Kan de max snelheid van een traject controle aangepast worden? (Schiphol)

Olsthoorn

Westland
17 okt 2019
84
78
Hoi hoi,
Al een tijdje bij Schiphol zijn er werkzaamheden waardoor een groot stuk van de snelweg nu 70 km/u is geworden en dat stuk gaat ook over de trajectcontrole waar normaal op 100/130 word geflitst. Ik kan me herinneren dat een trajectcontrole veel calibratie moet doorstaan voor het gebruikt kan worden, dus dacht dat het misschien wel niet kon dat ze zomaar de snelheid van de control ook naar 70 halen.

In het kort: Trajectcontrole is normaal 100/130, door werkzaamheden mag je er nu max 70, controleert de trajectcontrole nu ook of je max 70 gaat?
 
Ik heb een paar jaar geleden wel gelezen dat ze de de trajectcontrole wilden gaan koppelen aan de matrixborden. Pilot was toen op de A12 rondom Utrecht dacht ik.

Geen idee of het daadwerkelijk geimplementeerd is.
 
lijkt mij logischerwijs dat het wel mogelijk is en dat ze het dus ook zo doen. Ze ijken tenslotte ook de tellers van politie autos (ala wegmisbruikers). dus een ijking zal niet over 1 fixed punt gebeuren maar waarschijnlijk meerdere punten waar een lineair verband uit wordt gehaald voor de ijkwaarden.
 
Daar beginnen ze echt niet aan, dan is het goedkoper om twee maal per week een flitscamera neer te zetten.
 
Hoi hoi,
Al een tijdje bij Schiphol zijn er werkzaamheden waardoor een groot stuk van de snelweg nu 70 km/u is geworden en dat stuk gaat ook over de trajectcontrole waar normaal op 100/130 word geflitst. Ik kan me herinneren dat een trajectcontrole veel calibratie moet doorstaan voor het gebruikt kan worden, dus dacht dat het misschien wel niet kon dat ze zomaar de snelheid van de control ook naar 70 halen.

In het kort: Trajectcontrole is normaal 100/130, door werkzaamheden mag je er nu max 70, controleert de trajectcontrole nu ook of je max 70 gaat?
Volgens mij is het mogelijk.
Op de A20 bij Rotterdam-centrum richting Hoek van Holland wordt de snelheid verhoogd van 80 naar 100.
 
Ga er van uit van wel, dan zit je altijd goed.

Wat :^ ook zegt: in Rotterdam gebeurt het dagelijks. Dus: ja, dat kan :Y
 
Zat achter een auto voor mij die rond de 80 reed, ik zie het vanzelf wel of de boete valt _O-
 
Kom er iedere dag langs en hou me dan bijna aan die 70km/uur. Nog geen cjib-post gezien. Trajectcontrole lijkt me ook lastig omdat er twee banen voor verkeer richting A’dam zijn ingericht over de oorspronkelijke 5 voor de richting Leiden.
ze kunnen karretjes op Mars laten rijden, maar die trajectcontrole aanpassen is dan blijkbaar lastig😉
Geniet van de zon en let op de koekblikkers.

Peter
 
Ik ben er de afgelopen weken elk weekend met 80-90 doorheen gereden en heb nog geen fanmail ontvangen. Volgens mij zijn de borden van de trajectcontrole zelfs afgeplakt. Zou wel heel flauw/wreed zijn om dan alsnog dat ding aan te hebben...
 
Nee, staat overigens een dik kruis door het trajectcontrole bord.

Nog zoiets, heel veel koekblikjes daar snappen de gele lijntjes niet.
Inderdaad, alle waarschuwingsborden zijn afgeplakt dus ik ga er vanuit dat het niet werkt. Ik hou me er redelijk aan, maar ik zie ze iedere keer met veel hogere snelheid dan ik doorheen gaan.

Die gele lijntjes op links zijn inderdaad nogal ingewikkeld voor de meesten
 
Inderdaad, alle waarschuwingsborden zijn afgeplakt dus ik ga er vanuit dat het niet werkt. Ik hou me er redelijk aan, maar ik zie ze iedere keer met veel hogere snelheid dan ik doorheen gaan.

Die gele lijntjes op links zijn inderdaad nogal ingewikkeld voor de meesten

Ik zal volgende keer wel even naar je zwaaien. :)
 
Volgens mij is het mogelijk.
Op de A20 bij Rotterdam-centrum richting Hoek van Holland wordt de snelheid verhoogd van 80 naar 100.

Alleen het aanpassen van de snelheid zal waarschijnlijk het probleem niet zijn, dat gaat gewoon softwarematig. Op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht is het overdag 100 en 's nachts 130 en dat werkt ook gewoon. In de werkzaamheden op de A4 is nu de hele rijstrookindeling aangepast. Detectielussen en camera's aan de portalen liggen en hangen dus niet meer recht boven de rijstroken, dus de hele indeling klopt niet meer. Dat gaan ze voor die paar weken werkzaamheden echt niet helemaal aanpassen.
 
Duhh, trajectcontrole staat niet afgesteld op een snelheid, trajectcontrole meet de exacte tijd die je over een exacte afstand doet en aangezien s / t = v komt er te alle tijde een gemiddelde snelheid uit. Als ze de treshold op 74 zetten rollen daar alle harderdan74 rijders uit
 
Maar @Olsthoorn je kan gerust weer 100 gaan rijden ho9r. Bouw is weg, borden zijn niet meer afgeplskt
 
Dat is mooi, ik was die file wel een beetje zat. Met name richting Amsterdam over die parallelbaan bij Hoofddorp, alle vrachtwagens die al vroeg voorsoorteerden voor de A5, was niet fijn tussendoor rijden met de motor.
 
Jij moet een prachtig leven hebben, als dat je grootste ergenis is...
;)


Of zit je ook nog op fakebook?
 
Duhh, trajectcontrole staat niet afgesteld op een snelheid, trajectcontrole meet de exacte tijd die je over een exacte afstand doet en aangezien s / t = v komt er te alle tijde een gemiddelde snelheid uit. Als ze de treshold op 74 zetten rollen daar alle harderdan74 rijders uit
Zou makkelijk kunnen idd, maar moet wel officieel geijkt zijn en dat gaan ze niet doen voor wegwerkzaamheden. :)
 
Wat zou er dan precies opnieuw geijkt moeten worden bij een aangepaste snelheid? Er verandert immers niets aan de meting.

Als de indeling van rijstroken op de kop gaat vanwege de werkzaamheden zou het wel eens anders kunnen zijn.
Al vraag ik me af of dat wel echt zo is, dat zou in theorie namelijk kunnen betekenen dat je trajectcontroles kunt ontwijken door over de strepen te rijden die de rijstroken scheiden als je onder de camera's door rijdt.
 
Hoe langzamer het verkeer deste zuiverder de meting zelfs, er hoeft niets aangepast of geëikt. Al rij je gemmiddeld 20 weet dat ding exact je snelheid. De afstand tussen de twee meetpunten veranderd niet. De tijd die je er over doet is de variabele, dat ding heeft niets te maken met hoe hard je rijdt en of je te hard rijdt.

Moet -ie dan denk jij voor alle snelheden boven de 100 telkens geeikt worden? Als je 200 rijdt weet die trajectcontrole dat ook. 300 ook. Ze staat niet afgesteld op een snelheid, ze doen gewoon hun werk en er is -nogmaals- een treshold die bepaalt welk van alle metingen een transactievoorstel krijgen
 
dat zou in theorie namelijk kunnen betekenen dat je trajectcontroles kunt ontwijken door over de strepen te rijden die de rijstroken scheiden als je onder de camera's door rijdt.
nope, heel de baan wordt gechecked, soms zitten ze niet eens recht boven de stroken. boven de vluchtstrook zitten ze zelfs

A4, Leidschendam, je ziet dat ze een 1-2-1-1 verdeling hebben. Als Nederlandse technologie een raket uit de lucht kan halen die er met 3600 km/h aankomt hoef je er niet vanuit te gaan dat een trajectcontrole wat over het hoofd ziet

1622402302381.png
 
Laatst bewerkt:
nope, heel de baan wordt gechecked, soms zitten ze niet eens recht boven de stroken. boven de vluchtstrook zitten ze zelfs

A4, Leidschendam, je ziet dat ze een 1-2-1-1 verdeling hebben. Als Nederlandse technologie een raket uit de lucht kan halen die er met 3600 km/h aankomt hoef je er niet vanuit te gaan dat een trajectcontrole wat over het hoofd ziet

Bekijk bijlage 1638966
Ja, precies wat ik verwachtte dus.
Het leek me al wat onwaarschijnlijk dat de werking afhankelijk is van de exacte positie boven een rijstrook, zoals hierboven gesuggereerd werd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan