K100 RS driewielplannen

De vraag is of de diepte kan. Een achtervelg heeft een andere diepte. Ik vraag me af of hij niet tegen de achterbrug loopt.
 
Een R1100gs heeft volgens mij een bredere velg dan een K100 (150 tegen 130), dat zou dus idd een probleem kunnen zijn.
Ik zal zodra ik thuis ben eens meten hoeveel ruimte een K100 nog over heeft tot de cardan.
 
Staat nu op marktplaats een 1100lt met spaakwiel achter waarschijnlijk omgespaakt naar 15 inch.

Ziet er uit als gs naaf

John
 
ik wil er geen draadspaak wiel in, dat vind ik in een K niet mooi.
Is de opnemer voor K100 en K1100 wel hetzelfde?
kortom, zou die naaf van Bert kunnen passen?

anders moet ik toch eens met EHE gaan babbelen, (die heeft me eerder al aangeboden er wel een voor me te willen draaien)
 
alle viergats wielen van bmw passen op elkaar
ik heb er al van een cruiser overal op gezet
ook op een k ook wielen van een gs op een k of andersom van een k 1200 rs op een gs past allemaal

kan welzijn dat ze ietwat uit senter staan maar dat is toch zo bij bmw maar dan iets meer
als je de breedere velg van een 1200rs neemt kan je een 17" band opleggen van een auto
 
Laatst bewerkt:
Misschien met alle paralever wielen, maar het wiel van mijn K-serie met vaste achterbrug past niet op mijn paralever R1100
 
waarom niet heb het hier al gedaan gaaten komen over een want heb mijn adaptor gemaakt op een losse eintandrijving die ik hier nog ligen hat en dat was van een paralever en mijn k is een monolever
 
ik wil er geen draadspaak wiel in, dat vind ik in een K niet mooi.
Is de opnemer voor K100 en K1100 wel hetzelfde?
kortom, zou die naaf van Bert kunnen passen?

anders moet ik toch eens met EHE gaan babbelen, (die heeft me eerder al aangeboden er wel een voor me te willen draaien)

Msschien heb je hier wat aan, met deze tekening heb ik een adapter laten maken voor mijn K75, ik gebruik een Vredestein 155-80-R15 band, past prima, ook met koffers.
full

Let op! de BMW wielbouten hebben ringen van ong. 60 gr.
Mijn draaier had geen 60 gr frees, we hebben de ringen daarom op 45 gr gedraaid.
 
Laatst bewerkt:
waarom niet heb het hier al gedaan gaaten komen over een want heb mijn adaptor gemaakt op een losse eintandrijving die ik hier nog ligen hat en dat was van een paralever en mijn k is een monolever
Ik heb mijn K75 achterwiel wel eens gebruikt om de R1100GS in evenwicht te houden bij bandenwisselen. De steek kwam niet overeen, en de stomp die in de kardanklok gaat rammelt.
Maar misschien is de kardanklok van een K-serie paralever anders.

Ik heb je mooie tekening wel meteen gejat O-)
Ik zal een nieuwe pagina op mijn site maken.

Ik heb mijn naafadter bij vriend Hevu gemaakt Hij heeft een boor 26 die op 60 graden geslepen is. Heel simpel en je boort in één keer een goed gat. Ik denk dat die 60 graden een doel dient, ik denk dat dit de borging bevorderd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn K75 achterwiel wel eens gebruikt om de R1100GS in evenwicht te houden bij bandenwisselen. De steek kwam niet overeen, en de stomp die in de kardanklok gaat rammelt.
Maar misschien is de kardanklok van een K-serie paralever anders.

Ik heb je mooie tekening wel meteen gejat O-)
Ik zal een nieuwe pagina op mijn site maken.

Ik heb mijn naafadter bij vriend Hevu gemaakt Hij heeft een boor 26 die op 60 graden geslepen is. Heel simpel en je boort in één keer een goed gat. Ik denk dat die 60 graden een doel dient, ik denk dat dit de borging bevorderd.
Ik denk dat het meevalt, bij de door Tripteq geleverde adapters vervallen die schuine ringen helemaal.
Maar ik heb toch ook maar Lock-tite gebruikt tijdens de montage.
 
Ik denk dat het meevalt, bij de door Tripteq geleverde adapters vervallen die schuine ringen helemaal.
Maar ik heb toch ook maar Lock-tite gebruikt tijdens de montage.
Het is ook mijn gevoel, Ik weet niet waarom het conische bussen zijn, met een ruim passende bout er in. Mijn Beringer wiel zit ook gewoon met vlakke bouten vast.
Die 60 graden zal ook een doel hebben.
 
Ik heb mijn K75 achterwiel wel eens gebruikt om de R1100GS in evenwicht te houden bij bandenwisselen. De steek kwam niet overeen, en de stomp die in de kardanklok gaat rammelt.

Dus volgens jou is de steek van 68 anders bij een GS? en is de diameter van 50 anders?

Deze maten kloppen wel met mijn achterwiel.

Misschien kan Bert het eens opmeten?
 
Het is jaren terug dat ik de truuk met de wielenwissel gedaan heb. De 68 en 50 mm kloppen in ieder geval voor een K75 met vaste swing, dat weet ik zeker.
Bert heeft inderdaad een losse naafadapter voor een R1100RS liggen, die zou moeten kunnen bevestigen of mijn geheugen begint te wankelen.
Waar in ieder geval verschil zit is de montage van de remschijf. Waar die bij de K75 netjes aan de kardan zit hebben ze die op de GS aan het wiel gehangen.
 
Bert zou jij eens kunnen/willen opmeten wat de steek en diameter is van de adapter die jij hebt liggen?

O.A. de steek van 68mm en de diameter van 50 mm.
ook ben ik wel benieuwd naar de offset van jouw naaf ( in bovenstaande tekening de maat: 70mm)
 
Laatst bewerkt:
Het is jaren terug dat ik de truuk met de wielenwissel gedaan heb. De 68 en 50 mm kloppen in ieder geval voor een K75 met vaste swing, dat weet ik zeker.
Bert heeft inderdaad een losse naafadapter voor een R1100RS liggen, die zou moeten kunnen bevestigen of mijn geheugen begint te wankelen.
Waar in ieder geval verschil zit is de montage van de remschijf. Waar die bij de K75 netjes aan de kardan zit hebben ze die op de GS aan het wiel gehangen.

bij mijn weten blijft de remschijf gewoon aan de klok hangen hoor
alles blijft toch vast zitten??
 
Bert zou jij eens kunnen/willen opmeten wat de steek en diameter is van de adapter die jij hebt liggen?

O.A. de steek van 68mm en de diameter van 50 mm.
ook ben ik wel benieuwd naar de offset van jouw naaf ( in bovenstaande tekening de maat: 70mm)
dat was ik dus compleet vergeten , zal ik morgen eens doen , sorry hoor |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan