K1600GT uit 2013, foutmelding op dashboard.

Hmmmike

MF'er
31 aug 2015
78
2
Hallo allemaal,

Gisteren een stukje op mijn BMW K1600GT uit 2013 gereden, toen er zich onder het rijden ineens een fout voordeed. Op het dashboard ging een lampje branden, samen met een knipperend waarschuwingsteken.

Het lampje deed mij denken aan een probleem met de ESA oid, maar na gestopt te zijn bij het eerstvolgende benzinestation heb ik de motor even uitgezet, om hem kort daarna weer te starten. Voila, net een Windows computer, de storing was weg.

Dus weer gaan rijden, maar na een paar honderd meter begon het storingsikoontje weer te knipperen en het andere te branden.

Omdat ik redelijk dicht bij de dealer in de buurt was, ben ik daar direct even langsgereden, om te vragen of zij me konden vertellen wat het was en of ik ermee door kon rijden.

Monteur heeft even gekeken naar een foto die ii ervan gemaakt had en gaf aan dat het waarschijnlijk iets met de suspension te maken had. Ik heb een afspraak gemaakt voor komende week, het is momenteel gek genoeg behoorlijk druk 🤡 en kan er dinsdag terecht. Eenmaal thuisgekomen toch nog eens in de manual gekeken en het zou iets anders dan de suspension (vering?) zijn, namelijk: Lichtbundelrichting van het dimlicht onbekend.

Ik zou hiermee naar de dealer moeten, maar kan ik dit niet zelf oplossen?

Dank alvast voor de reactie(s).

Gr. MiKe
 

Bijlagen

  • 20210323_133153_1.gif
    20210323_133153_1.gif
    745,8 KB · Weergaven: 18
Terug
Bovenaan Onderaan