Kabelboom kawasaki 750 ltd

3 apr 2018
4
0
Amerongen
Hallo,

Ik heb een kawasaki KZ 750 H4 LTD nu is het geval dat de vorige eigenaar de hele kabelboom verknipt heeft en u wil ik de kabelboom vervangen,ik heb er een gevonden maar die is van een kawasaki ZN 750 LTD en voor dat ik die koop wil ik zeker zijn dat die ook te gebruiken is voor een KZ 750 LTD kan iemand mij hierover informatie verstrekken of dat het mogelijk is deze kabelboom te gebruiken en zou dit zeer op prijs stellen.
 
Het kan goed zijn, dat het precies hetzelfde model is.

Er worden namelijk meerdere codes en benamingen, voor hetzelfde model door elkaar gebruikt. Soms tbv andere regio's waar het werd verkocht, soms uit marketingoogpunt, en vast nog wel andere redenen.
 
Ik denk dat alleen iemand dit antwoord kan geven die het zelf geprobeerd heeft of idd weet dat deze kabelbomen feitelijk identiek zijn omdat hij dit weet omdat hij zelf de onderdelen in zijn handen gehad heeft. Of hij heeft erin gehandeld heeft en weet dat het artikelnummers identiek zijn.

Wellicht kan je dat laatste nog checken bij een onderdelenleverancier voor deze twee types.

Zonder deze kennis is kans natuurlijk groot dat er net een draad meer of minder in zit (meer is nog overkomelijk) of dat de lengte van een bepaalde aansluiting net iets langer of korter is. (langer is ook dan iets minder lastig)
 
Laatst bewerkt:
Het kan goed zijn, dat het precies hetzelfde model is.

Er worden namelijk meerdere codes en benamingen, voor hetzelfde model door elkaar gebruikt. Soms tbv andere regio's waar het werd verkocht, soms uit marketingoogpunt, en vast nog wel andere redenen.

ZN en KZ benaming werd om 1 of andere reden gebruikt door Kawasaki voor verschillende bouwjaren van het zelfde model.De KZ is tot 83 gemaakt,daarna werd het de ZN.Maar dat wil nog niet zeggen dat de draadboom per bouwjaar gelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Kz750 ltd heb je in verschillende uitvoeringen, cardan ,ketting en zelfs met riem aandrijving.
Lijkt mij dat het elektrische schema niet heel anders kan zijn, ik zou de gok wagen mits de prijs redelijk is.

Bij het aansluiten wel even op de kleurtjes letten van de stekker/contrastekker.

En is het een twin of 4 cylinder O-)
 
Laatst bewerkt:
ZN en KZ benaming werd om 1 of andere reden gebruikt door Kawasaki voor verschillende bouwjaren van het zelfde model.De KZ is tot 83 gemaakt,daarna werd het de ZN.Maar dat wil nog niet zeggen dat de draadboom per bouwjaar gelijk is.
Dat kan. Kwestie van ff nazoeken. Of modelcodes eenzelfde motor betreft, of niet.
Indien ja, dan kabelboom gelijk.
Indien nee, dan is het meer werk om na te gaan of kabelboom verschikt.
 
Net nog even de onderdeelnummers opgezocht,die zijn op het losse draadboompje naar het achterlicht na verschillend,dus waarschijnlijk niet uitwisselbaar.
Dit is het onderdeel nummer van de draadboom 26001-1206
Blijkbaar ook toegepast in de 81-82 1000LTD.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan