Kagajama / Corser

1 Kagayama Yukio Suzuki GSXR1000 K5 1'48.113 1'47.726 44 1'47.439

2 Corser Troy Suzuki GSXR1000 K5 1'47.878 1'47.788 36 1'47.446

3 Laconi Régis Ducati 999F05 1'49.021 1'47.918 38 1'47.885

4 Muggeridge Karl Honda CBR 1000RR 1'48.203 1'47.143 36 1'48.054

5 Vermeulen Chris Honda CBR 1000RR 1'48.849 1'47.526 43 1'48.128

6 Pitt Andrew Yamaha YZF R1 1'49.422 1'48.065 41 1'48.580

7 Walker Chris Kawasaki ZX10 1'49.423 1'48.967 37 1'48.613

8 Toseland James Ducati 999F05 1'48.846 1'48.696 38 1'48.695

9 Chili Pierfrancesco Honda CBR 1000RR 1'49.595 1'49.044 36 1'48.908

10 Bussei Giovanni Kawasaki ZX10 1'50.348 1'49.186 34 1'49.245

11 Haga Noriyuki Yamaha YZF R1 1'49.520 1'49.402 37 1'49.279

12 Nannelli Gianluca Ducati 999RS 1'48.809 1'49.955 34 1'49.372

13 Cardoso Josè Luis Yamaha YZF R1 1'50.598 1'49.452 36 1'49.401

14 Abe Norick Yamaha YZF R1 1'51.367 1'49.520 50 1'49.911

15 Sanchini Mauro Kawasaki ZX10 1'51.114 1'49.561 40 1'50.038

16 Gimbert Sebastien Yamaha YZF R1 1'51.472 1'49.649 36 1'50.353

Others In Grid

17 Conforti Luca Ducati 999RS 1'51.888 1'49.705 31

18 Borciani Marco Ducati 999RS 1'49.835 1'49.849 33

19 Bostrom Ben Honda CBR 1000RR 1'51.012 1'49.874 38

20 Vizziello Gianluca Yamaha YZF R1 1'51.158 1'49.943 40

21 Alfonsi Lorenzo Yamaha YZF R1 1'51.470 1'50.172 34

22 Clementi Ivan Kawasaki ZX10 1'52.423 1'50.332 25

23 McCoy Garry Petronas FP1 1'50.635 18

24 Martin Steve Petronas FP1 1'51.486 1'50.666 32

25 Nieto Fonsi Ducati 999RS 1'50.746 1'50.920 29

26 Pedercini Lucio Ducati 999RS 1'51.867 1'50.773 25

27 Velini Alessio Ducati 999RS 1'51.992 1'50.825 34

28 Blora Paolo Yamaha YZF R1 1'52.825 1'51.365 37

29 Praia Miguel Yamaha YZF R1 1'52.535 1'52.333 35

30 Mazzali Andrea MV Agusta F4 1000 MT 1'54.077 1'52.917 44

31 Pedersoli Luca Ducati 998RS 1'55.816 1'54.260 22

Not Qualified

32 Nickmans Michel Yamaha YZF R1 1'55.314 1'55.891 29





Rijdt Nanelli nou in beide klassen :? :? :? :? :? :? :? :? :?
 
Die Toseland haalde Pitt in door de chicane na start/finish af te snijden toen hij zich verremde.
Is het niet zo dat je die gewonnen positie dan MOET terug geven aan die andere rijder?
Dit vond ik wel erg raar.
 
Ducati=Italie
Monza=Italie
Flammini=Italie

Helemaal niet raar dus ;)
Ik hoorde de commentator zeggen dat Ducati had gevraagd om een aanpassing van de reglementen: ze wilden toestemming voor meer motorinhoud.

Heeft iemand dat ook gehoord? Zou toch te gek voor woorden zijn?! Als je niet mee kunt komen gewoon de regels veranderen |(
 
Ik hoorde de commentator zeggen dat Ducati had gevraagd om een aanpassing van de reglementen: ze wilden toestemming voor meer motorinhoud.

Heeft iemand dat ook gehoord? Zou toch te gek voor woorden zijn?! Als je niet mee kunt komen gewoon de regels veranderen |(
Ach in de SBK is dat niet raar. :X Het is jaren zo geweest dat de viercylinders zonder restricties maar 750cc's mochten hebben en de twins 1000. Na jaren is dat eindelijk rechtgetrokken en nu zou Duc die kromme regel weer in willen voeren door voor twins meer cc's toe te staan omdat ze het anders niet kunnen winnen. |(
 
En ook daar kunnen ze niet winnen :X

omdat het verschil in cilinderinhoud te klein is. Bij de Superbike's was het verschil jaren lang 250cc en in de Supersport is et verschil nog steeds 150cc.
Ik vind dat Ducati niet moet zeiken en een V4 moet bouwen a la MotoGP. *D
 
Ach in de SBK is dat niet raar. :X Het is jaren zo geweest dat de viercylinders zonder restricties maar 750cc's mochten hebben en de twins 1000. Na jaren is dat eindelijk rechtgetrokken en nu zou Duc die kromme regel weer in willen voeren door voor twins meer cc's toe te staan omdat ze het anders niet kunnen winnen. |(

Ik sprong uit m'n vel van ergernis toen ik het hoorde. Het eerste beste jaar dat ze wat tegenstand krijgen beginnen ze gelijk weer te piepen. Wat die Italianen eens moeten doen is gewoon (net als de andere merken) de reglementen van de SBK ter hand nemen en dan een machine gaan bouwen. Ze willen het andersom: zij bouwen een machine en kloppen dan bij Flamini aan om de regels zo in te richten zodat die op hun op het lijf geschreven is. Bah, stelletje maffiosi. Ga nou gewoon eens uit van je eigen kracht ipv direct beginnen te janken als je een keer niet wint.

Ik denk trouwens niet dat Flamini er nu nog in zal trappen. Die is veel te blij met de terugkomst van de Japanse merken in de SBK. Als het weer net wordt als vroeger dan zijn de Jappen zo weer weg en dat willen ze echt niet bij Flamini omdat ie ook wel inziet dat het kampioenschap de afgelopen jaren niet echt geloofwaardig meer was met zo'n Ducati-optocht.
 
Laatst bewerkt:
Maar je hebt nog steeds twins nodig om te winnen!!

full
 
Wat is de bron van deze informatie, of zat een of andere verslaggever dat verhaal uit zijn duim te zuigen? Voor zover ik heb begrepen is vermogen op dit moment niet het probleem bij de Duc's, dat hebben ze genoeg (zie ook de topsnelheden). Probleem is dat ze het vermogen niet aan de weg krijgen, en daar moet aan gewerkt worden. Trouwens, ook in het AMA kunnen Hodgson en Bostrom redelijk meekomen met de 999. Ook daar zijn de Suzuki's oppermachtig, maar daarachter komen de Duc's nog redelijk mee.
 
omdat het verschil in cilinderinhoud te klein is. Bij de Superbike's was het verschil jaren lang 250cc en in de Supersport is et verschil nog steeds 150cc.
Ik vind dat Ducati niet moet zeiken en een V4 moet bouwen a la MotoGP. *D
In de MotoGP winnen ze ook niet :X

Maar ben het met je eens dat ze niet moeten zeiken, misschien is zo'n V4 wel de oplossing :) Wel is het zo dat in de Supersports de twins 7kg extra gewicht moeten meenemen.
 
In de MotoGP winnen ze ook niet :X

Maar ben het met je eens dat ze niet moeten zeiken, misschien is zo'n V4 wel de oplossing :) Wel is het zo dat in de Supersports de twins 7kg extra gewicht moeten meenemen.

Van het gewicht wist ik dan niet, maar goed. In de MotoGP winnen ze niet, omdat ze na hun eerste jaar een compleet nieuwe machine hebben gebouwd. Terwijl ze gewoon de motor uit het eerste seizoen hadden moeten door ontwikkelen.
Never change a winnning concept ;)
Verder komt et wel goed met Ducati. Bij het Superbike zullen ze moeite hebben het koppie boven te houden, maar bij de MotoGP komt et wel alsCapirex weer fit is. *D
 
Van het gewicht wist ik dan niet, maar goed. In de MotoGP winnen ze niet, omdat ze na hun eerste jaar een compleet nieuwe machine hebben gebouwd. Terwijl ze gewoon de motor uit het eerste seizoen hadden moeten door ontwikkelen.
Never change a winnning concept ;)
Verder komt et wel goed met Ducati. Bij het Superbike zullen ze moeite hebben het koppie boven te houden, maar bij de MotoGP komt et wel alsCapirex weer fit is. *D
Als de race maar spannend is voor de toeschouwers :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan