K75 Deel 2: ze blijven rijden

was vergeten hoe ruk het vervangen van de drie stukken slang is :( halve motor ligt weer in stukken op de grond. bezineslang.jpg
het stuk van verdeler naar drukregelaar
 
Ik heb ooit van een vriend een rol hydrauliekslang (sae 100 staat er volgens mij op) gekregen, die gebruik ik al zo'n vijfentwintig jaar als benzineslang voor alle toepassingen en motoren, en die blijft eigenlijk nog steeds prima.
Volgens mij was een van de drie slangen een kleine radius en die heb ik dus wel origineel gekocht.
En ja een pokkeklus, vooral die van de drukregelaar naar de tank.
 
Ik heb (waarschijnlijk) een hele domme vraag, maar here it goes :-).
Van het weekend eindelijk een K75 RT gekocht, waar ik wat aanpassingen aan het bewerkstelligen ben, waaronder het kontje.

Nu kwam ik onder de seat een grote electra doos tegen, waar twee grote (SCART achtige) kabels naartoe lopen, waarvan er maar één vast zit. Wat is deze unit, motor start wel indien aangesloten, anders niet. Het leek erop alsof het de brandstofpomp aanstuurt. Kan iemand dat bevestigen?

En heeft er iemand tips om de ABS te verwijderen? De unit werkt niet, vandaar dat ik over wil naar "gewoon" stale leidingen.
 
Ik heb (waarschijnlijk) een hele domme vraag, maar here it goes :-).
Van het weekend eindelijk een K75 RT gekocht, waar ik wat aanpassingen aan het bewerkstelligen ben, waaronder het kontje.

Nu kwam ik onder de seat een grote electra doos tegen, waar twee grote (SCART achtige) kabels naartoe lopen, waarvan er maar één vast zit. Wat is deze unit, motor start wel indien aangesloten, anders niet. Het leek erop alsof het de brandstofpomp aanstuurt. Kan iemand dat bevestigen?

En heeft er iemand tips om de ABS te verwijderen? De unit werkt niet, vandaar dat ik over wil naar "gewoon" stale leidingen.
  1. Een K ombouwen naar cafe racer is zonde. En alles behalve origineel. Pak dan eentje die al verprutst is. Tot zover mijn mening
  2. Die electra doos is de aansturing voor je injectie. Die stuurt ook je brandstofpomp aan ja. Zonder ga je hem niet aan de gang krijgen.
  3. Bij een K zit je waarschijnlijk ook vast aan de huidige tellerbak. Schijnt dat die zonder die tellerbak ook niet start.
  4. Hahaha, was puur informatief hoe de connector eruit ziet..
    Het gaat dus om de CDI/ECU, maar waarom zitten er twee potentiële kabels die er naar toe lijden? Kortom wat gebeurd er als ik de tweede aansluiting verruil?
    Als je aansluitingen wil verruilen, weet ik niet precies waarvoor je het wilt verruilen. Een zeeuwse bolus schijnt lekker te zijn, maar niet handig in je injectie ECU.

Even kort samengevat: K75 ombouwen klinkt leuk, maar de ouwe K's zijn door de elektronica niet de makkelijkste motoren.
 
Hahaha, was puur informatief hoe de connector eruit ziet..
Het gaat dus om de CDI/ECU, maar waarom zitten er twee potentiële kabels die er naar toe lijden? Kortom wat gebeurd er als ik de tweede aansluiting verruil?
🤔Zou ik niet doen:N



Maar er zit hier ook iemand die er een Türbo op heeft gezet. Bij zulke verbouwing moet je kennis hebben, is géén Plug and play:N
 
Zit bij jouw in het kontje wel de abs computer?
Bij mij is dat rechts de enige kabelboom met zo'n stekker aan het eind. Denk dat @Hellracer gelijk heeft.
Dat je abs dan niet werkt klopt dan ook. Ze zullen hem echter niet zonder reden hebben losgemaakt.

Overigens is het dom om zomaar stekkers in 'computers' te steken als je niet weet of die daar horen. Kans is groot dat je dan de unit naar z'n klote helpt.
 
Laatst bewerkt:
Zit bij jouw in het kontje wel de abs computer?
Bij mij is dat rechts de enige kabelboom met zo'n stekker aan het eind. Denk dat @Hellracer gelijk heeft.
Dat je abs dan niet werkt klopt dan ook. Ze zullen hem echter niet zonder reden hebben losgemaakt.

Overigens is het dom om zomaar stekkers in 'computers' te steken als je niet weet of die daar horen. Kans is groot dat je dan de unit naar z'n klote helpt.
Nee, ik heb alleen de ECU erin zitten. Dus ik gok dat dit het geval is, nog te weinig tijd gehad om het goed uit te zoeken, maar vorige eigenaar gaf aan dat de ABS inderdaad niet werkte. Gok dat ik nu weet waarom ☺️.

Ik switch ook geen connectoren, maar thanks voor het advies.

Nu bezig alle kabels te labelen, zodat ik straks ook weet waar ze weer heen moeten.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met het aansluiten van de benzine meter op de Daytona Velona digitale teller.
De teller heeft geen benzinemeter ingebouwd, maar ik zou graag het gevaren signaal gebruiken om de 4 liter indicatie weer te geven. Zodat ik wel iets van inschatting kan hebben hoever mijn tank is (terwijl ik rijd).

(Het gaat om een K75 RT (95), dus hij heeft twee signaal kabels van de brandstof meter in de tank naar de oorspronkelijke teller)

Tips zijn welkom. Andere optie is ergens de originele benzine meter in verwerken, maar dat doe ik liever niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan