Kan de politie zelf wel knap rijden???

GSXR1000

Die hard MF'er
8 feb 2002
262
0
Heerhugowaard
ALKMAAR - De regionale politiekorpsen hebben jaarlijks 15 miljoen euro schade aan hun wagenpark. Elk jaar lopen zeven op de tien politieauto's een beschadiging op, varierend van een deukje tot een totaal vernielde wagen. :( :( :( :(

Het is mij duidelijk waar wij voor betalen, als we te hard rijden. Het is toch niet normaal meer zeven op de tien auto's met schade. Als je dit weet, wanneer je staande wordt gehouden, ga je toch helemaal koken...
 
Ja simpel, ze kunnen goed rijden, maar ze vinden het zelf ook prachtig om op de grens te rijden...
 
Die lui in die auto's rijden niet echt beter dan een fanatieke autorijder (lees: iemand die weet wat de auto kan en gaat doen).

Die kereltjes op motoren weten wel hoe ze moeten sturen
 
Zou handig zijn als ze hier ff bij hadden gezet welk percentage wordt veroorzaakt door lompe agenten en welk percentage door lompe arrestanten en weet ik veel wat voor idioten waar niets van te plukken valt.
 
Ik ziet hier in de buurt nog wel es een motoragent aan het lessen... vooral in de buurt van Driebergen...

Dat is soms wel ff schrikken (domme fouten) maar uiteindelijk kunnen ze het wel errug goed!
 
:?

GSXR1000, jij gebruikt ook je auto om agressieve arrestanten in te vervoeren?

|(

Het betreffende stukje gaat over schade's die gemaakt worden in het verkeer. Zeven op de tien auto's maken schade, zoals te lezen is, varierend van een deukje tot een totaal vernielde wagen. Het is de korpsleiding dan ook een doorn in het oog. Staat helemaal los van arrestanten die vernielingen zouden plegen aan het interieur.

De schade bedragen zijn zo hoog dat alleen een WA premie nog maar is op te brengen.

Dat zegt toch wel iets over de rijvaardigheid van de "agenten".
 
Laatst bewerkt:
Tja....als ze heel hard door een steegje moeten, en er staat een prullenbak hebbe ze daar schijt aan....dan heb je wel schade, maar is het niet door hun kunnen....en zo wel meer dingen ook....
 
Het betreffende stukje gaat over schade's die gemaakt worden in het verkeer.

....

Toch denk ik dat de agenten de auto voor andere doeleinden gebruiken, dan het ritje naar de supermarkt...

Tegenwoordig worden de fans bij iedere voeltbalwedstrijd "enthousiast".
Da's ook niet goed voor de gemiddelde politieauto

Edit: Ook in het verkeer loopt de politieauto meer risico, omdat ze nu eenmaal meer risico moeten nemen....
Edit2: en dan zitten ze natuurlijk ook nog eens meer op de weg, dan de gemiddelde gebruiker... dus ook meer dan gemiddeld aantal schades... 1+1=2 :?
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 14 mei 2002 15:23 schreef Bertje-ZZR600 het volgende:
Toch denk ik dat de agenten de auto voor andere doeleinden gebruiken, dan het ritje naar de supermarkt...
Dat mag ik toch hopen. Die boodschappen doen ze maar in hun eigen auto in hun eigen tijd :)
 
Tja....als ze heel hard door een steegje moeten, en er staat een prullenbak hebbe ze daar schijt aan....dan heb je wel schade, maar is het niet door hun kunnen....en zo wel meer dingen ook....

Eh dat heb je alleen in Amerikaanse films... })
 
politieauto
Edit2: en dan zitten ze natuurlijk ook nog eens meer op de weg, dan de gemiddelde gebruiker... dus ook meer dan gemiddeld aantal schades...

Maar meer bij de weg is ook meer rijervaring (inzicht), heft elkaar weer een beetje op.
Ze krijgen vast wel een cursus om de rijvaardigheid te verbeteren, maar als je sommigen over de weg ziet dweilen...... |(
 
De meeste agenten kunnen wel aardig sturen.
Ik denk dat de meeste schade wordt aangericht buiten hun schuld.
Maar het blijft veel 7 van de 10 auto's.
 
Kep een keer meegemaakt dat ik, terwijl ik op de bus zat te wachten, een politieauto voorbij zag scheuren met zwaailichten aan en loeiende sirenes.
Toen in later in de bus zat zag ik aan de andere kant van de rijbaan die politieauto op zn dak liggen...
Bleek dat de heren agenten te hard de bocht genomen hadden en ook nog eens geen gordel omhadden, waardoor ze uit de auto geslingerd werden... |(

"Waar jij voor staat, is nodig op straat." :j
 
voor de agentjes maakt het niet veel uit hoor.. zal ik eens vertellen waarom ze in hun dienstauto boodschappen doen...??? hier bedoel ik de normale auto's hè ook de VW BORA'S sander900rr....

Omdat ze dan lekker kunnen scheuren....

OMDAT IEDER VOERTUIG VAN DE POLITIE UIT HET SYSTEEM IS GEHAALD !!!!! ZE KUNNEN DUS GEEN BEKEURING KRIJGEN.... DOOR FLITSPALEN OF MOBIELE FLITS EENHEDEN!!!!!!!!!!

snappie..... ongeacht om welke reden/tijdstip dan ook dat het voertuig geflitst is !!!!
 
Laatst bewerkt:
OMDAT IEDER VOERTUIG VAN DE POLITIE UIT HET SYSTEEM IS GEHAALD !!!!! ZE KUNNEN DUS GEEN BEKEURING KRIJGEN.... DOOR FLITSPALEN OF MOBIELE FLITS EENHEDEN!!!!!!!!!!

snappie..... ongeacht om welke reden/tijdstip dan ook dat het voertuig geflitst is !!!!


Is dat zo? Ik heb mij eens laten vertellen dat dit alleen zo is, als er daadwerkelijk naar een "opdracht" gereden wordt en dat de bekeuring gewoon naar het bureau gaat...

Waar baseer je dit op? Is het een feit of een gevoel?

(dan is het een kwestie van een kentekenplaat laten maken, welke als politievoertuig geregistreerd staat en.... gaaaaaaaann })
 
Brandweer?

Trouwens mensen met een CD kenteken (Corps Diplomatiek) hebben ook een voordeel... In de meeste gevallen worden deze ook niet aangepakt/bekeurd
Kwam een paar dagen terug ergens in Limburg op een snelweg volgens mij Beatrix tegen (zag wel een vage hoed achterin zitten) in haar verlengde Ford met AA kenteken, vergezeld door diverse politiemotoren en auto's (vaag genoeg ook enkele Duitse politiewagens). Ze haalden ons in, zich uiteraard niet aan de maximum snelheid houdend... |(
 
Brandweer?

Trouwens mensen met een CD kenteken (Corps Diplomatiek) hebben ook een voordeel... In de meeste gevallen worden deze ook niet aangepakt/bekeurd
In Belgie krijg je met CD platen de boetes mooi op je bureau

ik spreek uit ondervinding

en qua schade, reken eens uit die auto's zijn 24/24 en 7/7 in gebruik meestal in steden en het is hun auto niet, vergelijk maar eens met taxi firma's die zullen zeker even goed scoren.
 
Kwam een paar dagen terug ergens in Limburg op een snelweg volgens mij Beatrix tegen (zag wel een vage hoed achterin zitten) in haar verlengde Ford met AA kenteken, vergezeld door diverse politiemotoren en auto's (vaag genoeg ook enkele Duitse politiewagens). Ze haalden ons in, zich uiteraard niet aan de maximum snelheid houdend... |(


hee, heb ik ook gezien, idd een beetje vaag, ook Duitse begeleiding, ik reed de andere kant op
 
Terug
Bovenaan Onderaan