Kan dit kwaad? Stokje in olie?

sillie

MF'er
14 apr 2009
56
0
Wellerlooi
Goedenmiddag, ik dacht daarstraks, mooi weer om maar eens de motor te gaan poetsen, immers was ik het de vorige keer vergeten. Mijn kleine buurjongetje van 3 deed ook een poging om me mee te helpen, echter weet ik niet of de afloop zo goed was. Ik dacht effe het olie te gaan peilen, maar bij mijn olie zit er geen peilstok bij dus ik moest zoeken naar een alternatief. Hij natuurlijk vragen wat ik aan het zoeken was en ik uitleggen dat ik op zoek was naar een stokje of iets dergelijks. Voordat ik het echter in de gaten had, had de kleine een houten stokje laten vallen in het oliegedeelte, ik zag het nog net gebeuren. Heb nog met licht gekeken en geprobeerd met een pincet om het stokje eruit te halen. Echter zag ik niks meer van het stokje. Het is een stokje van ongeveer 8 a 10 cm lang. Kan het kwaad? Pfff, ben best wel geschrokken aangezien we morgen een flink stuk gaan touren.
 
Mensen die denken dat een stokje door de hele motor gaat......... :N :+

Onderkant van de motor kijkt omhoog tegen je versnellingsbak. :P

P1012312.jpg


En daar zit ook nog altijd een zeef voor de oliepomp. :Y

P1012287.jpg


Bakje onder de motor.. wel eens hele koppelingsdelen op gevonden. :Y

P1012293.jpg


Speculatie: als dat stokje veel olie opneemt komt die na aftappen nooit meer van je pan af omhoog. O-)
 
Laatst bewerkt:
Mensen die denken dat een stokje door de hele motor gaat......... :N :+

Onderkant van de motor kijkt omhoog tegen je versnellingsbak. :P

[afbeelding]

En daar zit ook nog altijd een zeef voor de oliepomp. :Y

[afbeelding]

Bakje onder de motor.. wel eens hele koppelingsdelen op gevonden. :Y

[afbeelding]

Speculatie: als dat stokje veel olie opneemt komt die na aftappen nooit meer van je pan af omhoog. O-)
Een stokkie blijft drijven, onderdelen zinken. O-)

Vraag me trouwens af of het stokkie in je bak (en olie-aftapgat) kan komen?
Denk eerder dat hij verpulverd zal worden door de tandwielen van je koppeling-krukas.
Of zal hij daar de boel vast laten lopen?
 
Maar effe alle gekheid op een stokje (haha), wij kunnen natuurlijk wel het deksel eraf halen maar volgens de monteur moet er 100% zeker dan een nieuwe pakking op en die hebben we niet hier liggen. En Raymond W: ik had die kleine smurf op dat moment wel door het gat kunnen proppen, maar ik ben al lang blij dat ik het gezien heb, schade was aanzienlijk erger geweest als ik niks ervan geweten had. Ik kan vd week een trailer halen bij onze monteur en ik wil natuurlijk wel dat stokje als bewijs hebben (haha).
Pakking bestellen deksel eraf en goan
 
Gewoon deksel eraf, stokje eruit, vloeibare pakking ertussen, deksel er weer op en gaan.

Dan als je terug bent nieuwe pakking kopen, deksel weer los, boel schoonmaken, nieuwe pakking ertussen en ook weer gaan.

Kun je toeren, is het stokje er uit, en zit het straks weer goed. Tijdens het toeren verlies je misschien een paar druppels olie. Tja, dat is vies. Maar wil je rijden of poetsen?

Met stokje zou ik zeker niet gaan rijden. Als er deeltjes in je cylinderkop terecht komen, dan gaan je nokkenaslagers er aan.
 
Laatst bewerkt:
Die oprijgoot schuif je zo onder die andere goot. Bye the way deze motortrailer is van de motorzaak, maar het werkt uitstekend, hij is niet meer de nieuwste. Nu maar eventjes afwachten want ze hadden het druk, maar het stokje zou ik krijgen (haha) voor in de lijsten.
 
Koekeloert ff makkelijker.
[afbeelding]

Zal wel lachen zijn als die smurf helemaal geen stokkie d`r in heeft laten vallen. _O-

Ja, knap dat dat smurfje ´m langs de korf kreeg, niet dan?

En het oliepeilglas zit natuurlijk precies verscholen achter die achterste blauwe strap. :+

Grappig, daar hoor je (ineens) niets meer over…… :')

Dat stokje eruit is een werkje van 20 minuten. Op- en afladen duurt langer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan