K75 Deel 2: ze blijven rijden

Ik zie op internet dat verschillende gasten van hun K een scrambler of cafe racer hebben gemaakt.
Sommige vervangen die enorme auto accu dan voor zo een kleine lithium accu en plaatsen die dan in de standaard luchtfilterkast.
Wat voor type accu zou dat kunnen zijn en hoe doe je dat veilig in een benzine damp omgeving..
Wie duwt mij in de goede richting.....
 
Ik zie op internet dat verschillende gasten van hun K een scrambler of cafe racer hebben gemaakt.
Sommige vervangen die enorme auto accu dan voor zo een kleine lithium accu en plaatsen die dan in de standaard luchtfilterkast.
Wat voor type accu zou dat kunnen zijn en hoe doe je dat veilig in een benzine damp omgeving..
Wie duwt mij in de goede richting.....

Dat kan bijna niet veilig. Als de kabel lostrilt, gaat hij vonken en dat gevonk maakt de luchtfilterkast doorluchtig.

Dus, je zal de plus en min aansluiting buiten de luchtfilterkast moeten plaatsen.
 
Radiateur van k 75 lek dacht even te vervangen door die van een k 100. Maar deze is breder en minder diep. Past nu niet tussen kuip steunen. Weet iemand welk type/ nummer wel past?
 
Top dank jullie wel. Was van een rt uitgegaan maar is het dus niet. schurger kuip is net te smal voor de k100 versie. Helaas, morgen maar even bij boonstra langs
 
Heb eens zitten kijken naar de k75 als A2 motor. Hij zit net onder de 70kw dus dit mag teruggevoerd worden naar 35KW.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe zou dit zijn ivm het redelijk hoge gewicht van de motor?
 
Rij-ervaring daarmee heb ik niet, maar er is in Duitsland een setje waarmee je hem kunt terug tunen. Google op "BMW K75 Drosselsatz". De set die ik ken bestaat uit ordinaire ringen in de inlaat. Van wat ik ervan gelezen heb, draait hij dan nauwelijks boven de 6000 tpm. Verder vond diegene hem er goed mee rijden.
 
Vandaag eindelijk de K75RT opgehaald. Steeds uitgesteld want ik moest ervoor met het OV en ik heb een broertje dood aan het OV.
Nog wat poetswerk te doen en er moeten nog wat dingen aan gebeuren maar hij staat weer voor de deur. Hij gaat binnenkort in de verkoop dus ik moet hem op mijn gemak even helemaal nalopen om te kijken of alles functioneel is. Stap 1, die kuipruit weer helder krijgen. Hij is een beetje dof geworden in de loop der jaren. Iemand tips?
 
Ik ben in de weer geweest met Commandant 4. Vroegah altijd Meguiars Ultimate Compound gebruikt maar commandant werkt eigenlijk best prima. Goed boenen met de hand en het ruitje is niet meer geel, veel minder "vlekken" en weer goed doorzichtig. Nu het ruit-mechanisme weer gangbaar maken.
 
Klopt. Maar meestal zijn die kitjes nogal duur en kun je er behalve je koplampen mee doen vrij weinig mee. Ik koop liever spullen die ik ook voor andere doeleinden kan gebruiken. Voordeel van die kitjes is dat er vaak een UV-beschermer (blanke lak werkt ook) bij zit en je dat dus niet apart hoeft te kopen nog.
Inmiddels in ieder geval weer een prima doorzichtige kuipruit. Het ruitmechanisme wil nog niet maar dat moet ik binnenkort maar even grondig uit elkaar halen. Ook heb ik nog wat kleine zaken die ik moet oplossen maar dan moet ik even goed de tijd hebben.
Ik twijfel echter om de K weg te doen en een 1200RT te kopen. Maarja, die kost een veelvoud van mijn huidige K dus financieel niet ideaal.
 
Welke Commandant gebruik je? Ik heb de ruit van mijn kale K ook eens met Commandant gedaan maar die is nu weer helemaal geel. Het lijkt wel of het geel helemaal door de Lexan heen zit.
 
Commandant 4 maar ik denk dat het niet onwijs belangrijk is wat voor middel je gebruikt. Het probleem met vergeling van plastic is dat het vergelingsproces door blijft gaan. Als dat eenmaal aan de gang is dan is het vrij lastig dit blijvend op te lossen.
 
Ik ben bezig om via een marulabs BEP 3.0 module een aftermarket teller aan te sluiten en dat werkt heel aardig. Ik heb tot zover alles werkende (ook gearindicator) behalve de benzinemeter en de toerenteller.

De benzine meter werkt wel, maar zodra ik er ook maar een beetje (litertje) peut in gooi, geeft ie aan dat de tankt vol zit.

Dan de toerenteller, hiervoor zal ik een direct signaal uit het ontstekingssysteem moeten halen, en nou leert een beetje speuren op het web mij dat ik hiervoor de blauw/zwarte draad zou moeten pakken. Echter geeft deze niet het gewenste resultaat.

Iemand hier ervaring mee, en mij zou kunnen vertellen wat mijn bron zou moeten zijn voor RPM signaal?
 
Zojuist ging tijdens het rijden (wat is het lekker weer!) acculampje aan.
Motor wordt gewoon elke dag gebruikt.
Versnellingsindicator viel uit en toerenteller en temperatuurmeter lijken nog maar de halve waarde aan te geven.
Bij remlicht ging het lampje feller branden.
Bijladen deed ie nog wel want als ik bij stationair een keer gas gaf ging de koplamp net iets feller branden.
Bij thuiskomst afgezet en daarna geen contact meer dat wil zeggen het rood abs lampje linksonder knippert en verlichting doet het ook normaal, maar olie en accu lampje niet.
Startknop geeft ook geen reactie.
Zometeen ga ik op onderzoek uit maar jullie mogen alvast zeggen wat het is hoor :-)
 
Heb je een moderne accu of 1 met loodplaten?
Als je licht wel gewoon werkt is je generator dus goed. De spanningsregelaar zit op de generator maar die geeft normaal de geest en geeft niets meer door, Aangezien jouw licht werkt is die dus ook goed.
Volgens mij heeft je accu de geest gegeven of de massa kabel heeft corrosie op de versnellingsbak.
 
De bovenste zekering, ik denk dus nummer 1, was kapot; net vervangen, en alles werkt weer.
Volgens mijn werplaatshandboek is die voor het instrumentenpaneel en rem-achterlicht.

Ik verdenk nu mijn handvat verwarming, die heb ik laatst gerepareerd en daar zaten twee draadjes net iets dichter bij elkaar dan me lief was.
Maar goed ik heb een aantal zekeringen op zak gestoken, en ga het nu even afwachten.
Bedankt voor het meedenken alvast.
 
Ik ga niet de goden verzoeken, en ik zeg niks over mijn laatste berichtje hierboven *O*
Omdat ik met mijn jubelverhalen nog iemand anders heb aangestoken, ben ik op zoek naar een mooie en goede k75 basic.
Wordt een zondagmotor dus moet wel netjes zijn, liefst met garantie.
Weet iemand toevallig nog zoiets?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga niet de goden verzoeken, en ik zeg niks over mijn laatste berichtje hierboven *O*
Omdat ik met mijn jubelverhalen nog iemand anders heb aangestoken, ben ik op zoek naar een mooie en goede k75 basic.
Wordt een zondagmotor dus moet wel netjes zijn, liefst met garantie.
Weet iemand toevallig nog zoiets?
Hallo Erik, Ik heb je zojuist een prive bericht gestuurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan