

Toch wel fijn als het geluid een beetje binnen de perken blijft. Dit weekend zaterdag en zondag naar de Eifel geweest. Bij elkaar 1030 km afgetikt. Dat is niet meer leuk als de uitlaat meer geluid maakt als een opstijgende straaljager.

En zo ziet de helm eruit na 1 weekend laagvliegen.

Jeroen5
full
 
Een paar vragen voor de geleerden:

1. wat is de diameter van de as door het voorwiel van een duc 999? (het deel dat in de vork klemt)
2. wat is diameter waarmee de uitlaat collector van een GSXR 1000 eindigd?
3. wat zijn de inbouwmaten van een standaard GSX-R 1000 K1 achterbrug?
4. zijn er standaard instellingen t.b.v. de voor en achtervering?
5. waar hebben ze van de lenslampjes? Ik bedoel die lampjes van ongeveer 6 cm doorsnede die meestal als mistlampen worden gebruikt. Deze zijn er kennelijk ook als normaal dimlicht. De bedoeling is om deze in mijn streetfighter kuipje in te bouwen.
6. Is het makkelijk om de koppeling van kabel om te bouwen naar hydraulisch bediening? Zijn hier standaard kits voor.

Als het goed ik ga ik deze week daadwerkelijk bouwen. eerst de kuip eraf en de andere kroonplaat monteren.

Dan weer verder kijken.

Jeroen5
 
Een paar vragen voor de geleerden:

1. wat is de diameter van de as door het voorwiel van een duc 999? (het deel dat in de vork klemt)
2. wat is diameter waarmee de uitlaat collector van een GSXR 1000 eindigd?
3. wat zijn de inbouwmaten van een standaard GSX-R 1000 K1 achterbrug?
4. zijn er standaard instellingen t.b.v. de voor en achtervering?
5. waar hebben ze van de lenslampjes? Ik bedoel die lampjes van ongeveer 6 cm doorsnede die meestal als mistlampen worden gebruikt. Deze zijn er kennelijk ook als normaal dimlicht. De bedoeling is om deze in mijn streetfighter kuipje in te bouwen.
6. Is het makkelijk om de koppeling van kabel om te bouwen naar hydraulisch bediening? Zijn hier standaard kits voor.

Als het goed ik ga ik deze week daadwerkelijk bouwen. eerst de kuip eraf en de andere kroonplaat monteren.

Dan weer verder kijken.

Jeroen5

1) 25mm
2) als je toch een lelijke orginele bochtenset gaat gebruiken las je er zo iets van de juiste maat op
3) Weet heel veel achterbruggen, maar die helaas niet
4) die doen er totaal niet toe aangezien je verring volledig anders wordt door een andere achterbrug met ander linksysteem om nog maar te zwijgen over de verandering in gewicht.
5) Louis.de heeft ze heel goedkoop met e keur zelfs. lens is 65mm uit mn kop.
6) Waarom zou je?
 
Ik wil mijn koppeling hydraulisch maken omdat ik DENK dat hij dan fijner te bedienen is.
De bediening is nu niet echt prettig te noemen. Ik heb de kabel al gesmeerd, maar daar lag het niet aan.
Kan het ook aan de koppeling zelf liggen?

In de originele uitlaat wil ik niet gaan hakken. Ik wil er ook nog mee op het circuit gaan rijden, en dan moet de originele pijp erop passen. Er moet dus een verloop stukje komen tussen de originele diameter en het dempertje.

De bochten wil ik ook nog vervangen. Maar dan moet ik er eerst vinden voor weinig. Al een paar keer geboden op ebay, maar dan gaan ze ook voor de hoofdprijs.


Jeroen5
 
Terug
Bovenaan Onderaan