Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
één rondje om het voorkettingwiel of tienduizenden kilometers.Ja, dit kan.
Maar voor hoe lang?
Hoe warm wordt een motorketting eigenlijk?één rondje om het voorkettingwiel of tienduizenden kilometers.
Vertel mij maar waarom het niet goed zou gaan. De originele pennetjes van een ketting zijn ook boterzacht. Bovendien worden ze alleen op afschuiving belast. Aan de lengte van de draad te zien heeft de bouwer de greeplengte van de bout gebruikt om te dragen.
Waar ik minder blij van wordt zijn de nylock moertjes in combinatie met een warm wordende bewegende ketting. Ik had liever kroonmoertjes gezien met een borgdraadje of splitpen.
Ik weet nog dat er vroeger kettingschakels te koop waren met een zelfborgend moertje, Daar moest je het moertje opdraaien en iets afbreken.
Ik heb er het volste vertrouwen in maar zou wel regelmatig naar die moertjes kijken.
Daarnaast nog het probleem dat de kop van het boutje (die je dus niet ziet op de foto) vaak teveel zal uitsteken aan de achterkant. Bij de meeste motoren heb je aan de achterkant maar heel weinig vrije ruimte.....Persoon is slim genoeg geweest om nylock moertjes te gebruiken, zit misschien wel steviger dan het visje bij de schakels erachter. Of een twijfelachtig geklonken sluitschakel. En als de uitstekende boutjes nergens aanlopen...
Waarschijnlijk ketting iets teveel ingekort, oeps, dan maar twee schakels erbij. Desondanks ben ik het geheel eensch met de voorgangers, het zou ook mijn keuze niet zijn.
heeft ie gedaan , zit er naastBest link want je mag de moertjes niet te hard aandraaien.
Beter had hij nog een visje erbij geplaatst.
Erbij plaatsen betekent een tweede plaatsenheeft ie gedaan , zit er naast
Ik heb vroeger wel met moeren gewerkt waar haaks op de schroefdraad tot halverwege een sleuf zat en die sleuf was gedeeltelijk dicht geknepen. Bij het erop draaien van de moer ging dat zwaar maar was wel zelf borgend.Had ook voor cleveloc moeren kunnen kiezen...
Dus altijd last gehad.Ik zie hier geen probleem in.
De reacties hier zijn verschillend maar stuk zal het niet gaan de boutjes zijn veel dikker dan de ketting pennen.
Het is veel beter dan de visjes die kunnen er af,deze zb moertjes niet.
Zorg dat de bout kopjes nergens tegenaan komen.
Toe ik nog met Mn of de road reed een XL 500 das een poosje terug deed ik het altijd zo een ketting vastmaken en nooit geen last gehad overal doorheen en gassen maar.
Dan draai je hem toch gewoon minder vast?Schakel kan met aangedraaide moer toch niet meer (goed) om z'n as draaien? (wat ie wel moet kunnen)
O ja, waarom zou je 'm eigenlijk ook vast aandraaien ?Dan draai je hem toch gewoon minder vast?