Kabelboom Kawasaki Z250LTD

NDM

Rookie
5 apr 2011
9
2
Goedendag ik heb een oude Kawasaki Z250LTD 1cilinder waar ik een caferacer van maak. Nu zegt iedereen tegen mij dat ik de kabelboom waar ik het grootste deel niet meer van gebruik, kan inkorten.

Nu zit er een soort van controlunit in de kabelboom maar ik hoor dat die er ook tussen uit kan. Iemand hier ervaring mee?

Heb er een paar fotos bijgezet van hoe het nu is. En de onderste van hoe het kan.
 

Bijlagen

  • 20191001_223823.jpg
    20191001_223823.jpg
    104,9 KB · Weergaven: 14
  • 20191001_223828.jpg
    20191001_223828.jpg
    166,7 KB · Weergaven: 13
  • caf4836c79a5a252aab2d64596cdc86d (1).png
    caf4836c79a5a252aab2d64596cdc86d (1).png
    20 KB · Weergaven: 11
Zal morgen even foto maken. Had nog even gecheckt...het is de ignition unit
 
Hier nog een duidelijk draden schema van mijn motor.
 

Bijlagen

  • Wiring_diagram_Z250_C2_und_G2.jpg
    Wiring_diagram_Z250_C2_und_G2.jpg
    188,1 KB · Weergaven: 12
geloof niets meer van de persoon die u dat heeft proberen wijs te maken.

zonder ignition unit geen vonk aan de bougie !

Goed om te weten. Houden we die er in. Bedankt voor de reactie
 
Nog bedankt voor de reactie. Motor heeft voor het eerst in 25 jaar weer gedraaid 👍
 
Leuke motoren, maar een beetje lastig in de onderdelen. En wat Jan Bros al zei, de controle-unit is voor de ontsteking. Dus onmisbaar.
 
Leuke motoren, maar een beetje lastig in de onderdelen. En wat Jan Bros al zei, de controle-unit is voor de ontsteking. Dus onmisbaar.

Idd lastig met onderdelen. Had deze motor jaren terug gekocht in onderdelen van mijn oude buurman. Was behoorlijk wat uitzoeken. Maar hij krijgt nu wel vorm. En het houd me van de straat.
 

Bijlagen

  • 20191024_212913.jpg
    20191024_212913.jpg
    187,9 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan