Kan Garmin drive app niet installeren.

Lucasfalt

MF veteraan
16 jan 2006
2.882
884
Ik heb een Zumo XT gekocht en wil nu de Garmin drive app installeren op mijn telefoon om o.a. verkeersinfo te kunnen gebruiken.
Toen ik in de play store ging kijken en op de drive app klikte,verscheen de melding dat mijn toestel niet geschikt is om deze app te gebruiken.
Ik kon verder niets doen,zelfs niet proberen om hem toch te installeren.
Op de Garmin website staat dat een smartphone minstens Adroid 6 moet hebben,omdat de app anders niet zal werken.
Ik heb een Huawei P10 lite en er staat Android 8.0.0 op heb ik gezien.
Als ik nu terug in de play store ga kijken verschijnt de drive app zelfs niet meer.
Heeft iemand een idee aan wat dit kan liggen en of er een oplossing voor is?
 
Ik weet van de Garmin sporthorloges dat er veel Bluetooth verbindingsproblemen zijn met Huawei telefoons. Mogelijk dat dit ook speelt met navigatieapparatuur.
 
Ik gebruikte tot nu toe de app "Garmin smartphone link" voor mijn Zumo 396,en die werkt prima.
 
In mijn Play Store staat geschikt vanaf Android 9 en hoger. Dus jouw telefoon is inderdaad niet compatibel.
Screenshot_20230128-130202_Google Play Store.jpg
 
Ik weet van de Garmin sporthorloges dat er veel Bluetooth verbindingsproblemen zijn met Huawei telefoons. Mogelijk dat dit ook speelt met navigatieapparatuur.
Huawei is toch überhaupt 'gebannend' door de USA overheid / bedrijven / Google playstore wegens spionage issues?

Android negen helpt inderdaad ook niet. _O-
Misschien zijn er nog oudere versies van Garmin Drive op nieuwsgroepen of torrents? :)
 
Dat zou een verklaring kunnen zijn,maar dan staat het verkeerd op de Garmin website en in de eigen Garmin video op Youtube. 8)7
Daar staat telkens Android 6.0 of later.
Mijn telefoon is bijna 5 jaar oud,ik heb verder geen problemen om app's uit de play store te installeren.
 
Ik had Garmin ook gemaild en heb vandaag al antwoord gekregen.
Je hebt inderdaad Android 9 nodig,het staat dus verkeerd op hun website en ze gaan het aanpassen.
Ik ga dus ook nog voor een nieuwe telefoon moeten zorgen. 🙁
 
Voor het oudere Zumo model was er een andere app,die heb ik ook op mijn telefoon.
Deze app is speciaal voor de XT en andere nieuwe Zumo's gemaakt,dus dat gaat niets worden denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan