Kan de max snelheid van een traject controle aangepast worden? (Schiphol)

ik reed eens op de A15 gewoon 110, 120. op de secundaire weg reed een Spandex-Gangster, misschien 35. Op het moment dat ik voor hem komt te liggen geeft de radarmeting op die secundaire weg mijn snelheid, 119 aan... Die wielrenner moet een hartvezakking hebben gehad

Ik bedoel maar, soms heeft apparatuur een ruim zichtveld
 
Al vraag ik me af of dat wel echt zo is, dat zou in theorie namelijk kunnen betekenen dat je trajectcontroles kunt ontwijken door over de strepen te rijden die de rijstroken scheiden als je onder de camera's door rijdt.
Dat is ook zo, misschien is de techniek nu beter maar een aantal jaar terug kon dat op sommige punten ook gewoon. Met de motor tenminste.
 
Dat is ook zo, misschien is de techniek nu beter maar een aantal jaar terug kon dat op sommige punten ook gewoon. Met de motor tenminste.
dat is zo, de eerste, en die zat in de A13 bij Overschie geloof ik was er zo een, maar voor nu moet je niet het risico willen nemen
 
dat is zo, de eerste, en die zat in de A13 bij Overschie geloof ik was er zo een, maar voor nu moet je niet het risico willen nemen
Klopt idd, daar had ik in het begin nog wel eens dat ik het vergat, dan dook ik op het laatst effe tussen de lussen door, en nooit een boete gehad. Op de A12 bij Woerden ging het ook, toen die er nog was.
 
Vlak boor een vrachtwagen ging ook goed, hoefde je maar bij 1 van de twee portalen te doen, heb het maar nooit gedaan
 
Waarom rij je niet gewoon lekker 70 bij wegwerkzaamheden. Er werken daar mensen die voor jou de weg beter maken. En die savons gewoon weer naar huis willen als je snapt wat ik bedoel. Op zon stukje scheelt het je hoouit een paar minuten van je reistijd.
 
secondes, maar ondanks dat je gelijk hebt werken er bij Leidschendam en op de A13 geen mensen
 
Waarom rij je niet gewoon lekker 70 bij wegwerkzaamheden. Er werken daar mensen die voor jou de weg beter maken. En die savons gewoon weer naar huis willen als je snapt wat ik bedoel. Op zon stukje scheelt het je hoouit een paar minuten van je reistijd.
Ja, als er een open verbinding is met het stuk waar men aan het werk is, houd ik daar echt wel rekening mee. Maar als alles met betonranden is afgezet, of zelfs over de parallelbaan rijdt, ben ik best wel geneigd om 85-90 te rijden op dat stuk.

Ja, precies wat ik verwachtte dus.
Het leek me al wat onwaarschijnlijk dat de werking afhankelijk is van de exacte positie boven een rijstrook, zoals hierboven gesuggereerd werd.
Ik denk dat het hem er vooral in zit, dat de rijstroken een slinger maken, en de weg dus niet meer het exacte verloop heeft waarop de apparatuur is ge-eikt (@Rob RD "Mèn Swats is ge-èk dus hè laup altèd gelèk" ;) (En een linkje voor wie niet uit (de buurt van) De Haag komt) ). En hoewel het technisch allemaal niet zo moeilijk zal zijn om de boel gewoon nauwkeurig te laten werken, zal de bureaucratie er wel voor zorgen dat het niet de moeite is om dat voor die paar weken te regelen. (En daarna weer terug...).
 
Laatst bewerkt:
Ja, als er een open verbinding is met het stuk waar men aan het werk is, houd ik daar echt wel rekening mee. Maar als alles met betonranden is afgezet, of zelfs over de parallelbaan rijdt, ben ik best wel geneigd om 85-90 te rijden op dat stuk.
Daar kan ik nog wel inkomen.
Helaas is niet iedereen even goed in staat dit in te schatten wanneer dat wel en niet kan, en dan gelden de regels voor iedereen.
 
Waarom rij je niet gewoon lekker 70 bij wegwerkzaamheden. Er werken daar mensen die voor jou de weg beter maken. En die savons gewoon weer naar huis willen als je snapt wat ik bedoel. Op zon stukje scheelt het je hoouit een paar minuten van je reistijd.
Heb volgens mij nooit beweerd dat ik 70+ rij in mijn post, snap de opmerking dan ook niet zo zeer. Ik snap ook wel dat het veiligheids kwestie is en niet om je te irriteren.

Tijdens het rijden vroeg ik het me simpelweg af, vandaar de vraag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan