Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

K75 Deel 2: ze blijven rijden

Ik ben echt een onwijze kneus met gereedschap, ik heb het geprobeerd maar ik ben gewoon echt onhandig...

Weet iemand van een garage of hobbyist/liefhebber die mijn k75rt kan nalopen in de buurt van Groningen Stad? Hij loopt op zich prima, er zit alleen een geluidje onder de tank (klinkt als iets dat tegen een riem aanloopt) en heb het idee dat er iets in de voorvork niet lekker zit, ik vermoed een balhoofd lager, maar weet het niet zeker.
 
Gisteren de 140.000 km grens gepasseerd met miss April. Al bijna 25 jaar geen klap verkeerd. Geen bijzonderheden behalve reguliere onderhoud. Nog steeds geen druppel olieverbruik en benzine ~ 1:20
Nog maar een paar jaartjes aan vastknopen.
Op naar het voorjaar!

Peter
 

Sorry voor de late reactie! bedankt voor de goude tip , dit bleek inderdaad de boosdoener. Ik heb echter nog een vraag. De motorstaat al een paar jaar zo goed als stil, op een paar kleine ritjes na. Waar moet ik op letten als ik de motor veilig in gebruik wil gaan nemen?
Ik hoor het graag alvast bedankt!!
 
bravok
 


En? rijdt-ie?
 
Morgen naar een K75RT kijken, Bj91.

Waar op te letten behalve de normale dingen.

Hoe te controleren of de cardan ok is?
 
speling ,, lange slag voor ie pakt als ie op de bok staat en in de versnelling

kijk naar nattigheid op de voorkant van het blok

dingen zijn bulletproof maar alles kan uiteindelijk kapot

ding moet normaal starten ,, als ie warm is netjes en glad lopen,, en de dingen die voor iedere motor geld,, geen olie rook bij koud.
 
Op de bok, in de versnelling en dan het achterwiel met de hand binnen de speling heen en weer draaien. Als je 7cm slag kunt maken is de cardan verdacht.
 
wat je ook kan doen , als het mag van de eigenaar, is

olie vulplug van de versnellingsbak eruit.
dan zie je (diep) daaronder de uitgaande as.
als je het wiel draait (in zijn vrij) dan zie je één tandwiel draaien.
zet daar voorzichtig een schroeverdraaier of zoiets in.

als je het wiel dan heen en weer beweeg weet je wat de speling is in de eindaandrijving + de spiebanen.
 
Echt als nieuw. en gekocht.

bijna nieuw dan. rechts wat schade door omdonderen en het blok is wat verweerd.
 
Forum gevonden en idd veel info. Wat ik nog niet gevonden heb is een mooie oplossing voor de tomtom. voorkeur voor midden boven de tellers