K1100lt span

Goed, span is heel even in de hoek gezet tbv de Zwarte.
Was in de schuur bezig en eigenlijk was ik erg veel tijd kwijt met het verplaatsen van onderdelen. Dus maar even het besluit genomen om de zwarte (CB) eerst weer rijdende te maken, dan het overige CB spul fatsoenlijk op ruimen en dan verder met het span. Op die manier heb ik ook nog een solo staan voor woon werk verkeer
 
kssst Oma,


zo tijd om hier weer een beetje leven te gaan maken.

Wat is er in de tussentijd gebeurd,

euw niet heel veel.
Maar de houten bak staat opnieuw in de grond en is weer een beetje toonbaar gemaakt.

En ik heb de pijpjes gehaald om het subframe aan het blok te bevestigen.
Alleen daar liep ik eigenlijk direct al tegen een uitdaging aan. ik heb daar nu 2 stukken met een binnen diameter 32 en een wand dikte van 3 gehaald.
De reden voor deze maat is dat mijn blok hangt op een draadend (zo op het oog M12) met 2 dikken moeren. Door deze maat te kiezen kan ik deze gewoon met een dop 24 bereiken.
Alleen loop ik aan de linker zijde van het blok nu tegen een rand op het kleppen deksel aan. Heb de kuip er nog op zitten, dus kan nog niet zo heel goed zien wat de exacte impact is en waar ik wat kan stelen. maar goed dat is iig weer een uitdagen.

Daarnaast heb ik inmiddels een wiel lager van een smart liggen (incl de rem) en die moet op de ratman wiel ophanging komen.

Uitdaging hierbij wordt dat de as 19mm is en een standaard smart as 20mm. Dus moet een millimeter uit gaan vullen op de 1 of andere manier.

Geluk bij een ongeluk is dat ik nu toch de boel uit elkaar zal moeten gaan trekken, want het blok is een beetje kuren aan het krijgen. Gisteren liep het warmer dan zou moeten en de versnellings inidcator is nog steeds aan het spacen net als de vrijstand schakelaar. Maar ik ben dus weer bezig
 
Mooi, ik was al bang dat je er mee opgehouden was.
Als je op mijn foto's kijkt zie je dat ik het aan de linkerkant met een buisje gedaan heb. Dat past allemaal net. Bij jou moet je waarschijnlijk een stukje uit de kuip zagen.
EML gebruikt links een hele dikke (12mm?) plaat om een hoekje. Ik weet niet of je dan ook in de kuip moet zagen. Het verschil is wel dat EML ook nog een constructie naar het balhoofd heeft.
 
Mooi, ik was al bang dat je er mee opgehouden was.
Als je op mijn foto's kijkt zie je dat ik het aan de linkerkant met een buisje gedaan heb. Dat past allemaal net. Bij jou moet je waarschijnlijk een stukje uit de kuip zagen.
EML gebruikt links een hele dikke (12mm?) plaat om een hoekje. Ik weet niet of je dan ook in de kuip moet zagen. Het verschil is wel dat EML ook nog een constructie naar het balhoofd heeft.

ik zie het inderdaad, dikke hoeklijn kan natuurlijk ook, maar ja gaat dat wel voldoende trekkracht leveren zonder die balhoofd constructie?

buisje wordt wel heel erg passen en meten. Kijk in de kuip zagen zal ik toch moeten gaan doen, maar ik wil het wel zo doen dat ik dat niet hoef te doen om bij die bout te komen.


Op de foto zie je trouwens net het randje zitten waar ik tegenaan loop
Als het een beetje lukt wil ik die schoor voorlangs ook zoveel mogelijk binnen de kuip gaan houden.

Zal trouwens wel per definitie nog een bodem in die buisjes moeten gaan lassen (laten lassen ;)) en daar dan dat draadend door zien te krijgen.
full
 
Als je het draadeind met 2 moeren nou vervangt door een inbusbout met 1 moer kun je de buisbinnendiameter een stuk kleiner houden.
Zo zit het trouwens bij mijn K1100 ook vast, gewoon met een inbus.
Bij mijn K100 zit daar een draadeind met 2 moeren. Ik zou niet weten waarom dit verschilt.
 
verrek nou je het zegt,

zo zat het inderdaad wel bij mijn K100.
heb zelf eigenlijk ook geen idee waarom daar verschil in zit. Maar dat is inderdaad nog wel een idee.
 
@Hellracer kan je er eigenlijk wel fatsoenlijk kracht op zetten met die imbus? Met een dopsleutel kan je er fatsoenlijk bij door die pijp, maar met een imbus lijkt me dat wat lastiger.
 
Ik begrijp er geen klap van. Bij mijn K75 zitten er aan weerszijden M10 imbusbouten waarmee het frame aan het blok verbonden wordt.
Er loopt dus geen draadeind van links naar rechts.
Ik heb buisjes met een buitenmaat van 25, bodem er ingelast, afgedraaid en imbusbouten er in.

Mijn redenatie is dat een balhoofdconstructie onzin is. Je brengt daarmee de krachten omhoog en zet ze daarmee om in trekkrachten op de vertikale framebuizen. Als je de schoorstangen naar de motorbouten brengt zal de kracht horizontaal doorgezet worden. Probeer dan nog eens het blok samen te persen of doormidden te trekken.
 
en ik moet zeggen daar ben ik het helemaal mee eens. Kracht X arm, eventueel nog een tussenstuk naar de framebuis aan de andere kant of naar de motorbevestiging als je twijfels hebt.
 
Bij mij zijn dat ook imbusbouten,
Als ik het goed heb aan een kant met een moer, aan de andere kant dacht ik dat er schroefdraad in zat

Ik heb ook buisjes genomen waar de kop van de bout mooi door kan.
Met een lange imbus kan ik er prima bij, en dan een pijpje erop.
 
@Hellracer kan je er eigenlijk wel fatsoenlijk kracht op zetten met die imbus? Met een dopsleutel kan je er fatsoenlijk bij door die pijp, maar met een imbus lijkt me dat wat lastiger.

Als je een goed passende inbusdop hebt die je met een verlengstuk in de buis kunt steken krijg je alles los.
 
Ah!!... nog steeds bezig met dat project! ben benieuwd!

yup, schiet nog zo erg op, maar goed langzaam aan komt het allemaal voor elkaar.
Zag dat de tenere ook weer in elkaar zit, je was even op de koffie geloof ik ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan