Kamperen met tent

Spider

A dirty mind is a joy forever!
Donateur
17 aug 2001
98.214
243
Vlakbij Utrecht
Op donderdag 14 februari 2002 09:56 schreef -ViPER- het volgende:
heee maximum je hebt gelijk in nederland camperen lijkt me nix!!! maar ik ga van de zomer op vakantie met de motor , en met een tent . wie heeft er ervaring mee (ik heb het namelijk nog nooit gedaan) is het wat??? :}

Afgelopen jaar met 2 motoren en een tent op vakantie geweest, een Pan en een Fazer. Gaat uitstekend! Ruimte zat voor tent, slaapzakken, wat kleding, gasbrandertjes, veel boeken, voer en 2 stoeltjes!
De Pan heeft natuurlijk 2 koffers dus daar kan een hoop klein grut in. Op de buddy van beide motoren een kanotas (roltas) gebonden waarvan een met slaapzakken en de andere met kleding, 2 kleine kussentjes *D en 2 stoeltjes. De tent op het bagagerekje van de Fazer en allebei een tanktas met boeken, camera ed. En je bent klaar om te :]

Een jaar of 7 geleden met z\'n 2en op een CX500 op vakantie geweest. Ook dat paste allemaal. Koffers vullen, slaapzakken bovenop de koffers binden, tas achterop en wij er tussenin. Oke, we hadden toen geen stoeltjes mee maar hebben wel in 11 dagen tijd (waarvan 1 dag rust) 4600 km. door de alpen gescheurt!
 
Laatst bewerkt:
ja ik naar italie

twee zijtassen een weekend tas en een tanktas

gaat perfectos...


:} italie :}
 
Sorry, heb naar aanleiding van de reactie van Viper een topic aangemaakt maar niet gekeken waar ik stond. :z :z :z :z :z :z
 
Huisgenoot van mij is met zijn vriendin naar Bordeaux gereden en heeft daar twee weken vakantie gevierd. Nu komt het: op een Cagiva Mito (eentje dus, met zijn tweeen op dat ding dus)
 
Je moet je niet alle luxe van de wereld wensen. Dan is het goed te doen.

Tanktas en waterdichte bagagetas (Ortlieb Rack-Pack) achterop de buddy.
Met z\'n tweeën gaat ook, maar dan heb je een bagagerek nodig voor de tas en een paar zadeltassen (bv van Oxford Products)

En natuurlijk alles zo compact mogelijk. Een normale slaapzak neemt bv de plaats in van 3 lichtgewicht slaapzakjes.

Ga een keer bij Spacsport in Nijmegen of De Wit in Schijndel kijken, daar hebben ze van alles.
 
Quote:
Op donderdag 14 februari 2002 17:09 schreef Sabelhout het volgende:
Huisgenoot van mij is met zijn vriendin naar Bordeaux gereden en heeft daar twee weken vakantie gevierd. Nu komt het: op een Cagiva Mito (eentje dus, met zijn tweeen op dat ding dus)



Hmm, hoe zou die onderbroek hebben geroken na 2 weken?
 
Eind jaren \'70 met een XS750, tanktas,tent,zijtassen en 2 slaapzakken naar de alpen gegaan. Was toen prima te doen. Als je nu erop terugkijkt wat primitief t.o.v. wat nu hebt: estate,caravan,tuinstoelen,koelkast,krat bier en ga zo maar door.

Onderbroeken was toen ook geen probleem, wegwerp onderbroeken aan of helemaal geen aan of een zwembroek aan.
 
Ben ooit op een CBX550F2 met z\'n tweeën naar Duitsland geweest met de tent, maar als het dan alleen maar regent, dan is de lol er wel snel af. Was misschien met mooi weer niets aan de hand geweest, maar dit was gewoon :j :j

Daarna ben ik lekker een paar keer met de KNMV op pad geweest. Rijden, rijden, rijden, rijden, naar het hotel. Biertje pakken, douchen, nog een biertje pakken
beerchug.gif
, eten en de rest van de avond lekker warm en droog doorbrengen met gelijkgestemden :)
 
Is gewoon perfetos , wil bijna neit anders meer tenzij t Hoost van de lucht.
gewoon 2 :] en zijtassen en tanktas slaapzakje oprollen tentje erbij ff vastbinden en gaan.
Wel ff tassen passen want een verkeerde tas is niet lekker rijden.
 
Toen ik twee weken mijn rijbewijs had een vakantierit gemaakt. Utrecht-Berlijn-Tjechoslovakije-Hongarije(ballatonmeer)-Oostenrijk-Utrecht.
Het jaar daarop naar Lissabon.

Allemaal met een GS750 uit 1978.

Is goed te doen en waren mijn beste vakanties.

Met de motor heb je het gevoel dat je op vakantie bent vanaf het moment dat je de weg opdraait. Dit komt omdat een vol bepakte motor anders rijd dan onbepakt.
Met een auto merk je dit verschil niet en begint je vakantie pas al je op de plaats van bestemming bent.

Wanneer je naar portugal rijd en Spanje doorkruist rij je gewoon door een soort woestijn. Het is net alsof je meespeelt in een coca-cola reclame. Alleen maar droge vlaktes en om de 50km een oud tankstationnetje. Echt werelds. :}
 
Wij hebben het beter aangepakt: 3 motoren, vrijwel zonder bagage. De bagage + tenten in een auto, bestuurd door 2 personen zonder motor en rijbewijs A. :P

Iets dat me goed is bevallen is de Speed Pack, een soort universele softcase set. Wordt (werd?) geimporteerd door Motorama. 100 liter bagageruimte achterop vrijwel elke fiets.
 
Och, van een goed vastgemaakte bagagerol achter op het zitje heb je totaal geen last. Je merkt amper dat \'t erop zit, al met al zal het echt niet meer zijn dan een kilo of 15 tot 20. Het rijdt in ieder geval prettiger als met passagier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan