K6 1000 ecu vervangen

hc460

MF veteraan
6 nov 2009
1.047
0
De ecu van mijn K6 1000 moet vervangen worden.
Volgens sommige verhalen zou ivm de immobilizer key ook de sleutels,contactslot en tankdop nodig zijn.
Ik zou graag weten of alleen de ecu vervangen zou gaan voor hetzelfde modeljaar/type.
Gewoon inpluggen en lopen.

Of in t laatste geval de ecu inleren opnieuw met de bestaande sleutels.
 
Ik weet niet hoe het bij Suzuki geregeld is maar bij Yamaha moet je dus inderdaad al dat spul vervangen (tankslot en buddyseatslot hoeven niet persé natuurlijk, maar dat zijn de kosten dan ook niet meer..).

En de rede zou kúnnen zijn: Ook ECU's kunnen stuque :X Maar TS heeft volgens mij wat last van sluiting ergens óf een defecte spanningsregelaar: immobilizer light gsxr K6 blijft aan

Als je géén FI melding (Fault Indicator) op je display krijgt dan is er waarschijnlijk niks aan de hand met je ECU. Klikje geeft je aan hoe je een GSX-R in dealer-mode kunt krijgen om de errorcodes eventueel uit te kunnen lezen bij een FI melding.

Klikje.... Daar liggen her en der nog wel wat tweedehands setjes die iets gunstiger qua prijs zijn dan dat nieuwe sets dat zijn, maar lijkt me niet dat TS zo'n setje nodig gaat hebben.
 
Laatst bewerkt:
Als je alleen de ECU moet vervangen blijft het daarbij. De sloten slaan immers niks op, en in het contactslothuis zit alleen een antenne die de chip in de sleutel uitleest en deze naar de (jawel) ECU stuurt.

Als je alle sleutels kwijtbent ben je wel gaar, want dan moet, naast een slotenset, ook de ECU vervangen worden. Maar niet andersom.
 
Ik lees sowieso veel dat ze de sets compleet aanbieden.
Ik kom wel een leverancier tegen in t buitenland die ecu,s levert met ingelezen blanco sleutels.
Ik zal eens vragen of t contactslot niet nodig is dan.

Reden van vervanging is idd de geplaatste link en na wat snel onderzoek bleken er een paar gecorrodeerde pinnen te zijn waarvan 1 slecht en was de connector iets vochtig.
Ik denk een overblijfsel van de overijverige vorige eigenaar die iets te vaak de waterslang gebruikte icm een ingebouwd alarm dus was ie al eerder los geweest.

Is trouwens wel een prijzige vervanging..
 
Misschien llont het de moeite om mij eens je electronica te laten controleren. Het systeem van suzuki is vrij robuust en storingen kunnen voorkomen door slechte contacten...

waar kom je vandaan?
 
wat ik heb gelezen is dat je op de fietsen in Europa inderdaad de sleutels en het contactslot mee moet pakken door de startonderbreker.

De fietsen in Amerika en sommige andere landen hadden die niet en kun je zo de ECU switchen,
heb het zelf niet gedaan maar dat is wat ik lees op gixxer.com
 
Laatst bewerkt:
Als je alleen de ECU moet vervangen blijft het daarbij. De sloten slaan immers niks op, en in het contactslothuis zit alleen een antenne die de chip in de sleutel uitleest en deze naar de (jawel) ECU stuurt.

Als je alle sleutels kwijtbent ben je wel gaar, want dan moet, naast een slotenset, ook de ECU vervangen worden. Maar niet andersom.


Hoe weet die nieuwe ECU dan het nummer van de sleutel?
 
Met een Amerikaanse ECU moet je de draadboom aanpassen en heb je geen bijpassende sleutel nodig.
Je kan een Yoshimura ECU kopen dan heb je meer functie en heb je geen bijpassende sleutel bij nodig en hoef je je kabelboom niet aan te passen.
Anders moet je een komplete set kopen.
 
Hoe weet die nieuwe ECU dan het nummer van de sleutel?

De antenne zit in het contactslot.

Als je satellietdecoder stuk is hoef je toch ook geen nieuwe schotel? De ringantenne in het slot zit direct aan de ECU, en de ECU leest in feite de sleutel uit m.b.v. de ringantenne.

Als je al je sleutels inclusief masterkey kwijt bent ben je wel de lul, want zonder masterkey kan je geen sleutels aanmelden bij de ECU, dus dan moet je én je sloten vervangen (want geen passende sleutel, doh) en je ECU, want deze is dus ook geblokkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Koop gewoon een andere en stuur je kapotte naar mij ;)

Even zonder dollen, je kan altijd een andere aanschaffen, maar je kan beter eerst deze laten controleren en als mogelijk fixen. Wat NOSfearatu zegt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan