Kamperen: how to?

ik (wij) nemen een dekzeil mee met stokken en maken daar een keuken tent van.
waar ik dan de scepter zwaai :+
3 week bij ons kost je ongeveer 15 a 16 hondert euro, en rond de 8 duizend kliks
voor de fiets :Y
1 week zoals de kroatie trip 10 dagen kan voor 500 piek of iets meer :Y
hangt ook een beetje van jezelf af...
en ploatje he :+ [afbeelding]

Tja en dan naar streken gaan waar het zelden regent 8-)
 
Overal waar je komt is er zowel in tankstations/wegrestaurants van alles te krijgen. ook maaltijdsalades, kant-en-klaar gerechten etc. Daar kan je echt niet tegen koken. Verder hebben tegenwoordig de meeste campings kooktoestellen. Zeker in Noorwegen staat alles klaar. Meenemen heeft echt geen zin tenzij je het echt leuk vindt.

Dan kan jij gewoon niet fatsoenlijk koken :) Ik draai een lekkerdererere maaltijd in elkaar van wat simpele ingrediënten dan een tankstation mij aan kant en klare meuk kan leveren.

edit: ik las in de eerste beginposts wat over benzine- vs gasbranders. Zelf heb ik hier een paar maanden over getwijfeld en uiteindelijk voor een gasbrander gekozen. Initiële kosten van een benzinebrander waren mij te hoog en gas brandt schoner (in de regel zal het schoonmaken van een benzinebrander echter goed te doen zijn). Voornaamste reden dat ik gekozen heb voor gas is dat er reeds een verlichting op gas aanwezig is die ik op hetzelfde gastankje kan aansluiten.

Elk heeft zijn voor- en nadeel...
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik ook altijd gas , benzinebranders gaan soms lekken als ze in de koffer flink gehusseld worden tijdens rijden .
niks zo smerig als je bagage gedrenkt in benzine :r
 
Ik heb nog nooit last gehad van een lekkende benzinebrander dus dat probleem valt volgens mij ook wel mee. Even de leiding en het brandertje doorblazen of leegschudden en zorgen dat de fles goed dichtzit voor je alles opbergt en dat mag geen probleem zijn.
 
ik gebruik ook altijd gas , benzinebranders gaan soms lekken als ze in de koffer flink gehusseld worden tijdens rijden .
niks zo smerig als je bagage gedrenkt in benzine :r

Mmm, lekt de brander zelf dan? 't Is wel de bedoeling dat je het reservoir dicht draait en hem dan uit laat branden / verdampen...
 
Ik heb nog nooit last gehad van een lekkende benzinebrander dus dat probleem valt volgens mij ook wel mee. Even de leiding en het brandertje doorblazen of leegschudden en zorgen dat de fles goed dichtzit voor je alles opbergt en dat mag geen probleem zijn.
en de fles altijd nog weer in 'n extra zakje voor de zekerheid :Y

nog geen problemen mogen ervaren!
 
Mmm, lekt de brander zelf dan? 't Is wel de bedoeling dat je het reservoir dicht draait en hem dan uit laat branden / verdampen...
De brander zelf niet want dat verdampt wel maar in het slangetje tussen brandstoffles en verdamper wil wel eens een paar druppels benzine blijven staan. Even schudden voor je het brandertje opbergt en dat is ook weer opgelost.

image_1270387284864_XL.jpg


ik bedoel dus in dat messingkleurige flexibele stuk.
 
Voornaamste reden dat ik gekozen heb voor gas is dat er reeds een verlichting op gas aanwezig is die ik op hetzelfde gastankje kan aansluiten.

Het enige nadeel van gas is dat je niet overal die tankjes kunt kopen, zeker in Scandinavie is dat lastig. Maar ik neem er altijd vier mee, er passen er precies 2 in mijn wandelschoenen dus het neemt eigenlijk geen extra ruimte in.
 
Je kan ze ook op het motorblok binden... wel een beetje doorrijden, anders wordt het spul te warm :+
 
Ik heb altijd begrepen dat normale benzine je brander binnen no-time om zeep helpt en dat je speciale (en reukloze) benzine moet gebruiken, maar da's dus onzin?
ik heb een allesbrander waar je ook diesel en kerosine in kan, handig voor in rusland en landen langs de kanten van afganistan waar je geen campinggas vindt. Verder zou ik niet teveel besparen op gewicht als je dat met eten zoekt te doen. niets is zo kut als zonder eten vallen met een rugzak vol water... op water alleen trek je het niet!
 
Laatst bewerkt:
ik heb een allesbrander waar je ook diesel en kerosine in kan, handig voor in rusland en landen langs de kanten van afganistan waar je geen campinggas vindt. Verder zou ik niet teveel besparen op gewicht als je dat met eten zoekt te doen. niets is zo kut als zonder eten vallen met een rugzak vol water... op water alleen trek je het niet!

Altijd wel hout in de buurt te vinden.. nooit problemen mee gehad.
 
Zit er aan te denken om deze zomer Scandinavië te gaan, mag je daar zomaar een kampvuur(tje) maken voor warmte/ romantiek ;) / marshmellows?
 
Voor Denemarken/Noorwegen weet ik het niet maar in Zweden mag het wel. :Y
Voor Zweden moet je ff googlen op allemansrecht daar staan alle regels voor "wild "kamperen etc :Y
Danny :W :]
 
Voor Denemarken/Noorwegen weet ik het niet maar in Zweden mag het wel. :Y
Voor Zweden moet je ff googlen op allemansrecht daar staan alle regels voor "wild "kamperen etc :Y
Danny :W :]

blijf wel weg/onzichtbaar vanaf de doorgaande wegen..
ik koos er voor om het met een mooie vrouw niet te doen, na met de zweden gesproken te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan