K1200GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mouton58

Rookie
3 feb 2013
9
0
Ridderkerk
Hallo,

ik mis hier een K1200GT onderwerp of zie ik iets over het hoofd? Ben sinds een week de trotse bezitter van een 2008 versie met alle opties. Daarvoor twee jaar gereden met een K1200GT uit 2003, dus de langsgeplaatste motor. Vooraleer ik de 2008 motor aanschafte nog wel even proef gereden op een nieuwe F800ST, maar ik miste te veel comfort en kreeg zelfs het gevoel weer met een brommer te rijden.http://www.motor-forum.nl/global/smileys/sadley.gif
 
ff zoeken:
BMW K1200GT topic

Is niet echt een zgh 'trending topic'..........., :X maar goed. Veel leesplezier.
Heb er zelf ook een gehad, met op zijn zachtst gezegd nogal wisselende ervaringen.

Peter
 
Je hebt gelijk, Peter, niet echt trending. Ik las op internet inderdaad verschillende en zeer wisselende berichten over deze motor, waarbij het me opviel dat vooral de bouwjaren 2006 en 2007 vaker slecht scoorden. Of hoop ik dat alleen maar omdat die van mij van 2008 is? In de onderhoudshistorie zag ik een aantal garantie-ingrepen. Met dit weer staat hij even stil, maar als de pekel is verdwenen ga ik weer de baan op.
 
Die van mij was idd uit 2007. Heb 'r in 2011 ingeleverd. Bijzondere was dat zij het laatste half jaar het meest soepel heeft gelopen, na een waslijst van problemen. De 1200 vind ik in vergelijking met de 1600 net iets ranker/handzamer en absoluut een heerlijke toermotor.
Veel 'Freude am fahren'

Peter
 
Het is een perfecte toermotor. Met een echt zwak punt, de koppeling. Wanneer die al is vervangen -> prima. Verder is de nokkenaskettingspanner (NAKS) aandachtspunt. Vraag je dealert of modificatie hiervoor is aangebracht. Zie K1200 GT topic.
De oudere modellen hadden (naast een grote hoeveelheid diverse problemen) veel problemen met luchtfilter en een te te krappe accu aansluiting.

Bij mij (50K km's) is alleen de koppeling bij 28K kms vervangen, waarover ik me toen zeer boos heb gemaakt destijds omdat BMW me mooi liet barsten net na de garantie en coulance periode

Ed
 
Bij de vorige eigenaar is de koppeling inderdaad onder garantie vervangen. Dat van de (nokkenas-) kettingspanner zal ik eens navragen bij de dealer. Dankjewel voor de tip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan