K100 RS driewielplannen

Je zou ook Ed Pols platen kunnen overwegen, Ed Pols heeft deze bedacht nadat hij zelf eerst ook een JFJ verkorting toepaste, toen heette dat natuurlijk niet zo (zeventiger jaren 20e eeuw)
Hij was daar niet tevreden over omdat volgens hem er te veel zijdelingse druk tussen de binnen- en buitenpoot ontstond.
Ikzelf heb ze voor mijn K75 gemaakt, altijd lastig te beoordelen maar ik ben er in elk geval uitterst tevreden over.

Wellicht is dat ook nog wel een optie, pols platen zijn niet zo heel lastig te maken.
Ik vraag me alleen af wat mooier is... pols of JFJ platen?
 
Laatst bewerkt:

ben nog niet overtuigd...

Op den duur wil ik misschien voor ook een smartvelg gaan monteren,
Maar voorlopig eerst nog maar met mijn originele BMW velg en dubbele schijf.
Ik neig vooralsnog toch in eerste instantie naar de JFJ verkorting, als simpelste en goedkoopste/snelste oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Mijn K100 was vroeger een RS,
de kuip heb ik nog wel, maar wil ik eigenlijk niet meer terug zetten.

Hij moet naked blijven,
Nu weet ik dat naked K100's en K75's een mooie kap om de radiator hebben,

Weet iemand of deze ook passen onder de RS tank? of zit hier verschil in?
pas ook de kap van een k75?

ik heb hier eerder ook al wel eens naar gezocht, maar destijds niet kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn de tanks allemaal gelijk qua bevestigingen. En inderdaad ik heb zo'n afdekkappen setje nog liggen van een naked K100. Alsmede de afdekkap voor de koplamp en tellers. En ik koester ze 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
ik vind het een bult geld voor een stukje plastic,
denk dat ik maar voor het originele plan ga:
ik had ooit al uit de originele kuip het stuk gezaagd waar het rooster voor de radiator in zat, hier wilde ik zijkappen bijmaken (zelf maken)
denk dat ik dit toch maar zo ga doen,
blijft het ook iets aparts, en geen 130 in een dozijn K
 
ben nog niet overtuigd...

Op den duur wil ik misschien voor ook een smartvelg gaan monteren,
Maar voorlopig eerst nog maar met mijn originele BMW velg en dubbele schijf.
Ik neig vooralsnog toch in eerste instantie naar de JFJ verkorting, als simpelste en goedkoopste/snelste oplossing.
Dat vraag ik mij nog af, bij de JFJ oplossing moet je andere bevestigspunten maken voor de remklauwen en het spatbord moet naar voren verplaatst
De wielas moet aan één zijde schuivend geklemd worden om de poten altijd parallel te kunnen afstellen dus dat moet je ook weer maken.
Ik zie dat jouw koplamp al alternatief bevestigd is en dat past bij polsplaten ook weer gewoon.
Pols platen maakte ik door gewoon twee 30mm platen aluminium 6082 op maat te bestellen.
ik liet er gaten in kotteren, adresje heb ik misschien wel voor je, en de rest kon ik zelf.
Ik heb ze gewoon rechthoekig gelaten met alleen een inkeping voor het balhoofd.
Verder heb je nog een oude binnenpoot nodig, let op, er zijn verschillende maten gebruikt.
Maar het is jouw feestje, dus ga je voor JFJ veel succes er mee!
 
Volgens mij zijn de tanks allemaal gelijk qua bevestigingen. En inderdaad ik heb zo'n afdekkappen setje nog liggen van een naked K100. Alsmede de afdekkap voor de koplamp en tellers. En ik koester ze 8-) 8-)
Zou het misschien wat zijn als jouw polyesterboer daar een malletje van trekt? De koplamp ombouw is lastig spuitgietwerk, maar kan je gewoon klassiek omzeilen, maar die radiatorkap zit volgens mij wel handel in.
 
Dat vraag ik mij nog af, bij de JFJ oplossing moet je andere bevestigspunten maken voor de remklauwen en het spatbord moet naar voren verplaatst
De wielas moet aan één zijde schuivend geklemd worden om de poten altijd parallel te kunnen afstellen dus dat moet je ook weer maken.
Ik zie dat jouw koplamp al alternatief bevestigd is en dat past bij polsplaten ook weer gewoon.
Pols platen maakte ik door gewoon twee 30mm platen aluminium 6082 op maat te bestellen.
ik liet er gaten in kotteren, adresje heb ik misschien wel voor je, en de rest kon ik zelf.
Ik heb ze gewoon rechthoekig gelaten met alleen een inkeping voor het balhoofd.
Verder heb je nog een oude binnenpoot nodig, let op, er zijn verschillende maten gebruikt.
Maar het is jouw feestje, dus ga je voor JFJ veel succes er mee!

Daar heb je misschien wel een punt,
Dan hoef ik alleen maar een paar stukken aluminium ergens vandaan te toveren.. (waar halen jullie zoiets?

Gaten erin, kan ik wellicht zelf nog wel, of anders wil iemand die hier ook veel post me daar misschien wel mee helpen.

Ik ben er nog niet uit:
Schommel, JFJ of POLS kan nog alle kanten op.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je misschien wel een punt,
Dan hoef ik alleen maar een paar stukken aluminium ergens vandaan te toveren.. (waar halen jullie zoiets?

Gaten erin, kan ik wellicht zelf nog wel, of anders wil iemand die hier ook veel post me daar misschien wel mee helpen.

Ik ben er nog niet uit:
Schommel, JFJ of POLS kan nog alle kanten op.

CMD aluminium: info@cmd-aluminium.nl
ik bestelde daar:
2 x aluminium 6082 30x260x130mm
prijs incl. porto E 65,58 (11-12-2012)

full
 
Sinds Februari 2014 was er niets meer gebeurd,
Ik had destijds het frame smaller gemaakt, maar dat niet af gemaakt, vanwege andere prioriteiten en ruimte gebrek heb ik het span bijna een jaar geleden tijdelijk elders opgeslagen, en heeft de BMW in het houthok overnacht.

Inmiddels weer wat meer tijd, en heb ik de werkplaats heringericht (nog niet klaar) dus tijd voor het span;
 
Gisteravond het versmalde frame weer gemonteerd, en een begin gemaakt voor aanpassing aan de wielophanging, ik wilde het wat compacter.

vandaar verder gegaan, en ook de rest van het frame aangepast aan de contouren van de bak.





Ook de achterste schoorstang heb ik nu maar uit ronde buis gefabriceerd, in plaats de lopme vierkante die ik eerst had.


Uiteindelijk de onderbak gepast (die ik eerder al doorgeslepen had)

 
Laatst bewerkt:
En zo zal het er dan ongeveer met bak uit moeten gaan zien,




Voor de veerpoot heb ik een inkeping gemaakt, hier komt straks wat plaatwerk omheen in de inham van de bak.

Ik twijfel nog over hoe ik het spatbord straks wil maken, of integreren met de bak, of toch een los spatbordje over de band.
Dat zie ik straks wel als de bak klaar is.
 
Sinds Februari 2014 was er niets meer gebeurd,
Ik had destijds het frame smaller gemaakt, maar dat niet af gemaakt, vanwege andere prioriteiten en ruimte gebrek heb ik het span bijna een jaar geleden tijdelijk elders opgeslagen, en heeft de BMW in het houthok overnacht.

Inmiddels weer wat meer tijd, en heb ik de werkplaats heringericht (nog niet klaar) dus tijd voor het span;
[~[url="http://i154.photobucket.com/albums/s262/herriechopper/zijspanproject/20160102_1554011_zpssup6vquk.jpg"]afbeelding~][/URL]


mooie hefbrug, waar koop je die nou? (voor weinig? ;) )
 
Dat is wel mooi zo met het wiel strak aan de bak. Ziet er netjes uit.
 
Zou het misschien wat zijn als jouw polyesterboer daar een malletje van trekt? De koplamp ombouw is lastig spuitgietwerk, maar kan je gewoon klassiek omzeilen, maar die radiatorkap zit volgens mij wel handel in.

Malletjes e.d. maak ik altijd zelf (zo heb ik ook al wat mallen van diverse spatborden) ik zal het eens overwegen. En kijken hoeveel werk het is en wat ze dus moeten kosten....
 
Malletjes e.d. maak ik altijd zelf (zo heb ik ook al wat mallen van diverse spatborden) ik zal het eens overwegen. En kijken hoeveel werk het is en wat ze dus moeten kosten....
Ik denk eigenlijk dat het commercieel niet uit kan. Wat mag zo'n ding nu kosten? 25 Euro? 75 in de spuitplamuur? Dan moet je er ook nog busjes op lijmen voor de ophanging, en gaatjes voor de tank. Als je er handig in bent ben je misschien twee uur bezig voordat je een nette hebt. Leuk idee voor de hobby.
 
Voor diegene die dachten dat de uitlaat niet zou passen met een brede smartvelg...
het kan net...!




Uiteindelijk wil ik een andere demper, (ook wat hoger) maar voor nu is dit eerst goed.
Ook moet ik nog ergens van die ringen vandaan zien te halen waar schetsplaat mee vastzitten (met die rubbers ertussen)
ben paar van die ringen kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan