RichieRich
MF veteraan
Onlangs is mijn R6 uit 2005 voor een grote beurt naar de dealer geweest en toen ik hem terug kreeg liep de kabelboom die naar je zekeringskastje loopt tegen mijn radiator fan aan. De kabelboom is nu doorgesleten en hierdoor is kortsluiting ontstaan
Ik heb de dealer gebeld en die zeiden in eerste instantie dat zei niets met de kabelboom gedaan hebben. Ik weet zelf niet precies hoe de kabel gelopen zou hebben, ik heb hiervoor er nooit op gelet, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat Yamaha de kabelboom zonder goede isolatie over of tegen de radiator aan laat lopen.
zou een van jullie is kunnen checken hoe de kabelboom zou moeten lopen ? De kabelboom loopt vanaf de teller unit onder de voorkant van de tank en loopt dan onder het frame en onder de gas kabels door naar het zekerings kastje. ( dit is hoe hij nu loopt ). Nu dat de kabelboom onder de gaskabel doorloopt word hij tegen de radiator fan aangedrukt.
Wat vinden jullie ? Ik wil graag dat ik hiervan geen problemen krijg in de toekomst door een fout van de dealer.
Ze komen de motor nu halen ( goede zaak want ik kan er niet meer mee rijden ) en ik krijg een vervangende motor ( honda CBF600 )
Maar ik wil dat het zo gerepareerd word als dat ik de motor bij hun aanbood voor onderhoudt. Dus dat ik 100% vertrouwen had in de electronica die in de motor zit, wat ik nu niet meer zo heb na de kortsluiting.
Ik zou de dealer willen voorstellen/eisen ( even afwachten wat ze zelf aanbieden )
1 : vervanging van de kabelboom en grondige controle van de electronica, Alarm doet raar en mijn dashboard gaat zomaar aan nu zonder dat de sleutel in het contact zit
2 : Garantie dat alle schades die hieruit voor komen in de toekomst ( terug herleidbaar naar de kortsluiting die er nu is ) ook door hun kosteloos worden gerepareerd.
Ik weet dat een fout menselijk is en dat het kan gebeuren, alleen wil ik wel de garantie dat ik niet straks op nog meer kosten ,dan dat ik nu al moet maken, gejaagd word voor een fout waar ik niets aan kan doen.
Aanmerking alleen, ik heb de motor nieuw gekocht bij hun en ik koester hem als een kindje dus ben er erg zuinig op, ondanks dat ik er veel Km's mee rijdt !
Iederedag mee op en neer naar mijn werk, dus betrouwbaarheid vind ik erg belangrijk !
Ik heb de dealer gebeld en die zeiden in eerste instantie dat zei niets met de kabelboom gedaan hebben. Ik weet zelf niet precies hoe de kabel gelopen zou hebben, ik heb hiervoor er nooit op gelet, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat Yamaha de kabelboom zonder goede isolatie over of tegen de radiator aan laat lopen.
zou een van jullie is kunnen checken hoe de kabelboom zou moeten lopen ? De kabelboom loopt vanaf de teller unit onder de voorkant van de tank en loopt dan onder het frame en onder de gas kabels door naar het zekerings kastje. ( dit is hoe hij nu loopt ). Nu dat de kabelboom onder de gaskabel doorloopt word hij tegen de radiator fan aangedrukt.
Wat vinden jullie ? Ik wil graag dat ik hiervan geen problemen krijg in de toekomst door een fout van de dealer.
Ze komen de motor nu halen ( goede zaak want ik kan er niet meer mee rijden ) en ik krijg een vervangende motor ( honda CBF600 )
Maar ik wil dat het zo gerepareerd word als dat ik de motor bij hun aanbood voor onderhoudt. Dus dat ik 100% vertrouwen had in de electronica die in de motor zit, wat ik nu niet meer zo heb na de kortsluiting.
Ik zou de dealer willen voorstellen/eisen ( even afwachten wat ze zelf aanbieden )
1 : vervanging van de kabelboom en grondige controle van de electronica, Alarm doet raar en mijn dashboard gaat zomaar aan nu zonder dat de sleutel in het contact zit
2 : Garantie dat alle schades die hieruit voor komen in de toekomst ( terug herleidbaar naar de kortsluiting die er nu is ) ook door hun kosteloos worden gerepareerd.
Ik weet dat een fout menselijk is en dat het kan gebeuren, alleen wil ik wel de garantie dat ik niet straks op nog meer kosten ,dan dat ik nu al moet maken, gejaagd word voor een fout waar ik niets aan kan doen.
Aanmerking alleen, ik heb de motor nieuw gekocht bij hun en ik koester hem als een kindje dus ben er erg zuinig op, ondanks dat ik er veel Km's mee rijdt !
Iederedag mee op en neer naar mijn werk, dus betrouwbaarheid vind ik erg belangrijk !
Laatst bewerkt: