K100 RS driewielplannen

zet even je pb aan dan,namen van oud collegas zet ik nl niet zo op internet
als ik de goede man zelf al jaren niet meer heb gesproken. ;)
nu ben ik wel benieuwd naar welke oude rot...

wat het zijspan betreft,jij woont toch in noord-limburg?
rij er even mee lang Ad Donkers van lbs in Elsendorp
die ziet vanaf 20 meter afstand en met één oog dicht waarom een zijspan slecht spoort.
 
Laatst bewerkt:
jaja, dit project leeft ook nog!

Heb er de laatste jaren vrolijk mee rond gereden, niet heel erg veel (denk zo'n 3500 km)
Wil m al jaren aanpakken, maar kwam er niet van.

Nu hoop ik eindelijk weer wat tijd te krijgen, (maken) en moet ie er echt aan gaan geloven.
Waarschijnlijk ga ik m na dit seizoen wel verkopen, omdat ik er gewoonweg eigenlijk niet de ruimte voor heb, en er te weinig op rijd.

Maar eerst wil ik m weer netjes maken, en wat wijzigingen doorvoeren, (bak verbreden en netjes maken, spatbord bak netjes maken, frame aanpassen en wielophanging aanpassen (andere veer)
ook het hulpframe word waarschijnlijk wat eleganter, en de motor zelf gaat netjes gemaakt worden.

Al met al wil ik zo een nette combinatie maken, voor zo weinig mogelijk geld.


Wel zijn de plannen weer iets gewijzigd ten opzichte van wat ik voorheen van plan was.

Zoals ik het nu voor me zie, blijft het voorwiel. (zit vrijwel nieuwe band op), en ga ik de naloop aanpassen op de JFJ manier.

Voor het achterwiel twijfel ik nu.
Of een naafadapter, en dan een van de smartwielen die ik heb liggen,
Maar twijfel nu ook over een autoband op de originele 17"achtervelg, iemand dit al wel eens gedaan?
 
ik ben bang dat de velg hier te smal voor is,
Dat denk ik ook. Later modellen met de paralever hebben een bredere velg, maar nij jou gaat dat vast niet lekker lukken.
Ik heb op mijn K75 een naaf adapter gemaakt. 55 euro aluminium en een uurtje of drie werk. Dat is goed te doen.
Ik heb ook het 15" Beringer achterwiel nog liggen. Ik werd gek van het lekken van het wiel, maar ik denk dat als je het geduld hebt om het wiel uit elkaar te halen en schoon op te bouwen, dat het een prima wiel is.
 
Volgens mij zit er standaard maar een 130 bandje op. 140 past ook nog maar daarna gaat het tegen je cardan lopen. Een autoband valt mischien iets minder breed uit maar dan nog zal het geen brede band kunnen zijn. Probeer een 1100RS velg te scoren daar zit standaard al een 160 band op, een 175 gaat met een kleine tussen spacer ook nog vrij lopen.

Een nadeel van de 1100 velgen is dat ze heel zacht alu zijn en dus relatief snel een slag hebben. De voorvelg van mijn gecrashte 1100 heeft 4cm zijslag en een mega platte kant waardoor er 7(!!!)cm hoogteslag in zit...
 
Volgens mij zit er standaard maar een 130 bandje op. 140 past ook nog maar daarna gaat het tegen je cardan lopen. Een autoband valt mischien iets minder breed uit maar dan nog zal het geen brede band kunnen zijn. Probeer een 1100RS velg te scoren daar zit standaard al een 160 band op, een 175 gaat met een kleine tussen spacer ook nog vrij lopen.

Een nadeel van de 1100 velgen is dat ze heel zacht alu zijn en dus relatief snel een slag hebben. De voorvelg van mijn gecrashte 1100 heeft 4cm zijslag en een mega platte kant waardoor er 7(!!!)cm hoogteslag in zit...
Een 1100 heeft een paralever, die brede velg past niet langs de oude vaste kardantunnel.
 
ben beetje bang dat een smart achterwieltje wat iellig uitziet als ik mijn originele voorwiel behoudt.
vandaar dat ik alternatieven zit te bedenken.
 
Laatst bewerkt:
Een adapter maken en een Smart achterwiel er in.
Of als het echt stoer moet, een adapter maken en een Sjonnie velg van een Golfje, net als Petaat gedaan heeft.
 
precies en de reden dat ik daar mijn originele voorwiel waarschijnlijk wil behouden is, dat ik dan geen extra kosten heb van naaf, remmerij enz.... en mijn originele voorband is nog heel heel goed
 
beetje aan het sleutelen geweest, om een beeld te krijgen hoe en wat.

Zo is ie origineel met originele wielen en originele hoogte:




hetzelfde, maar dan met uitlaat gedemonteerd:




Met smartwiel achter:
(voorwiel nog originele hoogte)




Voorkant ook laten zakken:




Met koffers eraan en uitlaat.

 
uiteraard zal het iets kunnen veranderen, aangezien het nu lastig te bepalen is hoeveel het geheel in zal veren.

Maar ik denk dat dit m toch gaat worden zo, (ik weet nog niet of de koffers er uiteindelijk aan zullen komen/blijven)
 
Je kan misschien ook kijken voor 16 inch voor wiel van guzzi of een fj 1100 oid

John
 
als je ergens inlichtingen kan nemen om te kijken of een r1100 op een k100 past heb ik dat ........of anders eens langs komen met je velg ......


wellicht dat Halflive of Hellracer weten of dat past?


(is die geschikt voor voorvelg smart of achtervelg Bert?)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan