Kan een 160/60/17 band onder mij Cagiva Mito125???

sjb

MF'er
21 aug 2004
95
0
Sijbekarspel
hey, ik heb een Cagiva Mito 125cc uit 1991.
maar hij heb een nieuwe achterband nodig.
mijn bande maat is 150/60/17 maar daar is bijna niet aan te komen,
maar ik kan wel aan een 160/60/17 komen.
er werd mij verteld dat je 5mm aan beide kante nodig hebt om hem er onder te zette, ik heb precis 5mm en ben nu bang dat het niet gaat passe want mij ketting zit in de weg.
bij me achterbrug kan het makkelijk.

kan iemand mij vertelle of je een 160/60/17 band onder mijn motor kan zette

er zal toch wel iemand zijn die dat wel eens geprobeerd heeft

ik hoop dat jullie mij kenne helpen


alvast bedankt

Sjors Besseling
 
Ik heb op mijn GS500 nog een tijdje een 140/60/17 band gehad i.p.v. een 130. Dat ging goed, gewoon met hetzelfde wiel. Daarna heb ik een 4.5inch wiel erop gezet met een 160/60/17 band waarbij ik de ketting iets naar buiten moest verplaatsen. Hier kun je lezen hoe ik dat heb gedaan: www.bikepower.net , dan naar modification manuals => suspension related. Je ziet het vanzelf. Was niet echt moeilijk, maar toch wel ff wat werk. Maar het ziet er wel vet uit :} :}
 
Ik heb op mijn GS500 nog een tijdje een 140/60/17 band gehad i.p.v. een 130. Dat ging goed, gewoon met hetzelfde wiel. Daarna heb ik een 4.5inch wiel erop gezet met een 160/60/17 band waarbij ik de ketting iets naar buiten moest verplaatsen. Hier kun je lezen hoe ik dat heb gedaan: www.bikepower.net , dan naar modification manuals => suspension related. Je ziet het vanzelf. Was niet echt moeilijk, maar toch wel ff wat werk. Maar het ziet er wel vet uit :} :}

thanks, maar zover ik ff snel las duwen hun gewoon ringe tussen je tandwiel, zodat hij ff verder van je band af is :?
 
Country: Netherlands
Brand: CAGIVA
Model: Mito 125 '90+
Type: Sport
Tyres:
Front IPC : 77012
Front dimensions : 110/70 HR 17 54HR TL
Front Profile : BT-090 F
Front Pressure : 2.1

Rear IPC : 77016
Rear Dimensions : 150/60 HR 17 66HR TL
Rear Profile : BT-090 R
Rear Pressure : 2.3

(rechtstreeks van de Bridgestone site)

Moeilijk te krijgen!?
Lijkt me sterk! Bridgestone BT-090's zijn volgens mij helemaal niet zo moeilijk te krijgen! En ze rijden nog zeer goed ook! Tis dat ik nu niet meer op mn Mito rijd anders had mijn volgende band ook gewoon weer BT-090 geweest! :}
 
inderdaad,bridgestone heeft ze wel in die maat,pirelli en dunlop volgens mij ook wel.
Op een RS250 zit standaard ook 150-60/17.

of je moet een 160-er willen vanwege de looks?
 
thanks, maar zover ik ff snel las duwen hun gewoon ringe tussen je tandwiel, zodat hij ff verder van je band af is :?

Yup, gewoon tandwiel ff wat verder naar buiten. Loopt ie niet helemaal recht meer, maar dat is zo minimaal dat dat geen schade oplevert. Ik heb zo 18.500km met m`n kettingset gedaan. Toppie dus! *D
 
murry,
ik heb vandaag toch even lekker zitte motoren :]
mooi weer, lekker windje en nix aan me kop
het was de eerste keer dat ik echt ging toeren met me cagiva, want ik heb net een setje nieuw bande er op, de vorige eigenaar was doorgereden tot op het kanvas.
had een voorband kenne vinde (bij Bakker Frame Bouw) het is een 110/70/17 helemaal nieuw voor 50 euro en een achterband 140/70/17 voor 110 euro
ik was dus mooi goedkoop uit.

ik heb echt gelache net zo pas, dr zijn motorrijders die op het laatste moment zien dat je een motor rijd en geen brommer dus steken ze nog ff snel hun hand naar je op terwijl ik al flink aan het zwaaien was *D

tis echt weer genieten, en ik wens jullie ook nog veel motorrij plezier nog even deze laatste mooie dagen

groetjes sjors
 
Terug
Bovenaan Onderaan