Kamperen in herfstvakantie

Jorisch

MF'er
28 jan 2013
185
4
Valkenswaard
Hallo,

Ik ben van plan om met wat vrienden deze herfstavantie richting de Vogezen te gaan voor een paar dagen.

De keuze voor kamperen komt omdat we de prijs wat willen drukken en je vaak niet hoeft te reserveren, dus als het echt flink regent gaan we gewoon niet.

Nu heb ik even zitten zoeken naar wat campings in die regio, maar vrijwel niks is open tot eind oktober.

Ik dacht dat er ook in het najaar nog genoeg rijders nog een laatste weekendje weg gingen. Gaan die allemaal in huisjes zitten? Of kijk ik echt over de juiste campings heen?

Kent iemand eventueel een camping die nog open is tot eind oktober?
 
En ergens bij een boer (excuus agrariër) vragen of jullie daar terecht kunnen? Met een beetje geluk heeft hij nog een leuke dochter die midden in de nacht wil komen kennismaken.
 
Laatst bewerkt:
als alternatief kan je ook eens kijken op airbnb.com
qua campings geen ervaring in die buurt, maar daar is google voor.
op zich niet gek dat er weinig te vinden is in die buurt qua camping, het kan koud worden in de bergen he.

als je met meerdere ben kan je de overnachtig qua prijs delen he, ben je pp goedkoper uit met een vakantiehuis ipv een hotel.

voor camping dingen kan je hier nog even spieken :
Het grote motorkamperen topic 2

mooie regio hoor, succes ;) :]
 
www.campingfrance.com, www.gites.nl

overigens zijn er in de Vogezen best veel Gites, minicampings bij boeren en B&B ( chambre d"hotes)te vinden waar je s'avonds nog binnen kan vallen ik denk dat je max voor 10 euro p.p. een gite kan vinden in de periode dat je wilt gaan. Houd je ogen goed open voor kleine bordjes langs de weggetjes .
 
Bedankt voor de reacties, ik heb al een paar zeer nuttige links gezien

Ik ga het eens overleggen met de groep

En natuurlijk hopen op goed (droog) weer
 
kijk ook even goed op welke hoogte de camping zit. Ik heb een keertje in najaar in de vogezen op een hoge camping gezeten. Overdag 15-20 graden, maar 's nachts tegen het vriespunt....is minder prettig.
 
Of zoiets Campings rond Gerardmer, Frankrijk

Vorige week nog door die regio gekomen en inderdaad is het gros van de campings dicht. Wat wil je? Zoals hierboven al beschreven is het overdag wel leuk/lekker, maar 's nachts en 's ochtends is het echt bikkelen of elkaar lekker warm houden. Dus er is bijna geen hond mens, dus campingeigenaren sluiten de keet.
 
Laatst bewerkt:
Je ziet vaak dat de enige campings die nog open zijn de grote campings met bungalows en stacaravans zijn, die worden meestal ook gebruikt voor de wintersport. Neemt niet weg dat je er met je tentje meestal ook wel terecht kunt, maar het is vaak uitgestorven en dus niet echt gezellig. Neem ook voldoende verlichting mee en iets om in de avonduren te kunnen doen als er nergens in de buurt een restaurant of kroeg zit, want vanaf een uurtje of 7 wordt het al donker nu.

Ik heb in NL in de herfstvakantie wel eens -3 gehad een paar jaar geleden, dus wees voorbereid op kou. Dat zal daar alleen maar erger zijn dan hier.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan