Roembout010

Rookie
28 mrt 2020
12
5
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Goedenavond!

Ik ben bezig met het vervangen van mijn dynamo van mijn nét aangeschafte Suzuki Intruder 800.

Ik kwam op het top idee om de oude dynamo los te halen, de draden los te knippen, een nieuwe dynamo erin te zetten, en de draden hiervan
aan de oude bedrading te solderen, die tevens helemaal naar de "ignitor" loopt onder het buddyzitje. Leek mij een top plan omdat ik anders
de volledige bedrading los moet trekken.

Heeft iemand ervaring met het solderen van de kabels, en is dit daadwerkelijk een top idee?
Na solderen, goed vast tapen lijkt mij?



A4F014E1-A6CB-4778-9C4B-EA3FE037CFAA.jpg


Deze draadjes wil ik losknippen, dan de nieuwe dynamo erin jagen en die weer vastsolderen. (hieronder zitten er nog 2 dus 5 in totaal)

Hoop wat goede raad van jullie te kunnen ontvangen.
Bij voorbaat dank,

Coen




  • Merk: Suzuki
  • Type: Intruder 800
  • Bouwjaar: 1992
  • Kmstand: 30xxx
 
Klopt,

Zitten 3 enkelvoudige connectors al op, naar onder het zadel.
Die linker connector gaat onder het passagierszitje.

Het punt is alleen dat die bedrading totaal vast zit in het "harness", en ik die niet wil losknippen.
IMG_0415.JPG
 
Klopt,

Zitten 3 enkelvoudige connectors al op, naar onder het zadel.
Die linker connector gaat onder het passagierszitje.

Het punt is alleen dat die bedrading totaal vast zit in het "harness", en ik die niet wil losknippen.
Bekijk bijlage 1479171

Waarom niet 3 nieuwe stekkers female en male? Mooiste oplossing vind ik.
 
Vanochtend nog een mannetje-vrouwtje verbinding gemaakt, paar uur later alweer storing.
Dan heb je geen goeie stekkers gebruikt?

Als het origineel zo zonder storingen jaren werkt?


Klopt,

Zitten 3 enkelvoudige connectors al op, naar onder het zadel.
Die linker connector gaat onder het passagierszitje.

Het punt is alleen dat die bedrading totaal vast zit in het "harness", en ik die niet wil losknippen.
Bekijk bijlage 1479171
 
Terug
Bovenaan Onderaan