Kamperen met de motor: creperen.........of begeren?

Leuk verslag, ook ontzettend veel bekende plekken!
Maareh:
2 motoren, 3 koffers. En dan geeneens een plekkie voor twee wolfcamper stoeltjes én een TT tafeltje voor tussen de koffers? :?
Wij gaan al jaren kamperend op vakantie en idd, met regen is er geen draad aan. :(
24 uur achtereen is meer dan eens gebeurd bij ons, nu al een paar jaar maar naar zuid-frankrijk. Daar is het vaker mooi weer. :]
Dit jaar ook maar weer, Crest, Lunas zijn zeker stopplekken voor ons! *O*



en natuurlijk gecondoleerd. Kan nog zo verwacht zijn maar op dat moment is het altijd te vroeg.
 
Geweldig om te lezen, zoiets moet je eigenlijk gewoon zelf doen.....

Buitengewoon veel sterkte met het overlijden van je neefje......zou niet mogen, pas 6 jaar......
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslag, zonde van het einde (gecondoleerd) Grote delen van de route komen me bekend voor van mijn eigen (1e) motorvakantie, dus ik kan me goed voorstellen dat het genieten was :)
 
Hoi Joke,
Mooi verslag van je reis.

Ik zat zelf met mijn vrouw plus nog 6 stellen (vrouwen reden zelf ook) ook in de Dolomieten van 30 mei tot 8 juni.

Ook wij hebben de Stelvio "bedwongen". Hij is niet mis en ik had echt respect voor de meiden in ons gezelschap die wat betreft de haarspelbochten alleen ervaring met de Eifel hadden.

Geweldig dat julliue het ook hebben gedaan en jullie hele reis lijkt mij echt super.

Uitzicht vanaf de top van de Stelvio:


 
Ook gecondoleerd met je neefje.

Maar wel een fantastisch verslag van een mooie reis.

Maar waarom geen stoelen meegenomen op die GSA? Ik heb altijd één of twee Bever Haddock Chairs bij me (afhankelijk van of ik alleen ben of niet).

beverHaddock.png


Die wegen niet veel en zijn smaller dan de GSA koffers. Als tafel gebruik ik gewoon de koffers.
 
Ten eerste bedankt jullie allen voor jullie meeleven met mij en m'n familie :').
Zo hoort het niet hè? Ouders horen hun kind niet "weg te brengen", dat hoort andersom ;( .

Ten tweede bedankt voor jullie tips over de stoelen. Bij campingstoeltjes dacht ik altijd aan die platte opklapdingen, en anders krijg je zo'n "viskrukje" met drie poten B|.
Die jullie noemen kende ik niet en we zullen ze eens nader gaan bekijken. Misschien dat we bij een volgende reis op een stoeltje in plaats van op de grond zitten *D .

Als tafeltje kun je inderdaad een GSA-koffer gebruiken, maar vaak bleven die aan de motor hangen en dan waren we te lui om ze eraf te halen, of we zaten erop als krukje, maar dat zit nou niet echt lekker :N
 
RoLoo over de pot en de ketel:
...hey Joke ; en dan zeg je tegen mij dat ik niet van die lange verhalen moet schrijven... ;)


Was als zelfbescherming naar jou toe bedoeld Ron *D

Ik vond het erg leuk om het allemaal op te schrijven, moest mezelf vreselijk inhouden om niet al teveel uit te weiden. Ik ga het trouwens niet elke keer doen........kostte in totaal een dag, ik loop nu nóg achter met de was, vakantiespullen nog niet allemaal opgeruimd, nog geen tijd gehad het forum bij te lezen......... B|
 
lapo over Camping Moto:
En hoe was het in Crest? Zitten nieuwe eigenaren op als ik het goed heb. Was er vorig jaar maar de eigenaresse is afgelopen winter overleden.

Klopt........de eigenaresse was al een paar jaar ziek en de camping stond al langere tijd te koop hoorde ik. Vorig jaar is ze overleden ;( .
Nu is er een driekoppige leiding want per 1 mei hebben zich drie man ingekocht vertelden ze zelf. Aardige mensen en ik hoop dat ze er (weer) een succes van maken want het is een prachtige camping op een schitterend stuk terrein met veel bomen en water. Er is een sleutelplaats, een wasplaats (beiden voor de motor bedoel ik, zelf kun je je ergens anders wassen ;)), een zwembad, je kunt er lekker en niet duur eten........ :9~

(ik heb geen aandelen hoor! ;))
 
Enjoy-Rider weet nu ook wat het is...:

Ik vond het erg leuk om het allemaal op te schrijven, moest mezelf vreselijk inhouden om niet al teveel uit te weiden.

Ik ga het trouwens niet elke keer doen........kostte in totaal een dag, ik loop nu nóg achter met de was, vakantiespullen nog niet allemaal opgeruimd, nog geen tijd gehad het forum bij te lezen......... B|

...kun je nagaan hoeveel tijd mij al die gekkigheid gekost heeft... ;)




...ik loop zelfs achter met mijn leven...
...voel mij ongeveer 26, ben echter per ongeluk al ouder... :/
 
motormaniac58 kent de Stelvio:

Ook wij hebben de Stelvio "bedwongen". Hij is niet mis en ik had echt respect voor de meiden in ons gezelschap die wat betreft de haarspelbochten alleen ervaring met de Eifel hadden.

Geweldig dat julliue het ook hebben gedaan en jullie hele reis lijkt mij echt super.

Het lastigste van de Stelvio is misschien wel het feit dat je steeds rekening moet houden met overig verkeer dat vaak opeens vanuit een bocht opdoemt en waardoor je je eigen plan moet laten varen. Zelf moet ik toegeven dat ik wel dénk dat ik inmiddels heel ervaren ben ;), maar in de praktijk ben ik nog heel geconcentreed met zo'n bocht bezig, het is nog geen automatisme. Het overige verkeer haalt me dan uit m'n concentratie waardoor de kans op fouten maken groter is. Daarnaast ben ik niet de enige die graag de weghelft van de tegenligger inpikt om meer ruimte te hebben in een scherpe haarspeld. Tegenliggers doen dat ook en daar moet je op bedacht zijn en rekening mee houden, uitwijkmarge hebben. En in feite is die er nauwelijks.

Ik was misschien wel het meest teleurgesteld in het feit dat ik hem niét fluitend met die twee vingers in m'n neus reed B| . Had wat dat betreft de lat hoog gelegd voor mezelf.
Goede reden om vaak en veel lastige passen te rijden, dan kan het in de toekomst alleen maar beter gaan en draai ik ook voor de Stelvio m'n hand niet meer om :]
 
RoLoo vraagt zich af waar de tijd blijft:

...kun je nagaan hoeveel tijd mij al die gekkigheid gekost heeft... ;)

...ik loop zelfs achter met mijn leven...
...voel mij ongeveer 26, ben echter per ongeluk al ouder... :/

Oh, en ik had het me altijd zo voorgesteld dat jij en je vrouw thuiskomen, jij het forum gaat bijlezen, je motor gaat poetsen, je verslagen op papier zet en weer naar je werk gaat.
En je vrouw gaat de vakantiespullen schoonmaken en opruimen, de was doen, strijken en opvouwen, de boodschappen doen, de post opruimen, de planten water geven........

Niet dat ik klaag hoor, maar ik doe dat dus allemáál, of in ieder geval, ik zou het graag wíllen en ik doe een serieuze poging ;) .
 
Enjoy-Rider over haar vermeende druk zijn...:

Oh, en ik had het me altijd zo voorgesteld dat jij en je vrouw thuiskomen, jij het forum gaat bijlezen, je motor gaat poetsen, je verslagen op papier zet en weer naar je werk gaat.

En je vrouw gaat de vakantiespullen schoonmaken en opruimen, de was doen, strijken en opvouwen, de boodschappen doen, de post opruimen, de planten water geven........

Niet dat ik klaag hoor, maar ik doe dat dus allemáál, of in ieder geval, ik zou het graag wíllen en ik doe een serieuze poging ;) .

...je vergeet dat er ook nog iemand de tuin 'mag' doen... ;)

...kost ook tijd...





...mijn tijd... ;)
 
Hallo Joke,

Geweldig reisverslag om te lezen, en heerlijk dat je zo eerlijk bent over je gevoelens tijdens de toer. Ik ben eerlijk gezegd wel heel blij dat we dit jaar naar Oostenrijk gaan en ik de Umbrailpas en de Passo dello Stelvio gelukkig (nog) niet hoef mee te maken.

En gecondoleerd met je neefje......
 
Weet je al wanneer je examen op de OBW doet Laura?
Nog niet....
Moet eerst mijn theorie nog halen voordat we het examen gaan aanvragen want stel je voor dat ik mijn theorie niet haal, dan mag ik dat examen niet rijden maar moet ik 'm wel betalen.... B|
Ga donderdag weer theorie examen doen, als ik dan slaag (I hope so...) ga ik gelijk langs de rijschool om een examen te plannen...
En dan natuurlijk hopen dat het voor de vakantie nog kan!!
Anders wordt het pas September, aangezien mijn rijinstructeur de hele maand Augustus vrij is... :/
Dus.... Ik houd je op de hoogte....
 
Ga donderdag weer theorie examen doen, als ik dan slaag (I hope so...) ga ik gelijk langs de rijschool om een examen te plannen...

We duimen voor je ! :Y

[offtopic...]
Girl hoopt deze week de koffertjes voor de GS binnen te krijgen.
Het was een lelijk uitziende kofferset van een adventure (flink uitgeslagen en verweerd)... maar le husband heeft ze meegenomen naar het werk. Polijsten :9~ ... en de binnenkant wordt zefls bekleed! _O-

[/einde offttopic]
 
Laatst bewerkt:
lampje zit te blokken:

Ga donderdag weer theorie examen doen, als ik dan slaag (I hope so...) ga ik gelijk langs de rijschool om een examen te plannen...

Succes Laura!!!! *O*
Ik weet nog dat ik avondenlang tientallen proef-examens via internet heb gemaakt. Ik ging het steeds leuker vinden en was niet te stoppen ;)
Mij kon niets meer gebeuren :+
En dan tóch nog bijna zakken omdat er een paar vragen tussen zitten die dus écht nergens in theorie of proefexamens stonden hè!? :(

Sowieso is het heel leerzaam om als je al jaren auto rijdt nog eens je theorie te doen, al zal niemand dat vrijwillig en zomaar zonder reden nog eens oppakken denk ik. Maar ik kwam in die tijd verkeersborden tegen die ik nog nooit had gezien. Dat wil zeggen......omdat ik voorheen toch niet wist wat ze betekenden filterde mijn brein ze waarschijnlijk comfortabel voor me weg. De veelheid van verkeersborden op de weg is toch al om gek van te worden |(

Maar het kan nog veel erger.......om het even on topic te houden: tijdens de afgelopen vakantie viel het me op dat er in landen als Frankrijk en Italië soms tientallen meter lang rijen verkeers borden achter elkaar stonden. Omdat je nieuw bent als verkeersdeelnemer in een onbekend land probeer je alles te lezen om niets te missen, maar dat kost zoveel aandacht en energie dat je minder met het verkeer zélf bezig kunt zijn. En voegen al die borden nou zoveel toe? :? Ik weet niet eens meer wat erop stond, alleen dat ik helemaal gek werd van al die input en zelfs regelmatig in de lach schoot van ál die borden op een rijtje :}
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet eens meer wat erop stond, alleen dat ik helemaal gek werd van al die input en zelfs regelmatig in de lach schoot van ál die borden op een rijtje :}

Als ze voor een goed humeur zorg(d)en vind ik dat ze een prima functie hebben :)

@ Laura: Succes!
 
Egni durft ook niet alles:
Hallo Joke,

Geweldig reisverslag om te lezen, en heerlijk dat je zo eerlijk bent over je gevoelens tijdens de toer. Ik ben eerlijk gezegd wel heel blij dat we dit jaar naar Oostenrijk gaan en ik de Umbrailpas en de Passo dello Stelvio gelukkig (nog) niet hoef mee te maken.

Ik zie het al Egni......je bent ook een vrouw :+
Wij durven daar gewoon voor uit te komen hè? Mannen gaan veel te veel gebukt onder de druk om macho en stoer te doen. En hun leven lang is ze zo ingepeperd dat ze geen watje mogen zijn dat ze er zelf ook in zijn gaan geloven dát ze het niet zijn ;)
Ook een vorm van positief denken ;)
 
Enjoy-Rider heeft weer wat gevonden...:

Ik zie het al Egni......je bent ook een vrouw :+

Wij durven daar gewoon voor uit te komen hè?
Mannen gaan veel te veel gebukt onder de druk om macho en stoer te doen.



En hun leven lang is ze zo ingepeperd dat ze geen watje mogen zijn dat ze er zelf ook in zijn gaan geloven dát ze het niet zijn ;)

...pffff.... -O-







...Umbrial pass ; been there, done that, no problem (alleen je motor wordt er zo stoffig van...)

...Stelvio (naar beneden) ; op de RT, en dus 2 personen, geen probleem...
...sommige bochten zijn rottig ; geef ik toe, maar met de gemiddelde toerfiets fluit je zo naar beneden...


...wel dacht ik vaak van 'als de remmen het nu maar niet begeven...' :/
 
RoLoo komt direct m'n theorie bewijzen:


...pffff.... -O-


...Umbrial pass ; been there, done that, no problem (alleen je motor wordt er zo stoffig van...)

...Stelvio (naar beneden) ; op de RT, en dus 2 personen, geen probleem...
...sommige bochten zijn rottig ; geef ik toe, maar met de gemiddelde toerfiets fluit je zo naar beneden...
Tuurlijk Ron, daar draai jij je hand niet voor om ;) .
Ook niet toen je net een jaar reed natuurlijk, want op die leeftijd is het voor een knul helemáál not done om je kwetsbaar op te stellen ;)
...wel dacht ik vaak van 'als de remmen het nu maar niet begeven...' :/
En van die gedachte word jij gelukkig ook helemaal niet bang :+


Trouwens, voor het geval jullie je nu van alles in je hoofd halen: ik rijd niet (altijd) als een watje hoor! :N Gisteravond werd me vanaf de bank naast me nog toevertrouwd dat veel vrouwen rijden als een muts ( :?), maar dat ik absoluut niet als een muts rij en dat ik stijl naar beneden gaand nog vaak flink wat gas bijgeef als het me niet hard genoeg gaat :+
Ik geloof dat dat een compliment is uit een mannenmond ;)
Maar ik wil wel altijd het gevoel hebben dat ik de controle over m'n motor behoud. En als ik dat gevoel niet heb rij ik langzamer, voorzichtiger, of ik rijd niét. Motorrijden is al één groot risico, ik wil er niet nog meer nemen dan nodig is :N .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan