K1100LT + MUNRO

Mijn andere zijspan had een defecte O-ring bij de koppeling daardoor nu even wat andere plaatjes!

full

full

full

full
 
Herkenbaar plaatje, tijdje terug ook nog gedaan bij een K. Nog vorderingen gemaakt met de Munro? Mooie bak..
 
Tsja het schiet niet echt op, maar op dit moment lijkt alles al redelijk waterpas aan elkaar te zitten.
Tijd is iets kostbaars, daarom ben ik er ook vanuit gegaan dat het een meerjarig project ging worden!

De steun onder de versnellingsbak is voorzien van een opening, zodat ik de versnellingsbak fatsoenlijk kan doorsmeren. Bij mijn EML combinatie zit geen opening en moet je, behoorlijk lenige vingers hebben, om de aftapplug weer terug te kunnen draaien in de versnellingsbak!

full

full

full

full
 
Wordt toch wel wat? Ga je in een later stadium nog wat met de voorvork doen?
 
Ik heb plannen voor naafbesturing. De M16 Silentblocks zijn onderweg ik heb ook al een naaf met wiel, nu nog even zien of mijn ideeën iets zinnigs gaan opleveren!

Mijn plan is om de vering van de naafbesturing (monoschokbreker R850/R1150) horizontaal boven het lange kokerprofiel te gaan monteren.

Deze monoschokbreker heeft als voordeel dat de veervoorspanning (en dus de rijhoogte) hydraulisch te verstellen is.
 
Bedankt trixo!

Zo'n aanhanger is erg handig om 3-wielige projecten mee te verplaatsen!
 
Ik ben wat aan het rekenen in Excel met de naloop in mm en de daarbij behorende hoek in graden, op basis van de bandenmaat.
Dit om bij fusee-besturing op basis van berekeningen zaken eenvoudig te kunnen bepalen.
zie ook het Excelbestand : Naloopberekeningen Fuseebesturing Zijspan

1545943958413.png


Graag uw commentaar op de berekeningsmethode, voordat ik met de resultaten aan de gang ga!

Mensen die de ideale fusee-hoek kennen, worden hierbij nadrukkelijk uitgenodigd te reageren, met de banden maat er bij AUB!
 

Bijlagen

  • Naloopberekeningen.jpg
    Naloopberekeningen.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Met je berekeningen kan ik je niet helpen, maar je weet dat je aan mijn span mag en kan meten hè. Is ook naafbesturing, wel met 14" wiel, maar vrij hoge band. Kom je aardig in de buurt van een 15" met laag bandje.
 
bij mij mag je ook meten, band 155 of 145 x15. naloop schat ik maar 15 - 20 mm dus een minimale hoek. wel de kogels offset tov het raakpunt op het wegdek. en geen stuurdemper
 
Beste fgmtech hartelijk dank voor jouw reactie.

1546029406096.png

Ik ga er van uit dat jouw band 80 hoog is, en dan kom ik uit op bovenstaande hoeken.
Zoals je zelf ook al constateerde met minimale naloop!
Gebruik je daarbij een stuurdemper?

Mag ik raden waarom je met de kogels offset staat? Ik veronderstel dat het je aan de ruimte ontbrak, om ze in het midden van het wiel te monteren.
Ik hoor het graag van je.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen voor GSlandrover nog even mijn EML GT2001 zijspan nagemeten.
Wielbasis van dat span met schommelarmvoorvork er in, is nu ca. 1617 mm de voorloop van het zijspanwiel staat op ca. 35cm.
 
Ik heb me al een paar keer afgevraagd waarom je het bovenste aangrijpingpunt van de voorste schoorstang zo ver naar buiten gebracht hebt,
dit komt mijns inziens de stekte niet ten goede
 
Beste Toon, zoals wel vaker voor schijnt te komen, ben ook ik wijs van mezelf!

Dat houdt in dat ik, met de originele kuip van een LT, wil rond gaan rijden.
Wel, met zo min mogelijk zaagwerk in de kuipdelen.
Ook ik, heb al lopen denken of ik deze horizontale constructie, nog wat kan schoren richting het frame.
Ik ben er nog niet uit.
Probleem is dat je tegen de radiator met de bijbehorende slang aanloopt, of de tank zit in de weg.
Ik wil die schoor uiteraard ook "onzichtbaar" binnen de kuip frommelen.
Ik ben er nog niet uit.
 
Als je binnen de kuip een trekstang naar beneden weet te maken vang je de krachten ook weer netjes op.
 
Zou dit wat kunnen zijn heren? Het enige nadeel is, dat er voor de luchtinlaat van het luchtfilter nu geen plaats meer is.
20190117_152645[1].jpg
 
Dat maakt het geheel wel veel steviger en vangt de hefboom werking op het onderste punt goed op
 
Terug
Bovenaan Onderaan