K1200GT

stingray03

MF'er
13 mei 2003
53
0
limburg
Beste mensen,

Mijn motor r1100rt is 2 maanden gelegen gestolen gelukkig verzekert en heb nu een K1200gt.

Ik heb een paar vragen.

Zijn er meerdere k1200gt rijders op dit forum.
Mijn benzine verbruik is rond de 1 op 15 is dit normaal?
Als ik onder de 3000 toeren rij en wil optrekken dan lijkt het er op dat de motor wat tegen sputtert.
Nu het herfst is en het regent krijg ik een beetje condens in koplamp kan dit kwaad?
Onderhoud na 10k controle (kleine beurt) 20k grote beurt, is de KL beurt alleen controle op alle vloeistoffen al dat ik zelf kan doen of moet er meer gebeuren door bv dealer.


mvg

mischa
 
Ik verwacht dat zowel de grote als de kleine beurt
niet veel anders is dan wat je bij de R1100RT gewend was.

Kijk de rekeningen dus maar na wat er allemaal gebeurt is...
En als je het zelf wilt doen: werkplaatshandboek kopen!
 
Wat is een 'normaal' verbruik voor een GT, een vriend van mij heeft zo'n ding... maar vind zijn verbruik van ong 1 op 13 a 1 op 15 best stevig...

Uw cijfers graag *D
 
Verbruik is in sterke mate afhankelijk van je pols. Een gemiddeld verbruik van 1 op 17 moet zeker haalbaar zijn. Met mijn LT (andere nokkenas en inlaattraject) haal ik zelfs extreme waarden van 1 op 23!! Gemiddeld zit ik op 1 op 18 (woon-werk; 26 km, enkele reis, 50% snelweg - 20% BiBK).
 
Ik weet het niet exact maar denk dat ik gemiddeld 1:16 verstook. Kleine weggetjes binnendoor in rustig tempo haal ik wel 1:20. Maar ik ben een stoplicht sprinter en dat merk je dan weer wel.
 
Ik verwacht dat zowel de grote als de kleine beurt
niet veel anders is dan wat je bij de R1100RT gewend was.
Hmm, ik herinner me van m'n K100RS-16v dat kleppen stellen erg kostbaar uitpakte (nokkenassen uitbouwen, "cones" meten / vervangen). De instelschroeven (en halve aantal kleppen) van de R1100 was stuk voordeliger en durfde ik bovendien zelf wel aan. Of hebben de latere 1200's hydraulische kleplichters misschien?
 
Beste mensen,

Mijn motor r1100rt is 2 maanden gelegen gestolen gelukkig verzekert en heb nu een K1200gt.

Ik heb een paar vragen.

Zijn er meerdere k1200gt rijders op dit forum.
Mijn benzine verbruik is rond de 1 op 15 is dit normaal?
Als ik onder de 3000 toeren rij en wil optrekken dan lijkt het er op dat de motor wat tegen sputtert.
Nu het herfst is en het regent krijg ik een beetje condens in koplamp kan dit kwaad?
Onderhoud na 10k controle (kleine beurt) 20k grote beurt, is de KL beurt alleen controle op alle vloeistoffen al dat ik zelf kan doen of moet er meer gebeuren door bv dealer.


mvg

mischa

Ja, d'r zijn hier wel een paar GT-rijders aanwezig. :W

Het verbruik bij mij varieert tussen 1 op 15, en 1 op 17. Dit is afhankelijk van de rechterhand. Bij constante snelheden boven de 160, blijft het verbruik verrassend "laag". (nog steeds 1 op 15)

Vocht in de koplamp is nieuw voor mij, maar lijkt me niet goed. :N

Tegensputteren heb ik ook nog nooit gehad, maar moet volgens mij een kwestie van afstelling zijn.

Verder natuurlijk veel rijplezier gewenst op je geweldige GT!!!

Grtn,
UX-man :]
 
Hoi hoi,

Mijn pols kreeg een gemiddeld verbruik van 1 op 12 voor elkaar (steeds met een grote grijns)
Maar baalde wel van het verbruik en het vele tanken (3 keer per week)

Onderhoud is een stukje duurder dan een boxer en dat viel me wel erg tegen.
Als je daarin geïnterreseerd bent laat dat even weten dan hebben we het over de prijzen van de 10k beurt en de 20k beurt.
Ik heb een tanktas voor de GT te koop staan en vraag er € 150,00 voor is compleet en nauwelijks gebruikt.
Ik rij vanaf vandaag een R1200GS :)
Reden: zie bmwtroubleyou
 
Hoi Groottoerist,
Gefeliciteerd met je nieuwe GS. Ik hoop dat je de sensatie vanaf 5000 toeren op je GS niet zal gaan missen.
Je gaf aan, dat je niet zo te spreken was over de prijzen van de onderhoudsbeurten. Ik heb zojuist de rekening voor mijn 10.000 beurt gehad, en moest 227 euro aftikken. Hoe verhoudt zich dat tot jouw ervaring?
 
Terug
Bovenaan Onderaan