K75 Deel 2: ze blijven rijden

Kijk dat lijkt me een echte oplossing, weet je ook hoe de verlenging van de as is bevestigd op het stompje?
Heb gezocht op Bruno in Canada meer die lijkt het niet meer te doen.
Zal ook niet heel veel goedkoper geweest zijn dan een nieuwe denk ik zo?
Bruno is helaas aan kanker overleden.
in totaal 1090 cdn en dan nog porto heen en inklaringskosten.

maar inclusief ( oude email opgezocht);
pinion bearing is pitted very bad so I am calling to make sure you are ok to have the bearing changed it is bad!! $ 155
the ringgear bearing is ruff it will run for some time jet but it has miles on it $ 135

dit was in een oude set ( ea + cardanas in slechte kwaliteit a 180 euro) die ik had gekocht

dus bij elkaar , ja had ik misschien beter alles nieuw kunnen kopen. Maar ach, leuke ervaring en ik heb nu een onverwoestbare achter oplossing :)
 
Ja ik denk dat je vaak lagers gaat vervangen als je het openhaalt, en dan komt het afstellen er ook nog bij.
Denk dat ik toch maar gewoon de beste gebruikte klok koop die ik kan vinden, tot jij de jouwe aan mij verkoopt :)

Maar even serieus zou je een keer wat foto's en maten willen nemen als je het open hebt?
 
Ja ik denk dat je vaak lagers gaat vervangen als je het openhaalt, en dan komt het afstellen er ook nog bij.
Denk dat ik toch maar gewoon de beste gebruikte klok koop die ik kan vinden, tot jij de jouwe aan mij verkoopt :)

Maar even serieus zou je een keer wat foto's en maten willen nemen als je het open hebt?
zeker, als ik er aan denk :)
 
Ik heb wat water in mijn tank, kan ik dat er gewoon uitzuigen met een vacuum pomp met afscheidingspot?
Kan het kwaad om een half litertje brandspiritus in de tank te doen net voor je tankt, zodat het water opmengt met de benzine? Ik heb dat wel eens bij een diesel gedaan maar of een K75 daar tegen kan?
Of moet ik echt de tank een keer omschudden?
 
20210520_181944.jpg
kijk, schatje heeft nieuwe rubbers :Y
 
Nieuwe rubbers, altijd lekker. }) Vorig jaar ook gedaan, met het jubbetje van de zijstandaard. 8-)
Let je op je standaard? Bij mij zag hij er ook zo uit, vlak voordat hij afbrak :( Kon hem net houden. Ik heb er een verstevigingsstukje aangelast op de overgang van standaard naar hevel.
 
Nieuwe rubbers, altijd lekker. }) Vorig jaar ook gedaan, met het jubbetje van de zijstandaard. 8-)
Let je op je standaard? Bij mij zag hij er ook zo uit, vlak voordat hij afbrak :( Kon hem net houden. Ik heb er een verstevigingsstukje aangelast op de overgang van standaard naar hevel.
Thanks voor de waarschuwing maar je ziet het denk ik verkeerd. Er zit al een plaatje ondergelast,
20210521_081338.jpg

Of bedoel je dat niet?
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de waarschuwing maar je ziet het denk ik verkeerd. Er zit al een plaatje ondergelast,Bekijk bijlage 1634852
Of bedoel je dat niet?
Weet natuurlijk niet hoe het bij @gt550 was, maar bij mij brak de stang af waar je op gaat staan om hem op te bokken. Van binnenuit doorgerot... Als ik zo kijk, lijkt dat stuk ook wel heel laag boven de grond te zitten, alsof hij al flink verbogen is.

En later mijn zijstandaard, en toen had ik ook wel ff moeite om hem weer recht te krijgen, ik stond klem tussen de motor en een benzinepomp...
 
Ik gebruik een middenbok nooit. Dus bij mij slijt hij niet verder dan dat hij nu is.
Met km's heeft het denk ik niet veel te maken.
 
Wegens een klein ontwerpfoutje bij BMW destijds, rookt het dwarsliggende blok van een K nogal, als je hem op de zijstandaard hebt laten staan. Ik zet mijn BMW dus typisch altijd op de middenbok, tenzij voor minder dan 5 minuten.
 
Weet natuurlijk niet hoe het bij @gt550 was, maar bij mij brak de stang af waar je op gaat staan om hem op te bokken. Van binnenuit doorgerot... Als ik zo kijk, lijkt dat stuk ook wel heel laag boven de grond te zitten, alsof hij al flink verbogen is.

En later mijn zijstandaard, en toen had ik ook wel ff moeite om hem weer recht te krijgen, ik stond klem tussen de motor en een benzinepomp...
Dat is een vertekend beeld, het betonblok waar ze op staat is wat verzakt waardoor de linker poot in een dal staat. Nog ff en dan raakt de hevel de grond idd. Nog zo'n fijn klusje voor de zomer *O*
B|
 
Wegens een klein ontwerpfoutje bij BMW destijds, rookt het dwarsliggende blok van een K nogal, als je hem op de zijstandaard hebt laten staan. Ik zet mijn BMW dus typisch altijd op de middenbok, tenzij voor minder dan 5 minuten.

Dat weet ik, maar dat hij rookt daar geef ik dan weer niks om. :+
 
Ik had al best wel lang dat ik mijn (K75 abs) hoofdremcilinder van de voorrem verdacht van lekken.
Steeds als ik na de winter mijn stuurmoffen eraf haalde zat er een laagje olie en stof rondom het reservoir en de remcilinder.
Nu was ik er dus achter dat het toch de cilinder was, en heb ik hem vervangen met een tweedehands exemplaar van mijn (non abs) sloper.
Op beide staat 13 mm ingegoten. Gedemonteerd en schoongemaakt voor montage, er zit wel iets in de cilinderwand maar hij zag er nog goed uit, hij lekt ook niet. Ontlucht met vacuumpomp op de abs pomp en bij de linkerklauw. Met het inbusboutje moest ik de speling in de handel wat minder maken.
's Morgens naar het werk werd de speling op de remhendel minder, maar 's middags op de snelweg liep de rem aan en later moeten stoppen omdat alles te heet werd en vastliep.
Even staan wachten maar hij kwam niet meer los, dus door de ontluchting op de remklauw even open te draaien kon ik toch weer verder.

Iemand dit al eens ooit gehad? Zou er toch nog lucht inzitten of zit er misschien verschil in de abs en non abs remcilinders?
 
Zuigertje komt niet meer terug in de beginpositie of het compensatie/retour gaatje zit dicht
 
Nee dus.
In een hrc zit een redelijk groot gat en een piepklein gaatje die nu of verstopt zit of niet vrij komt doordat het zuigertje net niet ver genoeg terug komt
 
Terug
Bovenaan Onderaan