K2 GSX-R 750 aanpassen voor lange kerel

Robinjo

MF veteraan
17 mei 2003
16.006
8.663
Driebergen
Facebook
Ik ben net terug van circuittraining in Spanje met z'n drieën waar door de instructeurs veel op lichaamshouding wordt gelet, één van ons (niet ik) is iets van 1.95 en zit zo ongeveer klem met z'n benen waardoor hij bijna vast komt te zitten op de motor en hij niet goed kan doen wat de instructeur wilt qua er naast hangen.
Zijn motor heeft al verstelbare Gilles rearsets maar die staan nu zover naar achteren en omlaag dat die tegen de linkpijp van de uitlaat komt.

Wat zou het beste zijn om aan te passen? Hoger zadel?
De wat minder naar beneden staande en rechter staande aftermarket clip-ons op mijn K5 750 vond hij ook prettig maar zou dat ook helpen voor bewegingsvrijheid?
 
Een BMW S1000RR van de instructeur zat wel gelijk goed maar zal niet door de financieel directeur thuis worden goedgekeurd geloof ik. :P
 
In de basis is de motor gewoon wat aan de kleine kant voor hem, dus eigenlijk niet de juiste motor gekocht 8)7

Alles wat je genoemd hebt, zijn volgens mij ook de enige opties die er zijn.
Clipons rechter zetten.
steppen zo laag mogelijk (gaat wel ten koste van grondspeling)
Zadel iets verhogen.

Andere optie is bijvoorbeeld een GSXR 1000 vanaf 2009 aanschaffen. Die zitten ook al een stuk ruimer en zijn iets beter te betalen als een s1000rr.
 
In de basis is de motor gewoon wat aan de kleine kant voor hem, dus eigenlijk niet de juiste motor gekocht 8)7

Alles wat je genoemd hebt, zijn volgens mij ook de enige opties die er zijn.
Clipons rechter zetten.
steppen zo laag mogelijk (gaat wel ten koste van grondspeling)
Zadel iets verhogen.

Andere optie is bijvoorbeeld een GSXR 1000 vanaf 2009 aanschaffen. Die zitten ook al een stuk ruimer en zijn iets beter te betalen als een s1000rr.
Voordat hij deze had reedt hij op een 750 uit 1991, die was zo krap dat de K2 al een verbetering was... :')
 
Ja in principe is de zithouding gewoon de driehoek tussen stuur, zadel en voetsteunen.
 
Idd stuur wijd zetten koop race clipons vanchet merk PP. Zij hebben ook die meervoudige verstelbare incluis hellingshoek.

Zet ook een hard seat op de racer ook dan zit je 2-3cm minimaal hoger .Gebruik een iets hoger stukje foam 2cm en je bent al ver.

1635424728397.png


1635424871477.png
 
1635424871477-png.1689892


Dit zitje lijkt wel al zo hoog te zitten als het originele zadel maar dan zonder dat je er 4/5 cm diep in zakt, dan inderdaad nog een stukkie schuim en hoppa, ben je ook gelijk weer een hoop gewicht kwijt aan de achterkant.

Weet jij toevallig wie dit zitje verkoopt?
 
Of je polystert gewoon je standaard zadel in? O-)

Dat kan zeker ook dat heb ik ook wel eens gedaan.Het is niet goedkoop en erg arbeids intensief.En je moet weten wat je doet ! Een tip wikkel je polyester in de folie zo om het zadel heen en neem de dunne matten.En begin laag 1 met een afwerk polyester mat.

Het beste is haal de schuimlaag eraf en spuit er purschuim op wat je gaat modelleren.


1635447521783.png


Dan dan lijm je er een stukje foam erop wat je helemaal vorm gaat geven.
 

Bijlagen

  • 1635447591525.png
    1635447591525.png
    21,7 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan