Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het enige wat ik zo gauw kan verzinnen is de lagerpassing.
Het is een draaiende buitenring belasting dus dat moet een klempassing worden, Ø47N7 dus.
Als de lagerring los in de naaf ligt, of in ieder geval niet genoeg klemt, gaat hij walsen.
En dat is niet goed. Dat wil meneer SKF niet.
Daar is een oplossing voor; FAG lagers gebruiken.
snap het doel van de bovenste plaatjes niet helemaal; zijn dat onderdeeltekenignen die je in de onderste samenstellingen gebruikt?
enkelzijdig lassen zal misschien wat makkelijker zijn om te bewerken, maar ben er niet van overtuigd dat de zijdelingsekrachten op de flens van de velg dat ook zo fijn vinden
die waar de lageroname het verst naar buiten uitsteekt is dan denk ik het handigst om nog in te spannen en uit te klokken voor het nadraaien na het lassen
SKF toch ook? Was in een beetje melige bui FAG is net als SKF een fabrikant
Die laatste tekening ziet er goed uit, zo heb ik het toen ook gedaan en heb toen 4 lagers gebruikt.
i v m zijwaartse krachten.
En inderdaad orgienele schijf maar dan met een 4 zuiger remklouw.
Vier lagers zou ook nog een optie zijn idd.
heb jij nog de tekening van jouw naaf?
ben wel benieuwd naar hoe ver jouw schijf van het velghart zit,
Zeker omdat jij ook een originele schijf gebruikt
bedenk me net al dat het niet te verglijken is met de andere klauw.
Vraag me wel af of vier lagers noodzakelijk is,
heb jij ook 6005 gebruikt?
Bij 4 lagers is het maar de vraag hoeveel er werkelijk dragen.
Je kunt ook 2 hoekcontact lagers gebruiken. Die hebben ongeveer dezelfde inbouwmaten als normale lagers maar kunnen veel meer dwarskrachten aan. En als je dan een as van Ø25 gebruikt dan is het echt wel sterk zat.
Een vraagje.
als ik flink optrek, dan wil het span erg naar rechts trekken (logisch)
maar het is zo extreem dat de voorband gewoon onderstuurd raakt...
Nu is hier wel eens gezegd dat dit minder gaat worden als ik de naloop verander.
Maar ik heb het vermoeden dat het wellicht ook wat met de voorloop van het zijspanwiel te maken kan hebben.
Wat is jullie mening hierover?
Een vraagje.
als ik flink optrek, dan wil het span erg naar rechts trekken (logisch)
maar het is zo extreem dat de voorband gewoon onderstuurd raakt...
Nu is hier wel eens gezegd dat dit minder gaat worden als ik de naloop verander.
Maar ik heb het vermoeden dat het wellicht ook wat met de voorloop van het zijspanwiel te maken kan hebben.
Wat is jullie mening hierover?
Ik neem aan dat je met onderstuurd bedoeld dat hij gewoon rechtdoor gaat als je naar links of rechts stuurt.
Dat is volgens mij een gebrek aan grip en wordt niet minder door het aanpassen van de naloop. Als je de naloop vermindert gaat hij vooral lichter sturen. Je merkt dan minder van het trekken van de motor en kunt dus met een zelfde inspanning beter corrigeren.
Wat de voorloop van het zijspan hier voor invloed op heeft zou ik niet weten, daar heb ik nooit me geëxperimenteerd.
Ik heb dat rechtdoor stuiteren verholpen door er een autowiel in te zetten.
En een fuseebesturing.
Dat heeft het probleem bij mij verholpen.
gijs probeer eens een echte vlakke plaat op te zoeken en daarop zet je dan je zijspan,
normale belasting erop en dan heel langzaam naar voren duwen en goed op de banden letten
wat er nu precies wringt of tegendraait......
deden wij vroeger bij rallywagens,misschien heb je er wat aan.....
bijv op een weegplaat die in goede staat is of id
goede tip.
(wat deed jij met rally wagens?)
Rally is een grote andere hobby van me (toeschouwer)
vooral luisteren naar een oude rot in het vak
die man kwam met de simpelste ideeen voor de moeilijkste oplossingen
ikzelf sleutel al jaren niet meer,wel veel in het aparte spul gezeten
en als ik terug denk dan weet ik het meeste nog wel
auto's en motoren aanpassen voor minder validen,joy-stick besturingen
en rembekrachtigingen ed
en binnenkort dan ook eindelijk na jaren mijn zijspan
daarom houdt ik alle verhalen ook bij