Kaal hoofd en helm op

Ferrymaster

Die hard MF'er
30 mrt 2010
289
1
Groningen
Ik ben inmiddels alweer 23 jaar oud en de inhammen beginnen stukje bij beetje groter te worden. Nu vroeg ik me af wat kaal worden en met name kaal zijn voor invloed heeft op het motorrijden.

Ik kan voorstellen dat vooral het dragen van een helm wat minder comfortabel is. Zweet, roos, huidschilfers en luizen zullen nu niet in je haar zitten, maar in de binnenkleding van je helm. Ik vermoed dat dat nogal gaat jeuken.

Verder kan ik me voorstellen dat je helm onbruikbaar wordt doordat de effectieve omtrek van je schedel is geslonken. Hierdoor bestaat denk ik ook het risico dat je helm onbruikbaar wordt.


Kan iemand met ervaring op dit punt mijn vermoedens ontkrachten dan wel bevestigen?
 
Nee hoor,

Geen gedoe met je kapsel
Geen gel resten
Je merkt eindelijk dat de ventilatie in je helm echt werkt
De helmkous doet de rest (liefst 1 van zijde, die blijven perfect zitten)

maar stiekum wil ik m'n haar terug
 
Wat bedoel je met kaal? Gewoon tondeuse kaal of ook nog met het scheermesje eroverheen kaal?
Zelf heb ik alles verwijdert met een tondeuse, dus voel nog wel de stoppeltjes boven op mijn hoofd.
Met de helm eigenlijk geen last van, vind zelf dat hij nog schoner blijft dan toen ik nog langer haar had.
Kan ook door de gel komen, haha.
En hij ruikt ook niet muf...
Nou sterkte er maar mee dan?
 
Hoi ferrymaster,

Ik heb ook al wat minder haar '( (maar ik ben dan ook al 40 natuurlijk) en van de week met een tondeuse echt gemilimeterd, maar mijn helm (die ik nu 5 jaar heb) past gewoon nog steeds.

Van jeuk oid heb ik, zelfs met stekels, geen last. Ook past hij nog steeds goed en comfortabel..

Het probleem van een helm lijkt mij eerder de binnenvoering die wat dunner wordt..

En af en toe je kinband wat strakker zetten helpt ook goed..

Sterkte met je ouderdomsverschijnselen *D

Groet,
Martin
 
Ik ben inmiddels alweer 23 jaar oud en de inhammen beginnen stukje bij beetje groter te worden. Nu vroeg ik me af wat kaal worden en met name kaal zijn voor invloed heeft op het motorrijden.

Ik kan voorstellen dat vooral het dragen van een helm wat minder comfortabel is. Zweet, roos, huidschilfers en luizen zullen nu niet in je haar zitten, maar in de binnenkleding van je helm. Ik vermoed dat dat nogal gaat jeuken.
Weleens van een muts gehoord? Kan je wassen! En luizen zitten doorgaans niet op een kaal hoofd, dat scheelt weer.
Verder kan ik me voorstellen dat je helm onbruikbaar wordt doordat de effectieve omtrek van je schedel is geslonken. Hierdoor bestaat denk ik ook het risico dat je helm onbruikbaar wordt.
Ik ben als vrouw bepaald geen ervaringsdeskundige maar hier kan ik me niets bij voorstellen. Een helm gaat een jaartje of 4 mee. dan moet je toch een nieuwe. Verwacht je binnen die termijn van een mega haardos terug te gaan naar 0?
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me ook wel eens af hoe Marco Simoncelli zijn helm nog op krijgt... :')
Als die het eraf zou scheren kan ie wss 2 maatjes terug qua helm maat.... zal nu wel xxxxxl dragen.....

(Net zoals dat het kapwerk en ruit van zijn motor net iets anders zijn dan die van de andere honda-factory rijders......)
 
Ik ben ook zo'n kaalheidsslachtoffer en kan vertellen dat het perfect gaat met een helm over mijn tondeuse-kale kop. Vooral in de zomer heb je er voordeel bij, het is wat minder warm aan je hoofd.

Tevens lekker makkelijk, helm af en je kapsel zit nog steeds even goed.
 
Nou , zal je wat meer ruimte krijgen in je helm , so what !
Ter compensatie krijg je dan weer ruimtetekort achter de broeksriem .
 
Geen enkel probleem. Sterker nog, denk dat lang haar een groter probleem is onder een helm. Kan me tenminste nog een paar dames heugen die na een ritje achterop uren bezig waren om de knopen uit het haar te borstelen.
 
Ik ben inmiddels alweer 23 jaar oud en de inhammen beginnen stukje bij beetje groter te worden. Nu vroeg ik me af wat kaal worden en met name kaal zijn voor invloed heeft op het motorrijden.

Ik kan voorstellen dat vooral het dragen van een helm wat minder comfortabel is. Zweet, roos, huidschilfers en luizen zullen nu niet in je haar zitten, maar in de binnenkleding van je helm. Ik vermoed dat dat nogal gaat jeuken.

Verder kan ik me voorstellen dat je helm onbruikbaar wordt doordat de effectieve omtrek van je schedel is geslonken. Hierdoor bestaat denk ik ook het risico dat je helm onbruikbaar wordt.


Kan iemand met ervaring op dit punt mijn vermoedens ontkrachten dan wel bevestigen?

_O-

Jij denkt in problemen vriend Je moet in oplossingen denken
De gel die jij in je haar smeert samen met de zweet roos/huidschilfers zitten op je hoofd waar jij die helm opzet.
Ik als kaal persoon gebruik geen gel heb geen opslag plaats voor luizen en haarschilfers/roos

Mijn helm is zeer waarschijnelijk schoner dan van iemand met een volle bos

Gr een kale kop
 
Laatst bewerkt:
Nog een bijna kale kop hierzo.. ik doe zoiezo nooit gel in mn haar als ik mn helm opdoe, dat is echt ranzig. Ik heb bij mn arai chaser helm trouwens wel het idee dat er meer ruimte achterin de helm is sinds ik het millimeter :?
 
Ja, en "if you have less hair, you get more head" etc. etc. :P maar toch had ik liever mn haar nog gehad
:^

Wordt allemaal niet belangrijk na de dertig. :+
En ken ook veel vrouwen die op kale koppies vallen. :')
Je hoeft het nooit in model te doen, ook niet na een stevige rit.
En mensen die dat wel moeten zijn ijdel. :/ _O-
 
_O-

Jij denkt in problemen vriend Je moet in oplossingen denken
De gel die jij in je haar smeert samen met de zweet roos/huidschilfers zitten op je hoofd waar jij die helm opzet.
Ik als kaal persoon gebruik geen gel heb geen opslag plaats voor luizen en haarschilfers/roos

Mijn helm is zeer waarschijnelijk schoner dan van iemand met een volle bos

Gr een kale kop


Helemaal gelijk, ben ook zo goed als kaal en verder nergens last van ,dat je hiervoor een topic start, dat snap ik niet maar, ja als je er geestelijk ;( zo mèè in je maag zit en je wou je verhaal kwijt dan kan dat hier natuurlijk wel met je mede motorrijders.
verder wens ik je beterschap met je probleem ( _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- )
 
Ik heb ook een kale kop-à-Gilette, bevalt zomers prima. Geen gedoe met gel en warrige kappels als je de helm afzet.

's Winters is het wel wat frisser in de helm, maar ik prop er dan gewoon een cavia in. Dat kriebelt wel een beetje, maar is lekker warm. Wel de juiste brokken meenemen in je tanktas, anders gaat ie piepen tijdens het rijden en dan hoor je de rest van het verkeer niet zo goed meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan