Kamperen: 2 personen en 1 motor

Tanktas, tas op bagagerekje en aan iedere zijde zo'n grote legerpukkel en je kan slaapmatjes, slaapzakken etc meenemen..
Als 2 personen op een enfield kan, moet op een grote jap zeker lukken..
 
De FJ is een 1200, met een givi koffer set. (op de foto alleen de top koffer, zijkoffers zijn identiek aan die topkoffer)
20141012_144722.jpg


We hebben eigenlijk de hele uitrusting op de matjes/luchtbedden na.
Slaapzakken zijn wel wat groot maar met een setje van die compressie zakken moet dat wel lukken.
Licht gewicht pannensetje + sigg benzine brandertje, mepal bordjes dat soort meuk hebben we zelf.
Een klein koepel tentje hebben we ook, modelletje jaren 90 maar dat mag de pret niet drukken.
1%2B%2863%29.jpg


Dus aanschaffen zal tot wat kleine zaken beperkt blijven, vind ik juist ook wel de uitdaging.
Voor mijn trip vorig jaar was het me gelukt met enkel een zak nieuwe eleastieken voor de tent (haringen)

Voor wat betreft camping prijzen..25 euro per nacht dat betalen we met de camper nog niet eens, althans dan vinden we dat al duur.
De geplande trip zal door Frankrijk gaan, dus meeste campings zullen municipal's zijn.
Eurotje of 15 per nacht ben je dan wel klaar.

Koken onderweg, tja dat is een afweging, niet zo zeer van wege het budget maar meer vanwege de vrijheid die het geeft om zelf een brandertje en wat pannetjes bij te hebben.
Heb je zin in een pot soep om 4 uur smiddags dan kun je dat gewoon fixen, een kop koffie meteen na het wakker worden ook dat is wel een vereiste.

@ Motor op een kar achter de camper..
tja we hebben net onze vorige camper verkocht, daar stond de Vespa achterop, bij de nieuwe kan die binnen staan.. :$ Aan luxe dus geen gebrek. Mede juist daarom de keuze om een week op trip te gaan met een tent en de motor.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een idee om is bij de decathlon ofzo te kijken ? Ja, het zijn een paar tientjes die je dan moet uitgeven, maar als dat het verschil is of je alles wel mee krijgt inplaats van slapen op de harde grond...

Zelf heb ik laatst een nieuwe slaapzak en een ultradun oplaasluchtbedje gekocht. Beide zijn kleiner dan een liter pak melk, misschien zelfs wel een halve liter pak melk.

Zelfde geld voor een tentje, die zijn ook niet duur en heel erg klein tegenwoordig. Ik denk dat als je 100 euro er voor uittrekt dat je voor beide nieuwe minuscule spullen kunt scoren die makkelijk op je motor passen !

Zelf ga ik er ook naar kijken. Afgelopen jaar in 2 weken 4500 Km gedaan vanuit Nederland naar Kroatie en terug, maar dan in hotels/b&b's. We willen kijken voor Scandinavie om te doen en dat is toch minder druk bezaaid met overnachtingen. Op de foto de motor zoals we die hadden gepakt voor 2 personen voor 2 weken :]
full
 
Veel hangt af van waar je naar toe gaat bv op veel Scandinavische campings zijn gemeenschappelijke kookgelegenheden waar alles staat (pannen etc) dus heb je alleen bord + bestek nodig (als die er ook al niet liggen).
En ga je naar het (warme) zuiden dan zou ik bij sidscampstore.nl in buitenpost kijken voor lichtgewicht slaapzakken. (heb ik in 2012 gekocht voor 45 euro)met een hele kleine pak maat en samen met mijn motoronderkleding als pyama warm genoeg.
Ik doe de slaapzak meestal met een paar platte schoenen in een plastic tasje met een spanbandje vast op en om de zijkoffer. (kan je volle koffer ook niet spontaan openspringen)
En inderdaad een luchtbed neemt veel minder plaats in dan slaapmatjes.
Veel plezier in ieder geval. *O*
Danny :W :]
 
Achterop de buddy is de onderste rol 1 zo een thermarest matje, de worst daarboven op mijn slaapzak.
Dat dus keer 2.... :o

Dat wordt inderdaad een flink volume, maar het is maar net wat je beschikbaar hebt c.q. kunt lopen c.q. kunt lenen.
Ik heb me er in vorig leven, bij waypoint, wat in verdiept. Vooral ook omdat we ook het outdoor assortiment van wolf camper verkochten..

Zelf heb ik twee verschillende matjes: een hele dikke, brede, comfortabele mat die ik ooit bij Obelink kocht. Dat is een grote, lompe rol; vergelijkbaar met wat op jouw foto te zien is.
Maar ik heb ook een hele kleine, dunne. Pakketformaat is eenderde van de eerste; gewicht onder de kilo.
Ligt absoluut minder comfortabel dan die dikke, maar houdt wel het vocht/kou tegen; en dat is meestal eigenlijk waar het om gaat.

Dat laatste hangt allicht ook belangrijk af van waar je naar toe gaat; en wat de nachttemperaturen zijn. Ben je in Zuid-Frankrijk en blijft je op zeeniveau; of meer in het binnenland op 2000 meter hoogte? Worden je botten stram van optrekkende kou of juist van een harde ondergrond?

Een luchtbed levert minder volume tegen hoger gewicht; weliswaar een hoger ligcomfort maar door gebrek aan isolatie in de bergen zeker af te raden.

Ik denk dat je de meeste ruimtewinst kunt halen met de matras. Die dunne dingen zijn ook redelijk betaalbaar; kijk bijv naar Micro

Qua slaapzak: die heel klein opvouwbare kunnen heel goed zijn, maar zijn meestal toch echt zomerslaapzakken. Komt de nachttemperatuur onder de 10 graden dan moet je 'ervaren slaapzakslaper' zijn om daar lekker in te liggen. Vaak kun je ook losse katoenen of satijnen binnenzakken kopen.
 
Geloof me zot dat was ook zeker de planning maar finacieel zit dat er even niet in. We hebben net een andere camper gekocht dus het geld is op..
De keuze om te kamperen is dus voornamelijk daarop genomen.
Waarom geen aanhanger achter de camper met de FJ of de Vespa er op?? Heb je je eigen ''home'' bij je en met de tweewieler kun je lekker overal heen...
1x investeren in een trekhaak...
 
Waarom geen aanhanger achter de camper met de FJ of de Vespa er op?? Heb je je eigen ''home'' bij je en met de tweewieler kun je lekker overal heen...
1x investeren in een trekhaak...
Omdat we dat al jaren doen:
Brw3WuH2x61Ya6vO22JX_t_qbZ97gIJyqAnmrntwtW8=w576-h768-no

*D
Nu wil ik op de motor vanuit huis gewoon met zijn 2en een toertje maken.

Net ff de decathlon bezocht trouwens, dat kost echt helemaal niets daar. Voor 12 euro (35% korting) koop je een self inflatable matje, en voor 20 Euro een 2 persoons luchtbedje.
Mocht ik niet het juiste spul kunnen lenen dan koop je dus inderdaad voor nog geen 100 euro een setje bij elkaar voor 2 personen.
 
Jaa, ideaal! met de scooter achterop.
Wij hebben een luchtgekoelde VW bus van 32 jaar oud en die heeft jammer genoeg te weinig pk's om onze transalpen mee te trekken op een aanhanger.
Vlakke weg zou nog net gaan maar als je in Duitsland de bulten krijgt wordt het lastig.....daarom af en toe een leuk tripje met de brommers.. :)
 
Voor wat betreft camping prijzen..25 euro per nacht dat betalen we met de camper nog niet eens, althans dan vinden we dat al duur.

25 euro per nacht lijkt me inderdaad ook wel wat overdreven. Ga je in het hoogseizoen in Frankrijk naar campings met kinderanimatie, zwembad en 6 verschillende restaurants dan is het wel een realitische prijs, maar iets zegt me dat Bommes daar niet naar op zoek is :+ Met een klein trekkerstentje en twee personen moet je het over het algemeen inderdaad wel gaan redden voor 15 euro. Afgelopen zomer was mijn duurste camping 17 euro per nacht voor één persoon, maar dat was dan ook een drukbezochte stadscamping. Dat was ook echt wel een uitschieter. Meestal zit je voor één persoon rond de 10 euro, dus 15 euro voor 2 personen moet makkelijk kunnen.
 
Het doel is een trip van een week dus zoveel schone kleding hoeft er niet mee.
Was middel....tja we willen elke dag verder rijden en dus was drogen terwijl wij rijden.. Dat lijkt me wat lastig

voor wasmiddel kan je ook gewoon wat shampoo gebruiken wat je neem ik aan gewoon bij je hebt.
als je een bagage netje hebt kun je tijdens het rijden gewoon daar onder je kleding proppen. werkt verrassend goed
 
Mijn motto is: de kunst van het inpakken, is het weglaten. Je zult versteld zijn van wat je allemaal niet nodig hebt.
Zelf kopen is een optie maar vaak kun je spullen lenen van familie of vrienden. Ook is 2e hands kopen een perfecte optie, Marktplaats en Speurders bieden legio mogelijkheden.
Ga voordat je op vakantie gaat eens een weekend kamperen in de buurt. Dat bied je de mogelijkheid om je motor te bepakken en er achter te komen wat je allemaal (niet) nodig hebt!!
 
Tgoh ja.
Ik ben 11 dagen weg geweest.
Ik had 1 potje mee, en ik maakt een kampvuur om mijn potje te koken.
S'morgens wheetabix met melk en een thee'tje.
S'middags meestal ergens warm gaan eten

S'avonds
Ravioli, soep, uncle bens rijst zakjes ... alles uit blik en waarvoor je maar 1 kookpot voor nodig had.

En zoveel mogelijk volkoren, zodanig dat je niet na een uur terug honger had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan