Kamperen? Of toch niet? Of half?

hremie

Die hard MF'er
3 feb 2008
313
27
Het zuiden
Ik ga, samen met mijn vrouw, een week trip doen. Starten in Innsbruck, dan via Tolmezzo richting Gardameer. Van daaruit naar de Stelvio, silvretta hochstrasse,rechts van de bodensee, en terug naar nederland.

Leuke rit, en normaal zouden we dit doen en overnachten in hotels. Alleen 's avonds zijn hotels ook maar hotels, saai, een plak om te slapen zodat je de volgende dag weer verder kan. Maar vrouwlief kwam gisteren ineens met het idee: kunnen we niet gaan kamperen, want dat is 's avonds vooral gezelliger.
Bij mij gingen er meteen alarmbellen rinkelen: hoe ga ik dat in godsnaam met de motor meenemen. 1e reaktie dus, gaan we niet doen.
2e reaktie; kunnen we niet iets halverwege doen. Niet kamperen, maar ook niet in hotels.We kunnen dan bijvoorbeeld wel een stel slaapzakken meenemen, maar niet veel meer.

En nu dus de vraag naar jullie: Wat kan dan wel? Caravans, chaletjes, slapen bij de boer, slapen in tipi's enz. Heb je voorbeelden ervan ergens in de buurt van de route?

Alvast bedankt, Frans
 
Genoeg campings onderweg met dit soort faciliteiten, je kunt je 's nachts niet keren zonder dat je iets raakt, maar een ander voordeel is dat je de keuken niet hoeft op te ruimen, want die zit er niet in. Denk dat google wel wat campings kan vinden voor je?
fass_head_01.jpg
 
Ik weet zeker dat google die campings kan vinden, alleen wat zoek ik dan? :? Slapen in biervaten? Dat is het probleem waar ik nu mee zit |(
 
Rijden jullie beide op een aparte motor?

En wat voor motor(s)?

Reden dat ik dit vraag, is dat je dus extra laadruimte hebt.

Je kan:
  • Camping zoeken en 1 tent meenemen de gehele rit. Samen in de tent overnachten. De tent bij de ene achter op spannen met spanbandjes. Je koopt twee stoeltjes (van die inklapbare) en drinkt 's avonds nog lekker wat op de camping. Eten doe je gewoon buiten de camping.
  • Camping zoeken en kijken of ze een chaletje hebben, dit zie je nogal veel in het noorden.
  • AirBNB, je zoekt dan voor een spotprijs een leuk huisje en gaat expres bij mensen intrekken, midden in de stad. 's Avonds kan je dan lekker de stad in je bent zo weer thuis. Voorbeeld: ik heb in Bergen (Noorwegen) dit jaar een verdieping bij een dame voor mezelf voor maar 40,-, ipv 180eur/nacht voor een hotel.

Belangrijk is ook om te weten wanneer je op vakantie gaat. In het voor- en naseizoen gaat de zon vroeg onder en wil het vaak rond 20:00 al koud zijn. Veelal trekken mensen op de camping dan naar binnen en is er over het algemeen in die tijd nog niet al teveel volk op een camping.

Edit:
Ik zie dat je een sportfiets hebt. Destijds toen ik ook een sportfiets had ging ik zo op vakantie:
PICT0137.JPG

  • Bagagerol met alle kleding en de tent er in. Waterdicht!
  • Rugzak met wat kleding en andere shit om de bagagerol gehangen, scheelt gewicht op je rug.
  • Zadeltassen om luchtbed, gereedschap enz mee te nemen.
  • Tanktas voor navigatie en overige toeters en bellen.

Mocht het hele tent-gebeuren je niet aanstaan, dan van te voren je campings goed moeten plannen want niet alle campings hebben sta-caravans/chalets te huur (het gros heeft dat niet).
 
Laatst bewerkt:
Goede vragen, maar we gaan met z'n tweeen op 1 motor (R1100S). Ik heb daarop twee city koffers en een tanktas. Alles bij elkaar toch zeker ruimte voor wat onderbroeken en sokken, maar niet veel meer :P .

AirBNB; veel over gehoord, maar niet in verdiept. Ga ik dus nu wel doen :Y . Chalets op campings; is ook een zoekopdracht die ik ga proberen .

Thnx :t
 
Onderweg kom je wel campings tegen, no worry..
Met een navigatie aan boord die ze 'vind' ben je helemaal klaar, al kunnen daar ook campings op staan die al een tijd gesloten zijn.
 
Goede vragen, maar we gaan met z'n tweeen op 1 motor (R1100S). Ik heb daarop twee city koffers en een tanktas. Alles bij elkaar toch zeker ruimte voor wat onderbroeken en sokken, maar niet veel meer :P .

AirBNB; veel over gehoord, maar niet in verdiept. Ga ik dus nu wel doen :Y . Chalets op campings; is ook een zoekopdracht die ik ga proberen .

Thnx :t

Ah 1 motor met zijn 2en, dan valt bagage meeleuren af, tenzij je een Goldwing hebt natuurlijk :P

Wat betreft AirBNB:

  • Als je je registreert, zorg dan ook dat je alles van je verifieert (zoals telefoonnr enz). Een hoop mensen weigeren ongeverifieerde bezoekers.
  • Bij AirBNB kan je filteren op mensen die hun huis helemaal verhuren of gedeeltelijk. Vakantiehuisjes aan het strand bijvoorbeeld zijn vaak helemaal voor jezelf, echter is er wel wat minder volk om je heen.
  • AirBNB heeft een App voor iPhone/Android. De meeste verhuurders accepteren je verzoek automatisch. Zo kan je dus op je mobieltje 's ochtends je overnachting voor de avond in een geheel andere stad heel simpel boeken, met de zekerheid dat je er ook terecht kan.
  • AirBNB ondersteund iDEAL, maar ik raad je aan een paypal account aan te maken als je die nog niet hebt. Als je een paypal account hebt, raad ik je aan deze te linken aan je echte rekeningnr hier in NL. Is je paypal gelinkt met je rekeningnr hier in NL, dan kan je bij Paypal gelijk opgeven dat hij betalingsopdrachten van AirBNB automatisch moet accepteren. Zo kan je met 1 druk op de knop zonder moeilijk doen overal reserveren, waar je ook bent. Paypal bied overigens veel veiligheid, het is zeer eenvoudig je geld terug te krijgen als er misbruik gemaakt is.
  • Bij het reserveren zal AirBNB het bedrag direct van je rekening afschrijven en vasthouden tot de dag na je bezoek. Als je niks meld (zoals b.v. dat de host niet kwam opdagen, zal het geld automatisch worden overgemaakt naar de 'host'.
  • Als je bij iemand thuis een kamer neemt (dus niet de hele woning), sommige bewoners laten je gewoon je gang gaan, anderen zijn zeer communicatief en zijn gek op praten. Veelal maak je dat al op uit het verhaaltje dat de 'host' over zichtzelf verteld.
  • Als je weggaat, laat het netjes achter, wel zo netjes, en daardoor zal de 'host' je een goede recentie geven, zodat de volgende host kan zien dat je een nette vent bent.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Thnx SAmmie, maar campings vinden is niet het probleem denk ik. Campings vinden waar ik 1 nacht een tent of chalet of caravn kan huren is een ander verhaal..

Thnx JorisK, ik ga me er echt eens in verdiepen. Het lijkt me in ieder geval een stuk leuker dan een simpel hotel

:t
 
:$ Thnx Beekberger, als ik dit zo zie, dan had ik dat ook kunnen vinden. Alleen kon ik de juiste zoektermen niet vinden zodat google me de juiste richting in zou duwen.
 
Verhuur van kleine simpele chalets zoals ze in Scandinavië op vrijwel elke camping hebben zie je in de regio die je beschrijft gek genoeg nauwelijks. Ze zijn er wel, maar niet veel. Of je er een hele vakantie op kunt plannen weet ik niet. Stacaravans, huisjes en van die safaritenten zie je genoeg, maar die zijn voornamelijk in het hoogseizoen volgens mij behoorlijk aan de prijs. Ook worden ze meestal verhuurd voor langere periodes (week/midweek) en vaak niet voor maar één nacht.

Kamperen met 2 personen op één motor is gerust wel mogelijk, maar dan wordt het vooral de kunst van het thuislaten en behoorlijk behelpen. Met slechts 2 koffers en een tanktas wordt het wel erg lastig.

Edit: Handige link van Beekberger, wist niet dat je ook alleen campings met trekkershutten kon selecteren.
 
Laatst bewerkt:
Kamperen kan wel hoor, maar laat veel thuis en wat je meeneemt is klein en oncomfortabel :-)

Als je de gear nog niet hebt is t prijzig om allemaal aan te schaffen (pannetje, kookstel, matjes, slaapzakken, tent). Ik gebruik mijn trekking gear, en neem wel een grotere koepel tent mee (6kg, ipv mijn 1,5kg trekking tent)
 
Basic kamperen?
als je naar mooi weer gaat is een simpel tentje , goedkope slaapzak maar wel goeie slaapmatjes genoeg. Wat kleding, extra schoeisel. Eten en drinken kun je overal kopen of doen, dan heb je voor een overnachting altijd wat bij je, en als er leuke en betaalbare hutjes staan dan neem je die.
 
Terug
Bovenaan Onderaan