Kabel, oplader Tomtom rider

Michael150

MF'er
30 jun 2020
83
78
Zoetermeer
Hallo MF'ers

Ik heb mezelf scheel gezocht online, naar een oplaadkabel voor mijn Tomtom rider. Ik heb de tomtom tweedehands gekregen. Helaas zonder kabel.

Het gaat om deze aansluiting:
970DEACB-3232-4B48-BFE5-3E6A0B26BDE1.jpeg97C0E54F-49D9-4B8A-BEA8-6A40C39509D6.jpeg

Weet iemand waar dit (nog) te krijgen is?

Wil de tomtom graag deze zomer gaan gebruiken, maar het zou handig zijn als deze ook op te laden is haha.
 
Ik denk dat het deze is:
Klopt denk ik wel ja. Bedankt voor het delen. Die had ik ook al gezien online. Alleen nog nergens gezien met een usb of siragetten stekker (hoe je dat ook noemt).
 
Alleen nog nergens gezien met een usb of siragetten stekker (hoe je dat ook noemt).
Daar vroeg je dan aanvankelijk ook niet om, alleen om de kabel :+

Ik vermoed dat je dat laatste er zelf aan zal moeten knopen (sigarettenplug, USB kan niet zomaar.)
 
USB is 5V, maar de houder moet op 12V aangesloten worden; dat gaat dus niet. Je kunt deze kabel gewoon op je accu aansluiten.
Sigarettenaanstekerpluggen kun je los kopen, die kun je zelf aan de kabel vast maken (plus en min niet verwisselen!). Al zou ik zo’n plug toch afraden.
Met plug zijn ze niet te koop, deze houder is bedoeld voor op de motor. Er zijn wel autohouders mét plug, maar die zijn niet zo geschikt op de motor.
 
Ik denk dat het deze is:
Op de foto lijkt het een Rider V5 uit 2013, maar misschien zien de voorgangers er hetzelfde uit. Dat weet ik niet.
 
Bij een advertentie op een andere site wordt de 2013 TTR ook vermeld. Zal waarschijnlijk allemaal hetzelfde zijn.
Die van de latere modellen (400/500 etc) is duidelijk anders.
 
Nu we het toch over de rider uit 2013 hebben.
Mijn zuignap van de autohouder is afgebroken. Ik heb al wat rondgekeken maar de zuignap is ook anders dan die van automodellen waar wel nieuwe voor te krijgen zijn.

Bij mij zie je nu ook alleen zo'n bolletje zoals op de foto van TS, de zuignap is eraf gebroken.
 
Daarvoor zul je waarschijnlijk op zoek moeten gaan naar een complete houder, ik vrees dat er geen losse onderdelen voor te vinden zijn.
Op Marktplaats een complete set met toestel (geen Rider) scoren is waarschijnlijk goedkoper.
 
Nu we het toch over de rider uit 2013 hebben.
Mijn zuignap van de autohouder is afgebroken. Ik heb al wat rondgekeken maar de zuignap is ook anders dan die van automodellen waar wel nieuwe voor te krijgen zijn.

Bij mij zie je nu ook alleen zo'n bolletje zoals op de foto van TS, de zuignap is eraf gebroken.
Als je die achter op de TomTom bedoeld. Dat is een bolletje van RAM mounts.
7FF9C419-A3C7-49DF-AF05-69205C1B8C51.png11034975-711E-495B-A4C6-AB46BC62800B.jpeg
Dus als je je TomTom met een zuignap wilt gebruiken dan heb je deze delen nodig
 
ik heb een vraag. andere motor gekocht. Vstrom650 met tomtom rider erbij

Model 4GD00 (4GD0.001.00)

opladen kan op de motor, zit een steun op met lader via accu. echter wil ik routes uploaden, als dit nog kan.
maar hier heb ik geen kabel voor. volgens mij moet dit dan een kabel zijn ook met een magneet strip?
wat zie nergens een usb of iets als aansluiting.

\wie kan mij helpen?


update:. klepje gevonden... ga kabel kopen ...
 
Laatst bewerkt:
Volgende vraag, navigatie is erg oud schijnbaar. kan ik hier überhaupt nog wel wat opladen?
de knop met routes is al niet meer in te drukken...
1683063967149.png
 
1683064180753.png


sorry voor spam op dit topic. maar dan heb ik alles bij elkaar :)
hoor graag of ik gewoon nog routes kan uploaden?
 
@Tienes Je zou waarschijnlijk een oude(re) versie van de software moeten vinden voor synchronisatie.
Zoals je nu al in je laatste foto laat zien: "Dit systeem wordt niet meer ondersteund" is een manier om je te forceren je hardware te upgraden.
Met een (veel) oudere versie van de software heb je een kans dat de compatibiliteit nog niet uit is geprogrammeerd (en je Routes knop nog werkt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan