Kamperen in oktober

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.772
600
Midden van het Land
Wij zijn van plan om in de tweede helft van september een trip te gaan maken naar Zuid-Spanje. En omdat we het rustig aan willen doen komen we dus pas half oktober weer terug. In het zuiden van Spanje is er geen probleem, daar zijn voldoende campings met een wat ruimer seizoen. Maar we komen natuurlijk ook terug. En dan blijkt de spoeling aardig dun te worden qua beschikbare campings.
Nu kunnen we natuurlijk over gaan naar B&B,s, pensions of hotels. Maar dat dan alleen met de wetenschap dat het niet anders kan.
Dus de vraag is concreet, is er hier op het forum de kennis aanwezig omtrent campings, zeg vanaf de Pyreneeën tot aan Nederland met een langer seizoen. Die zouden dan de route kunnen gaan bepalen.
 
Laatst bewerkt:
Ik reis nagenoeg altijd op de bonnefooi en had zelfs in de winter nooit een probleem om een camping te vinden. Vooral de campings gericht op campers en caravans blijven het hele jaar open en daar kan je ook altijd wel met een tentje terecht.
 
Vooral de campings gericht op campers en caravans blijven het hele jaar open
5953418189_70b20a36f2_b.jpg


:+
 
Ik reis nagenoeg altijd op de bonnefooi en had zelfs in de winter nooit een probleem om een camping te vinden. Vooral de campings gericht op campers en caravans blijven het hele jaar open en daar kan je ook altijd wel met een tentje terecht.

Mijn ervaring in Frankrijk is toch wel anders, afgelopen jaar een trip in de winter gemaakt (februari), en vrij wel alles was dicht. Ik was blij dat ik een aantal campings vooraf had opgezocht. Een paar jaar terug werd ik in Frankrijk ergens eind september ook vriendelijk verzocht te vertrekken omdat de camping ging sluiten, en de camping die ik daarna had sloot enkele dagen later.

In de wintersport gebieden van de Jura en Vogezen en in de Alpen heb je wel wintercampings, maar die sluiten vaak in september, en gaan dan half december weer open.

Afgelopen winter heb ik in de Vogezen op camping Gademont Plage in Granges sur Vologne (vlakbij Gerardmer) gestaan, die was het hele jaar open. In de Jura stond ik op een camping die tussen oktober en december dicht was, dus daar heb je niks aan.
 
Gademont plage is inderdaad "buiten" het seizoen geopend. Verwacht dan alleen een plek en een douche/toilet gelegenheid. Geen eetgelegenheid dus.

Ik vond het een prettige camping met een stookplaats voor een houtvuur.
Ik had sneeuw op de toppen in oktober. Gaf het motorrijden een aparte dimensie...
:)
 
In februari was het toiletgebouw afgesloten (het was dan ook -10) en moest ik het doen met het sanitair in de toiletgroep in het restaurant, maar dat ging prima. Ze stonden wel een beetje raar te kijken toen ik aankwam op de motor, ik was ook de enige kampeerder, maar ze vonden het zo bijzonder dat ik mid-winter op de motor aankwam dat ik geen cent hoefde te betalen. Aardige lui ook, en een mooie camping.
 
Zo zie je maar weer, eerst het motorforum raadplegen. Tot zover alvast bedankt, we gaan weer verder met plannen.
En even voor Noud, ik rijd wel met trailer, maar zie ook wel wat in de caravan. Waar te koop???
 
Laatst bewerkt:
Als je naar alle campings in Frankrijk gaat, kun je rechtsboven kiezen voor "lijst", "lijst en kaart", "kaart en lijst" of "kaart". Ze kennen 8157 campings.
Als je dan op de knop "filter" drukt en je kiest voor openingsperiode, dan kun je filteren op de campings die in de gewenste periode nog open zijn.
Begin oktober zijn er nog 2304 open volgens de site. Half oktober nog 2046 en in november nog 1046.
Bij de weergave kaart en lijst of lijst en kaart krijg je als je met de muis over de kaart scrollt automatisch de betreffende campings te zien in de lijst. *D
Uiteraard inzoomen voor de beste resultaten.

Mocht je een kortingskaart hebben van de ACSi dan is deze site interessant. Kortingskaart kost € 10,95 maar dat haal je bij gebruik van de kaart op die campings in 2 nachten weer terug.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan