K1200GT loopt op 2/3 cilinders

wubsel

Rookie
18 feb 2013
11
2
heren/dames,

Gisteren tijdens een prachtige rit met geweldig weer ontstond er een zware dreun in het torretje. eerste reactie was even koppeling in en een klappie gas erbij. Tot mijn grote schrik mis ik 1 of 2 cilinders. Toch maar even gestopt, contact afgezet klein sigaartje gerookt en opnieuw gestart. Gelijk al geen respons van alle 4 cilinders. Motor weer uit en accupool los genomen voor een harde reset. Helaas weer geen reactie van alle 4 cilinders. toch maar huiswaarts gereden met de helft van de pk`s.
Vraag heeft iemand ervaring met dit fenomeen en zouden dit de bougie`s of de bobine`s kunnen zijn. Groot onderhoud is 12000km geleden gebeurd bij de dealer waarbij onder andere de bougie`s zijn vervangen.
 
De glazen bol zegt bobines.
Eerst maar eens uitzoeken of het 1 cilinder is of 2 zijn. Bij 2 is bobine meer voor de hand liggend.

12k km zegt niks en alles kan stuk. Mijn motor moet om de 6k onderhoud hebben.
 
en als je dan hebt achterhaald welke cilinders de boosdoeners zijn, wellicht eens bobines wisselen tussen goed en slecht? geen idee of dit makkelijk mogelijk is bij dit type motor?
 
12k voor een brandstoffilter is niet bijzonder hoor, en dan heb je ook niet consequent 1 of 2 specifieke cilinders die uit vallen. Bij brandstof tekort merk je dat ook bij doortrekken in de toeren bij een koude motor.

Kan nooit kwaad om hem te vervangen natuurlijk.

Maar we weten nog steeds niet of het idd 1 of 2 cilinders zijn die uitvallen. Mijn eerste verdenking gaat nog steeds uit naar bobine. Tot er meer info is blijft het gokken en sowieso zijn 't suggesties die je hier krijgt en zul je moeten zoeken/uitsluiten.
 
Hallo allemaal
Probleem gelocaliseerd. Het blijkt een bobine te zijn. Had wat tijd problemen voordat ik kon zoeken maar na 1.5 uur sleutelen de diagnose kunnen stellen

Even een nieuwe bestellen en we kunnen weer

Dankjewel voor jullie reacties

Gr Wubsel
15579435943113570190040752925525.jpg
1557943634086699028002314077046.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan