Zo, nieuw hier
Ik ben Tom uit Zuid-Limburg en sta iedere dag bij Maastricht in de file. Daarom toch maar eens mijn A-rijbewijs gehaald.
Nu is het tijd voor de eerste motor.
ik wil een comfortabele motor, waarbij je met slecht weer ook goed kan rijden. Maar het moet geen tank zijn, je moet namelijk wel door de file heen kunnen. Daar was het tenslotte allemaal om begonnen
Nu is mijn ene oog gevallen op een BMW K1100 LT uit 1998 met 120.000 op de teller. Mijn andere oog is echter gevallen op een Honda NT650v Deauville uit 1999 met 45.000 km op de teller.
Nogal verschillende motoren.... Wat kunnen jullie me adviseren?
Aanschafprijs is nu ongeveer gelijk, Honda is ietsje duurder. Wat gaat onderhoud schelen? Ik heb gehoord dat BMW duur is in onderhoud, maar ik ken ook motorrijders die van honda zijn overgestapt op BMW omdat de Honda te duur was....!?
Tweede belangrijke criterium is: is de BMW niet te groot om lekker mee door de file te zoeven? Dat het met een Deauville beter gaat lijkt me duidelijk, maar hoe goed is het met een BMW te doen?
Ten derde: ik begin pas net met rijden. Normaal pak je dan eerst een lichtere beginnersmotor, de deauville in dit geval dus. Maar eigenlijk heb ik geen zin om daar dan over een jaar weer op uitgekeken te zijn. Ik wil nog jaren vooruit kunnen met de motor die ik nu koop, ook uit kostenoverwegingen.
omdat ik overigens vrij groot ben (1.92m en ruim 95 kilo) denk ik zelf met die BMW wel uit de voeten te kunnen. Op de deauville paste ik trouwens ook wel goed, zat er redelijk recht op zonder rugklachten (die heb ik nogal snel, vooral op een te kleine motor).
De deauville heb ik al op gereden (twee verschillende) de BMW is morgen aan de beurt. En daarna moeten er knopen doorgehakt worden. Maar daarin neem ik graag het advies van ervaringsdeskundigen mee, dus wie kan me helpen met praktische tips?
Alvast bedankt!
Ik ben Tom uit Zuid-Limburg en sta iedere dag bij Maastricht in de file. Daarom toch maar eens mijn A-rijbewijs gehaald.
Nu is het tijd voor de eerste motor.
ik wil een comfortabele motor, waarbij je met slecht weer ook goed kan rijden. Maar het moet geen tank zijn, je moet namelijk wel door de file heen kunnen. Daar was het tenslotte allemaal om begonnen
Nu is mijn ene oog gevallen op een BMW K1100 LT uit 1998 met 120.000 op de teller. Mijn andere oog is echter gevallen op een Honda NT650v Deauville uit 1999 met 45.000 km op de teller.
Nogal verschillende motoren.... Wat kunnen jullie me adviseren?
Aanschafprijs is nu ongeveer gelijk, Honda is ietsje duurder. Wat gaat onderhoud schelen? Ik heb gehoord dat BMW duur is in onderhoud, maar ik ken ook motorrijders die van honda zijn overgestapt op BMW omdat de Honda te duur was....!?
Tweede belangrijke criterium is: is de BMW niet te groot om lekker mee door de file te zoeven? Dat het met een Deauville beter gaat lijkt me duidelijk, maar hoe goed is het met een BMW te doen?
Ten derde: ik begin pas net met rijden. Normaal pak je dan eerst een lichtere beginnersmotor, de deauville in dit geval dus. Maar eigenlijk heb ik geen zin om daar dan over een jaar weer op uitgekeken te zijn. Ik wil nog jaren vooruit kunnen met de motor die ik nu koop, ook uit kostenoverwegingen.
omdat ik overigens vrij groot ben (1.92m en ruim 95 kilo) denk ik zelf met die BMW wel uit de voeten te kunnen. Op de deauville paste ik trouwens ook wel goed, zat er redelijk recht op zonder rugklachten (die heb ik nogal snel, vooral op een te kleine motor).
De deauville heb ik al op gereden (twee verschillende) de BMW is morgen aan de beurt. En daarna moeten er knopen doorgehakt worden. Maar daarin neem ik graag het advies van ervaringsdeskundigen mee, dus wie kan me helpen met praktische tips?
Alvast bedankt!