K1100lt span

CB400F

de zwarte zwabberaar
Donateur
19 nov 2002
8.121
116
Velsen-Zuid
goed, laat ik maar een nieuw topic beginnen voor mijn plannen om een bak aan mijn oude trouwe witte dame te hangen.

Mijn idee is om de volle toerkuip die erop zit te laten zitten en er dus een volledig toer/winterspan van te maken. Voor het cruisen door de buurt heb ik het CB span, wat nog steeds uitstekend bevalt.

Nu zit ik gelijk met een paar vragen, ik heb gekeken naar de foto's van halflive en dat ziet er redelijk te doen uit (tenminste ... ik kan niet lassen, dus het zal voor mezelf hechten worden en dan door iemand anders af laten lassen)
Maar de foto's roepen ook meten vragen bij me op, zo lijkt de voorkant in de ruimte te hangen en enkel met een schoor naar de blokophanging te gaan, waar dan ook gelijk de voorste schoorstang aan vast zit. In het kader van krachtenverdeling op het blok snap ik ook nog de beugel rond het blok alleen die voorkant van die buis die zit me een beetje dwars. Hoe zit dat in elkaar?

En dan de volgende, het zijspan frame dat ik heb is voorzien van een paar ophangpunten die een stuk hoger zitten dan de onderkant van het blok. Wat is de handigste manier om dat te overbruggen. Ik zie hier zo 2 mogelijkheden voor:
1. een verhogingsbeugel om dat te overbruggen
2. bevestiging van het zijspanframe afslijpen en lager maken, maar ja dan loop ik weer tegen het las issue aan.

Dus al met al redelijk ambitieus voor een kantoorpikkie.

Even ter illustratie de combinatie naast elkaar zoals ik hem voor ogen heb:

large
 
Maar de foto's roepen ook meten vragen bij me op, zo lijkt de voorkant in de ruimte te hangen en enkel met een schoor naar de blokophanging te gaan, waar dan ook gelijk de voorste schoorstang aan vast zit. In het kader van krachtenverdeling op het blok snap ik ook nog de beugel rond het blok alleen die voorkant van die buis die zit me een beetje dwars. Hoe zit dat in elkaar?

En dan de volgende, het zijspan frame dat ik heb is voorzien van een paar ophangpunten die een stuk hoger zitten dan de onderkant van het blok. Wat is de handigste manier om dat te overbruggen. Ik zie hier zo 2 mogelijkheden voor:
1. een verhogingsbeugel om dat te overbruggen
2. bevestiging van het zijspanframe afslijpen en lager maken, maar ja dan loop ik weer tegen het las issue aan.

Er lopen bij mij twee buizen aan de voorkant.
De linker buis loopt vanaf de motorbout met een bocht naar vertikaal naar de centrale koker. Door deze vertikale buis kan de centrale koker niet meer naar boven en naar beneden.
Het geheel is dan vrij stijf, maar theoretisch kan de centrale koker nog van links naar rechts bewegen.
Vandaar de diagonaal naar de rechter motorbout. Deze houdt de links rechts beweging tegen.
Als je zou willen zou je de diagonaal ook nog kunnen vervangen door een frame om de carterpan. Omdat de valbeugelboutjes in de carterpan maar M8 zijn zou ik er dan niet mee durven boenderen.

Mijn subframe is ernstig overbemeten, als je de centrale koker van 33mm en de schoren van 25mm maakt is het ook stevig zat. Maar ik had toevallig die grote diameters en vond het lompe wel mooi.
 
okay, ik zat ook al te kijken naar die bouten van de carterpan, maar die leken mij ook niet stevig genoeg om echt lekker aan te bevestigen. Er werken toch andere krachten op dan waar ze voor bedoeld zijn.

Dus het zal inderdaad een zelfde constructie worden, dus stuk pijp met voet op de motorbout aan weerzijde en daar dan de schoor en de diagonaal op.
Lomp is natuurlijk wel mooi, maar ja het is al een vrij lomp geval zo :P
 
in mijn topic staan ook div foto's van de aanbouw van mijn combi,
eigenlijk heb ik de bevestiging overgenomen van de halflive manier
 
Heb ff zitten kijken, ziet er goed uit, maar als ik het zo zie zit die centrale balk niet in de weg bij het remmen ed? lijkt zover van de motor af te zitten
 
Heb ff zitten kijken, ziet er goed uit, maar als ik het zo zie zit die centrale balk niet in de weg bij het remmen ed? lijkt zover van de motor af te zitten

Klopt, de balk is te dik en te ver van het blok. Als je een 30mm buis neemt kan je hem wat meer naar binnen brengen. Ik heb achteraf een nieuw rempedaal moeten maken.
 
Heb je je bakkie al gewogen?

nog niet op de officiele manier, maar puur gebasseerd op zo even op tillen denk ik dat het best aardig zit :P Dat ging namelijk maar met heel veel moeite (ongeveer net zoveel als mijn vader optillen en die is 120 kg :P )

Klopt, de balk is te dik en te ver van het blok. Als je een 30mm buis neemt kan je hem wat meer naar binnen brengen. Ik heb achteraf een nieuw rempedaal moeten maken.

okay dan klopt mijn beeld dus wel, ga vanmiddag even naar IJmuiden om te kijken of ik wat kan scoren bij een constructie bedrijf
 
hmm denk dat de aanbouw even zal moeten gaan wachten, vandaag een beetje vreemde storing gekregen: op het moment dat ik richting aangeef, valt de verlichting (incl de klok) uit, totdat ik de richtingaanwijzer weer terug zet.
Vreemd, kan me haast niet voorstellen dat het in de schakelaars zit, want die heb ik net van de winter vervangen, dus het wordt weer even speuren
 
gewoon de knipperlichten eraf halen.....


kun je weer gauw verder met de spanaanbouw ;)
 
Dat kun je allemaal missen. Je kunt gewoon je hand uitsteken en stoppen als je geen zin meer hebt.
Gewoon doorgaan met bouwen!
 
Is ook weer zo, maar is toch wel een prettige optie, is ook meer dat ik liever voor het bouwen achter electrieke ongein kom dan op het moment dat het allemaal klaar is en ik dan alsnog de motor af kan schrijven
 
Ik heb geen idee meer welk topic ik open haha.. Die van Rutger en jou hebben bijna dezelfde naam. Maar als ik het goed begrepen heb gaat die van Rutger een jaartje afzinken. Dat maakt het alweer makkelijker.

Ik vind idd met kuip er af mooier. Maar reed met de sabre ook naked en dat vind ik niet zo prettig.
 
Volgens mij heeft Reetje een soortgelijke storing gehad met zijn K100, is wel een topic over. Ben nu even te lui om te zoeken en bovendien ben jij de enige echte forumarcheoloog 8-).
 
hmm goeie, zal weer eens in de zoek functie duiken, kan het iig niet bij Reetje vinden, maar goed kan niet missen dat meer mensen die storing gehad hebben :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan