K75 Deel 2: ze blijven rijden

Het is idd het belangrijkste dat je hem erdoor trekt. Overigens bleef de mijne na vernieuwing nog een paar duizend km ietwat incontinent. Dat hield vanzelf op. Schijnt te kunnen voorkomen, aldus degene die het toen voor me deed.
Mijn links naar de geschreven artikelen (bmw k-tech) werken niet meer. Misschien kan iemand anders ze vinden.
 
Laatst bewerkt:
Hij druppelt nogal hard,vind ik.
Koud valt het wel mee, dan zie ik het niet.
Hoe erg is wat incontinent?
 
Pfoe. Da's 10 jaar geleden, ofzo... Ik weet het echt niet meer. Die keramische keerring schijnt soms te moeten inlopen, als ik me goed herinner. Zou het even aankijken.
 
uiteindelijk bleef die toch te hard lekken. Dus maar de as besteld, met oliekeerring, en .....
weer de waterglijkeerring.... -O-


Hij lekt niet meer :t
Maar tijdens de test rit eergisteren liep hij oneens vast :?
Maar toch niet? met de wegenwacht achter me aan naar huis.
Geen probleem meer. :? Luchtbel in de benzinetoevoer ?

Gisteren testen, geen probleem, vandaag op en neer naar den bosch, geen probleem :?
Wie het weet mag het zeggen.
 
liep hij oneens vast :?
Als in; sloeg af, of, de zuiger klemde in de cilinder en ik kwam met een piepende achterband tot stilstand?
In beide gevallen heb ik geen idee :+ maar ik denk dat ik gewoon korte ritjes niet te ver van huis zou proberen?
Vacuum in de tank?
Verstopt brandstoffilter?
Verder kan ik niks bedenken wat te maken zou kunnen hebben met de pompas rearatie?
 
Ik heb ook groot onderhoud gepleegd, alle filters, alle olie behalve voorvork, carterontluchtingsslang,koelvloeistof.

Na de rit naar den bosch kom ik thuis en zie ik dat, je raad het al, de voorvork lekt :')
 
M.b.t. vastlopen: Ik zou misschien even de bakolie en EA olie aftappen en bekijken op splinters of stukjes. Ik neem aan dat je het achterwiel wel hebt bevoeld i.v.m. de kruiskoppeling.
 
Laatst bewerkt:
Sorry ff bezig geweest.
Vastlopen kan niet want ik ben er daarna mee naar den bosch geweest, NO PROBLEMS.
Luchtbel? Lijkt mij niet, immers als je, op snelheid, het gas volledig dicht draait dan stopt op de K75 met de inspuiting tot de toeren onder de 2000 tpm komen. Dit gevoel ken ik dus, dat was het niet.

Eric, wat er gebeurde :ik rij lekker 50km, motor gaat als een naaimachine, bbkom: even wat extra gas, je weet wel testrit ff proberen vol gas in 3 naar 80km, motor verliest iedere voortstuwing, achterwiel slipt, (ik denk kudt vastloper, want aan olie/waterpomp gewerkt) ik trek de koppeling in, motor slaat af, ik laat de koppeling opkomen, motor slipt nog wat en ik sta stil .

Beetje duidelijk zo :?
 
M.b.t. vastlopen: Ik zou misschien even de bakolie en EA olie aftappen en bekijken op splinters of stukjes. Ik neem aan dat je het achterwiel wel hebt bevoeld i.v.m. de kruiskoppeling.
Dat is helemaal in orde. Sinds de Bruno revisie heb ik niet zo'n fijne achteraandrijving gehad.

(Bruno is overleden voor zover ik heb begrepen )
 
Sorry ff bezig geweest.
Vastlopen kan niet want ik ben er daarna mee naar den bosch geweest, NO PROBLEMS.
Luchtbel? Lijkt mij niet, immers als je, op snelheid, het gas volledig dicht draait dan stopt op de K75 met de inspuiting tot de toeren onder de 2000 tpm komen. Dit gevoel ken ik dus, dat was het niet.

Eric, wat er gebeurde :ik rij lekker 50km, motor gaat als een naaimachine, bbkom: even wat extra gas, je weet wel testrit ff proberen vol gas in 3 naar 80km, motor verliest iedere voortstuwing, achterwiel slipt, (ik denk kudt vastloper, want aan olie/waterpomp gewerkt) ik trek de koppeling in, motor slaat af, ik laat de koppeling opkomen, motor slipt nog wat en ik sta stil .

Beetje duidelijk zo :?
En daarna heb je er nog gewoon mee gereden, toch?
Tja dan lijkt me dat dit toch nog wel eens terugkomt, en dat het inderdaad toch ergens in of na de bak zit?
 
om het een of ander, had in het verleden een k100LT die vast liep. Bleek iets zijn met bouten van de dynamo. Ok je staat rap stil en na een beetje wiggelen rolde die weer maar heb m al laten slepen
 
Nee da's ook waar, ik heb het idee dat je deze al lang hebt; heb je er verder ooit iets bijzonders aan gedaan of gehad?
:N dat is het rare. Ik snap het zelf ook niet.
Gewoon groot onderhoud zoals ik al zo vaak heb gedaan. extra: Olie/waterpomp revisie.
Krukas eruit gehad om speling op zuigerstangen te controleren. Koppelingsplaat vervangen. Een boel slangen en rubbers vervangen. Roest preventie maatregelen , rubbers van de accu stand weer vast gelijmd aan het frame, etc etc.
 
Laatst bewerkt:
om het een of ander, had in het verleden een k100LT die vast liep. Bleek iets zijn met bouten van de dynamo. Ok je staat rap stil en na een beetje wiggelen rolde die weer maar heb m al laten slepen
Hmmmm dynamo rubbers heb ik ook vervangen. Bouten op 28 nm, hoe kan dat fout gaan?
 
:N dat is het rare. Ik snap het zelf ook niet.
Gewoon groot onderhoud zoals ik al zo vaak heb gedaan. extra: Olie/waterpomp revisie.
Krukas eruit gehad om speling op zuigerstangen te controleren. Koppelingsplaat vervangen. Een boel slangen en rubbers vervangen. Roest preventie maatregelen , rubbers van de accu stand weer vast gelijmd aan het frame, etc etc.
Wow noem je dat normaal groot onderhoud? Dan ga je toch al echt wat verder dan ik geweest ben, ben benieuwd of je deze storing terugkrijgt en oplost.
Ik leef nog met de gedachte dat als het blok zelf ontploft ik voor een paar honderd euro wel ergens een ander vandaan haal.
 
Hey Bricksters,

Het kijkglas van mijn K75 is niet helemaal olie-dicht meer. Iemand een (web)adresje waar ik een nieuwe kan kopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan